پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
رئیس پلیس راهور ناجا گفت:22 درصد تلفات رانندگی در کشور مربوط به عابران پیاده است.

شعارسال: سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا درهفته نیروی انتظامی و در روز بدون حادثه اظهار داشت: در هفته نیروی انتظامی برنامه های متعددی پیش بینی کرده ایم. یکی از این برنامه ها آموزش همگانی فرهنگ ترافیک و آشنایی با مقررات رانندگی به دانش آموزان است که با همکاری آموزش و پرورش انجام می شود.

وی افزود: مسئله پرداختن به ترافیک توسط پلیس راهنمایی ورانندگی و آموزش وپرورش تحت عنوان همیاران پلیس نوجوان و جوان از دهه هشتاد راه اندازی شده است که این همیاران نقش مهمی در پیشگیری از تخلفات رانندگی دارند.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه گفت: یکی دیگر از اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش این است که پلیس های مدرسه که آموزش های کافی را در این خصوص دیده اند و دارای پرچم مدرسه هستند در صورت ارائه گزارش از تخلفات رانندگی این تخلفات ثبت خواهد شد و متخلف از طرف پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه می شود.

سردار مهری با بیان اینکه اکنون در زمان اوایل مهرماه هستیم و مدارس آغاز شده است،‌ گفت: در این روزها برخی از خانواده ها هنوز با مسیر مدرسه فرزندان خود آشنایی پیدا نکرده اند به همین دلیل شاهد حجم ترافیک دربرخی از کلانشهرها هستیم. به خانواده ها توصیه می کنم برای فرزندان خود از سرویس مدارسی استفاده کنند که متعلق به مدرسه است چرا که رانندگان و خودروهای این سرویس ها مورد ارزیابی پلیس قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: در این هفته هفته نیروی انتظامی شاهد برنامه های دیگری از جمله مسابقات دوچرخه سواری در کنار دریاچه خلیج فارس و یک مسابقه موتورسیکلت سواری در پیست آزادی هستیم. درروزهای گذشته هم مسابقات رالی گردشگری خانواده ها و رزمایش شهری برای موتورسیکلت سواران برگزار شد.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: سالانه 1.5 میلیون نفر گواهینامه رانندگی دریافت می کنند. از سال 84 تا سال 94 شاهد کاهش قریب به 11 هزار نفر جانباختگان تصادفی بودیم وطبق آمار 22درصد از کسانی جان خود را از دست می دهند عابرین پیاده هستند.

سردار مهری در پایان گفت: در نظر داریم با برگزاری این برنامه ها و استفاده از فناوری های جدید آموزش همگانی درآینده شاهد کاهش تصادفات رانندگی در کشور باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 12مهر1395، کدخبر: 228135: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین