پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد افزایش حقوق ۴۰درصدی کارگران از سوی مجلس به دولت خبر داد.
شعار سال: علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیان کرد: متاسفانه طبق بررسی‌هایی که انجام شده بودجه سال آینده چندین ایراد اساسی دارد. نخست این‌که بودجه به جای واقعی بودن تعهدی است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: به طور مثال در بودجه سال ۱۴۰۰ گفته شده که ما روزانه چیزی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خواهیم فروخت که باتوجه به شرایط تحریمی کشور اجرایی شدن آن سخت است.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که در بودجه سال ۱۴۰۰ ما بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار میلیارد ریال کسری داشته باشیم.

نماینده مردم ساری خاطر نشان کرد: مهمترین ایراد بودجه سال ۱۴۰۰ این است که دهک‌های پایینی جامعه آن‌طور که باید به آن‌ها پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: اقشار آسیب پذیری مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته‌اند برای‌شان افزایش حقوق ۲۰ درصدی دیده شده است و یا افزایش حقوق کارگری شفاف نیست.

بابایی کارنامی با بیان این‌که پیش بینی ما برای افزایش حقوق کارگری ۴۰ درصد است، گفت: درست است در بودجه خیلی نمی‌شود بر روی حقوق کارگری بحث کرد و شورای عالی کار برای موضوع باید تصمیم بگیرد، اما وظیفه ما است که شرایط را گوشزد کنیم.

وی افزود: ایراد بعدی بودجه این است که بودجه تولید محور نیست و به شدت نگران این موضوع هستیم.

بابایی کارنامی تاکید کرد: به هرحال توقع جامعه کارگری این است که دولت مسیر بودجه اش را از مسیر تولید عبور دهد و امنیت شغلی کارگران را در نظر بگیرد، بنابراین باید به این امر اهتمام ورزید.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین،تاریخ انتشار:18آذر1399،کدخبر:450617،etemaadonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
با این افزایش حقوق ها نمیشهاین مساله رو حل کنیم واقعا ارفرما ها دست به تعدیل میزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین