پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۱۴۶۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
مدیرکل امور سازمان امور دانشجویان: دانشجویان معترض اعلام کردند که نتوانستند در این مدت جایی مشغول به کار شوند و خواستار دریافت مدرک تحصیلی هستند که سازمان امور دانشجویان نمی‌تواند برخلاف قوانین عمل کند، باید علاوه بر نامه عدم کاریابی دو برابر زمان فرصت مطالعاتی بگذرد که بتوانند مدرک خود را بگیرند.

شعار سال: جمعی از دانش‌آموختگان دکتری دانشگاه‌های دولتی به اقدام سازمان امور دانشجویان برای اخذ هزینه فرصت مطالعاتی آن‌ها علیرغم داشتن نامه عدم کاریابی طی یکسال اخیراعتراض کردند.

این دانشجویان علاوه بر اعتراضات حضوری، به دلیل عدم رسیدگی سازمان امور دانشجویان نامه‌ای را به منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نوشتند و عنوان کردند، سازمان امور دانشجویان طی اقدامی بی‌سابقه و خلاف رویه قانونی، بعد از اعلام اصلاحیه دستورالعمل مذکور به شماره ۷۷۵۵۱/۹ مصوب ۳۱/۴/۹۹، با وجود تقدیم نامه عدم کاریابی از سوی دانش‌آموخته، اقدام به لغو تعهد فرصت ننموده و خواستار عودت ارز اعطایی دوره فرصت مطالعاتی به نرخ روز شده است. اساساً این اصلاحیه شامل آن دسته از دانش‌آموختگانی که قبلاً مشمول دستورالعمل قبلی بوده‌اند، نمی‌گردد.

پس از این اعتراض به سراغ حاجی زاده، مدیرکل امور سازمان امور دانشجویان رفتیم و موضوع را پیگیری کردیم که وی درپاسخ به اعتراض این دانشجویان گفت: بر اساس قوانین، دانشجویانی که فرصت مطالعاتی به آن‌ها اختصاص داده می‌شود باید پس از بازگشت دو برابر زمان فرصت مطالعاتی تاییدیه اشتغال به کار و بیمه به سازمان امور دانشجویان اختصاص دهند تا سند تضمینی آن‌ها آزاد و مدرک تحصیلی صادر شود.

وی افزود: دانشجویان معترض اعلام کردند که نتوانستند در این مدت جایی مشغول به کار شوند و خواستار دریافت مدرک تحصیلی هستند که سازمان امور دانشجویان نمی‌تواند برخلاف قوانین عمل کند، باید علاوه بر نامه عدم کاریابی دو برابر زمان فرصت مطالعاتی بگذرد که بتوانند مدرک خود را بگیرند.

حاجی زاده در خصوص بازگشت ارز‌هایی که به این دانشجویان اختصاص داده شده است، افزود: این ارز‌ها از بودجه دولتی اختصاص داده شده و اگر دانشجویی می‌خواهد بدون کارکرد و بیمه مدرک خود را دریافت کن باید ارز‌ها را به قیمت روز بازگرداند.

وی اضافه کرد: این پیشنهاد به دانشجویان داده شده است که دیوان عدالت اداری نسبت به آن ایراد گرفته و سازمان دانشجویان موارد را حدودا یک ماه قبل به دیوان ارائه کرده و این مسئله در حال بررسی است و باید دانشجویان برای تعیین و تکلیف مدارک خود یک ماه دیگر صبر کنند تا نتیجه دیوان عدالت اعلام شود و یا اینکه ارز‌های گرفته شده را به سازمان امور دانشجویان بازگردانند.

حاجی زاده گفت: اکثر این دانشجویان می‌خواهند از کشور مهاجرت کنند؛ در صورتی که دولت هزینه زیادی برای تحصیل این دانشجویان پرداخت کرده است و باید طبق قوانین دو برابر در کشور فعالیت داشته باشند.

فرصت مطالعاتی 

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 10  آذر  1399  ، کدخبر:-، snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
1
0
در تموم فرصت هاي مطالعاتي كه اصولا بايد بعد از مطالعاتشون به ايران برگردن اين اتفاق روي نميده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
فرصت مطالعاتي در كشور هاي خارجي براي دانشجوهاي دانشگاه دولتي يكي از بهترين فرصت هاي رشد به حساب مياد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین