پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۱۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
نماینده سابق مجلس و کارشناس مسائل بین الملل می‌گوید احزاب وارث وعده‌های انتخاباتی هستند. سیاستمداران می‌آیند و می‌روند و احزاب هستند که از دل این رفت و آمد‌ها بیرون می‌آیند و باید پاسخگوی عملکرد سیاستمداران خود باشند. در کشور ما، اما احزاب وجود ندارند و همین باعث ایجاد یک فضای پوپولیستی شد و از دل آن افراد پوپولیست بیرون آمدند.
شعار سال: رویداد۲۴ وزیر خارجه کشورمان بار دیگر بر مهیا بودن فضای بازگشت آمریکا به برجام سخن گفته و تاکید کرده رئیس جمهور جدید آمریکا با امضای سه فرمان اجرایی توان لغو تحریم‌ها را دارد. وی تاکید کرد که تهران آماده مذاکره با دولت جدید آمریکا در صورت خواست این کشور برای بازگشت به برجام است. در این بین و با پیروزی دموکرات‌ها در آمریکا و همزمانی با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایران کار را برای احزاب و نیرو‌های سیاسی در داخل کشور کمی پیچیده کرده است چرا که مردم توقع دارند اکنون برجام از سر گرفته شود و با رفع تحریم‌ها اقتصاد کشور به ریل اصلی خود بازگردد و بر همین اساس ساکن جدید پاستور نیز باید مشخص شود.

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده پیشین مجلس و کارشناس مسائل سیاسی درباره فضای انتخاباتی در کشور می‌گوید: نخبگان سیاسی در حال آماده کردن خودشان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند؛ اما همین نخبگان کارنامه بسیار بدی از عملکردشان برای مردم به جا گذاشته‌اند. البته باید بگویم که انتخابات جزیی از دغدغه‌های سیاسی مردم نیست. فاصله‌ای که میان وعده‌های انتخاباتی و عملکرد سیاسی و اقتصادی وجود دارد باعث دلسردی مردم نیز شده است؛ امید به زندگی در مردم کم شده است و مردم به وضوح می‌بینند که روز به روز شرایط برایشان سخت‌تر می‌شود. مردم اتفاقاتی که رخ می‌دهد را می‌بینند، در انتخابات سال ۹۶ روحانی، رئیسی و قالیباف رقیب همدیگر بودند و همان‌ها اکنون ریاست سه قوه مهم کشور را برعهده دارند و همان چالش‌ها، فرافکنی‌ها و لجبازی‌های زمان انتخابات را اکنون هم با یکدیگر دارند. خب مردم می‌گویند اکنون عملکرد این افراد در سایر قوا را شاهد هستیم و سیاست‌های افراد باهم تفاوتی ندارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید به این موضوع اشاره کنم که ایران تنها کشوری است که تا این حد دشمن دارد و باید به مسئولان خداقوت بگویم که این حجم از دشمن را برای خود ایجاد کرده است. آنهم در دنیای که بخش اعظم اقتصاد کشور‌ها از مبادلات و روابط صورت می‌گیرد از خارج از کشور فقط برای ما دشمن تراشی می‌شود. بخشی از این دشمنی‌ها به دلیل ناعادل بودن دشمن ماست و بخشی دیگر ناشی از ضعف‌های مدیریتی است.

اگر حزب نداشته باشیم افراد فرصت طلب روی کار خواهند آمد

فلاحت پیشه با بیان اینکه تا انتخابات کشور ما حزبی نشود، مردم مجبور هستند که سیاستمداران فرصت طلب را انتخاب کنند، تصریح کرد: احزاب وارث وعده‌های انتخاباتی هستند. سیاستمداران می‌آیند و می‌روند و احزاب هستند که از دل این رفت و آمد‌ها بیرون می‌آیند و باید پاسخگوی عملکرد سیاستمداران خود باشند. در کشور ما، اما احزاب وجود ندارند و همین باعث ایجاد یک فضای پوپولیستی شد و از دل آن افراد پوپولیست بیرون آمدند. آقای روحانی نماینده یک طیف بروکرات در کشور است و همه افرادی که در دولت آمدند خواهان پست و مقام بودند و زمانی که روی کار آمدند به مرور دیدیم که نوعی بی تفاوتی به خواسته و مشکلات مردم به وجود آمد. اگر حزب نداشته باشیم بازهم افراد فرصت طلب روی کار می‌آیند و ۸ سال امید و انگیزه مردم را از بین می‌برند.

پیروزی بایدن به معنای توقف تنش‌ها در یک سطح است

این فعال سیاسی با اشاره به پیروزی دموکرات‌ها در آمریکا گفت: انتخاب رئیس جمهور آینده کشورمان باید متاثر از شرایط داخلی کشور باشد. یک واقعیتی که وجود دارد این است که تفاوت بسیاری میان اوباما و ترامپ وجود داشت و همین تفاوت این نظریه که همه دولت‌های آمریکا دشمن ایران بودند را تاحدی ابطال می‌کرد. به هر حال معتقدم تفاوت جدی میان این دو فرد وجود دارد. در زمان اوباما توافق بی سابقه‌ای میان دو کشور منعقد شد که در زمان ترامپ این توافق شکسته شد. در زمان اوباما ۹۱۵ تحریم برداشته شد. ولی در زمان ترامپ همه آن‌ها به همراه برخی تحریم‌های جدید بار دیگر بر کشور تحمیل شد. سیاستمداران نومحافظه کار در آمریکا سعی دارند تا تحریم‌های فرا حزبی را علیه ایران اعمال کنند. از همین رو ما نباید شرایط را برای این سیاستمداران مهیا کنیم. به عنوان مثال اگر آمریکا مجددا عضو برجام شود طبیعتا نشان می‌دهد که بایدن با ترامپ متفاوت است.

وی ادامه داد: پیروزی بایدن به این معنا نیست که دشمنی‌های ایران و آمریکا سریعا تمام می‌شود، اما اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد و حداقل تنش‌ها در یک سطحی متوقف می‌شود و فضا را برای تنش زدایی ایجاد می‌کند.
 
سیاستمداران تکراری نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند.

حشمت الله فلاحت پیشه با بیان اینکه معتقدم میزان مشارکت در انتخابات در یک حد قابل قبولی خواهد بود، گفت: امیدوارم یک فضایی شکل بگیرد که زمینه برای ایجاد احزاب پاسخگو شکل بگیرد. مردم باید بدانند که حضورشان در انتخابات در نهایت منجر به تغییرات مدیریتی می‌شود، اما متاسفانه این موضوع را درک نکرده‌اند و تنها چیزی که می‌بینند چالش میان حزب‌ها است، آن‌ها یک دولت بی تفاوت و ناکارآمد را می‌بینند که یکی از مهمترین دلایل همین سرخوردگی‌های مردم است. من به شخصه معتقدم سیاستمداران تکراری و در حوزه‌های مختلف حضور داشتند نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند و موفق باشند. تکرار مدیران تکراری به معنای حفظ وضع موجود است و امیدوارم فضای رقابت واقعی میان افراد شکل بگیرد.

وی ادامه داد: یکسری از تصمیم‌ها وجود دارد که فرامصلحتی است و بخشی از مشکلات کشور ناشی از همین تصمیم‌ها و تابو‌هایی است که شکل گرفته و باید برای کشوری مانند ایران اکه فرهنگ و تمدن غنی دارد از بین برود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رویداد ۲۴، تاریخ انتشار: ۳۰ آبان  ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۳۵۹۷۰،   www.rouydad۲۴.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
عملکرد این بنده های خدا انقد بد بوده که مردم دارن روز به روز اعتمادشون رو بیشتر از دست میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
به نظر من مردم در این سری از انتخابات با انتخاب خودشون نشون میده که عقیده ای به احزاب دیگه ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین