پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۱۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی حاجی‌آباد گفت: امسال هم عرضه و فروش خرمای پیارم با اقبال بازار‌های جهان مواجه شده است.
شعار سال: ایرج شریفی، رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی حاجی‌آباد، روز چهارشنبه دراین زمینه افزود: فروش خرمای پیارم موجب شده تا در چرخه صادراتی این کشور شاهد رونق بیشتری باشیم و در بازار‌های ایرانی نیز تنوع و گوناگونی بسیاری از انواع خرما‌ها را شاهد هستیم که پیارم نمونه‌ی پرفروش خرماهاست که اغلب به بازار‌های خارجی صادر می‌شود.
 
خرمای مشتری پسند بیشتر از طریق اینترنتی به فروش می‌رسد

وی ادامه داد: این خرمای مشتری پسند بیشتر از طریق اینترنتی به فروش می‌رسد که این امر موجب شده تا بازرگانان و تاجران ایرانی بتوانند این محصول را مستقیم از تولید کننده، تهیه و با قیمت بسیار مناسب‌تری به فروش برسانند.

رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی حاجی‌آباداظهار داشت: در ابتدای مهرماه ۹۹هر کیلوگرم خرمای پیارم ممتاز با ۴۰ درصد افزایش با قیمت مصوب ۸۵۰ هزار ریال و خرمای ممتاز درجه‌یک پیارم نیز ۷۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

شریفی تصریح کرد: خرمای پیارم عمده در استان هرمزگان تولید شده و به علت بازار پسندی بسیار خوبی که دارد، اغلب به کشور‌های خارجی صادر می‌شود. این نمونه از خرما به دلیل جذب بازار‌های داخلی و خارجی، به‌عنوان یکی از خرما‌های صادراتی بشمار می‌رود.

وی بیان داشت: هرسال حدود ۱۰ هزار تن خرمای پیارم از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از نخلستان‌های حاجی‌آباد برداشت می‌شود که بیش از نیمی از آن (معادل ۶ هزار تن) به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، کشور‌های اروپایی و آسیای مرکزی صادرمی‌شود.
 
خرمای پیارم مرغوب‌ترین خرمای جهان است

رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی حاجی‌آباد اظهارداشت: خرمای پیارم به علت خشک و قابل نگهداری بودن به مدت طولانی، طرفداران زیادی در بازار‌های داخلی و خارجی دارد و مرغوب‌ترین خرمای جهان است.

درصد رطوبت خرمای پیارم کم است و جزو میوه‌های دیررس محسوب می‌شود، قیمت خرمای پیارم باتوجه به کیفیتی که دارد، از دیگر انواع و نمونه‌ی خرما‌ها بالاتر است.

این قیمت باتوجه به میزان برداشت خرما و کشت این محصول متفاوت است و خرمای پیارم یکی از خوشمزه‌ترین خرما‌های نیمه خشک دنیا و به لحاظ ارزشی گران‌ترین خرمای روز ایران است که دلیل این گران بودن کشت کم و خواص فوق العاده این محصول می‌باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازاقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۵۸۰۸، eghtesadsabzonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
بازار های جهانی در ایران میتونست خیلی بهتر از این ها شکل بگیره اما حمایت نشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
خرما و زعفران و پسته و فرش ایرانی نظیر نداره در خارج از کشور
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین