پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۵۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی روستایی باعث پیشرفت صنعت کشاورزی و دامداری می‌شود، گفت: باید نسبت به واردات نهاده‌های دامی به کشور بی نیاز شویم و مهمترین راهکار آن، در دستور کار قرار دادن تولید نهاده‌های دامی در کشور و خرید تضمینی توسط دولت است. همچنین در شرایط فعلی اقتصادی باید تلاش کنیم که مردم قدرت خرید واقعی برای تامین مایحتاج خود داشته باشند.

شعار سال: سید صادق طباطبایی نژاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌و گو با خبرنگار گروه کشاورزی و صنایع غذایی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد با اشاره به اینکه حمایت از دامداران و کشاورزی حمایت از امنیت غذایی مردم است، گفت: هر چقدر که بتوانیم در راستای حمایت از کشاورزان و دامداران قدم برداریم، تا همان اندازه از تامین مایحتاج مردم در زمینه محصولات کشاورزی، میوه، محصولات پروتئینی و لبنی حمایت کرده ایم و یقینا عدم حمایت از صنعت کشاورزی و دامداری، می تواند باعث افزایش هزینه تولید در این بخش ها شود که دودش در چشم مردم می رود و شاهد افزایش قیمت محصولات پروتئینی و لبنی در بازار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مشکلات فعلی اقتصادی در کشور را باید مدیریت کرد و نگذاشت که بار سنگین این مشکلات بر دوش مردم باشد، افزود: بحث مشکلات نحوه واردات و توزیع نهاده های دامی در طول چند ماه اخیر بارها مطرح شده و مدام از مسئولان امر خواستیم که در این زمینه تدبیر کنند اما در نهایت به دلیل عدم مدیریت صحیح، دیدیم که عدم تامین نهاده های دامی دامداران و تولیدکنندگان باعث افزایش هزینه تولید شد و این تولیدکنندگان مجبور به تهیه این نهاده های دامی در بازار سیاه با قیمت بالا شدند و به همین دلیل، شاهد افزایش قیمت محصولات پروتئینی همچون مرغ، گوشت قرمز، شیر، تخم مرغ و ... در بازار بوده ایم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، نابسامانی واردات و توزیع نهاده های دامی را عامل آشفتگی در بازار دام و طیور دانست و افزود: احیای قانون تمرکز می توانست به ساماندهی بخش تخصیص ارز برای وارات نهاده های دامی توسط وزارت کشاورزی کمک کند و تاکید نمایندگان مجلس هم در همین حوزه است، هرچند رئیس جمهور با احیای قانون تمرکز مخالف هستند اما تا زمانی که نتوان قانون احیای تمرکز را اجرایی کرد، یقینا همچنان مشکلات وزارت صمت و کشاورزی بر سر نحوه و میزان واردات نهاده های دامی و شرایط توزیعی آن به مشکل خواهد خورد و باید تدبیر جدی در این حوزه لحاظ شود تا شاهد کاهش قیمت نهاده های دامی و همچنین مرغ و گوشت و ... در بازار باشیم.

طباطبایی نژاد در ادامه افزود: در شرایط فعلی اقتصادی باید تلاش کنیم که مردم قدرت خرید واقعی برای تامین مایحتاج خود داشته باشند و حقوق های کارگران جوابگوی زندگی شان نیست و از سوی دیگر، اکثریت این قشر زحمتکش به صورت استیجاری زندگی می کنند و همین امر، شرایط را سخت تر کرده است.

عضو هئیت رئیسه کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: حمایت از بخش دامداران و کشاورزان اهمیت زیادی دارد و باید چنین روشی جزو اولویت های مسئولان در همه دوره ها باشد و هر چقدر بتوانیم خلاقانه در جهت رشد و گسترش صنعت دامداری و کشاورزی تلاش کنیم به همان اندازه می توانیم در تولید محصولات کشاورزی و دامی در کشور بی نیاز شویم و حتی به دلیل مازاد تولید، اقدام به صادرات کنیم.

طباطبایی نژاد تولید نهاده های دامی در کشور را هم جزو مسائل با اهمیت توصیف کرد و گفت: باید نسبت به واردات نهاده های دامی به کشور بی نیاز شویم و مهمترین راهکار آن، در دستور کار قرار دادن تولید نهاده های دامی در کشور و خرید تضمینی توسط دولت است تا از این طریق بتوان نیاز دامداران و تولیدکنندگان در موضوع نهاده های دامی را حل کرد.

وی در پایان با بیان اینکه باید از ایجاد مشاغل در روستاها حمایت کرد، افزود: یقینا ایجاد تسهیلات برای روستاییان می تواند باعث گسترش و پیشرفت بخش کشاورزی و دامداری در کشور شود و باید دولت با افزایش تسهیلات حمایت از روستاییان و ایجاد اشتغال در میان جوانان روستایی، مانع از مهاجرت اهالی روستا به شهرها شود.

 

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رادار اقتصاد، تاریخ انتشار:21آذر1399، کدخبر:-، radareghtesad.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
خريد تضميني ؟ اونم تو ايران؟ فكر ميكني دولت ها سود نوادگان خودشون رو قطع ميكنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین