پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۱۶۹۱۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
رئیس اتحادیه تهیه کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران با تاکید بر لزوم و ضرورت فعالیت صنف متبوع خود در ایام تعطیلی‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به اینکه صنف مواد شیمیایی تامین کننده و تهیه کنندگان مواد اولیه بسیاری از صنایع از جمله مواد غذایی، بهداشتی، ضد عفونی کننده، نان، شکلات و... می‌باشد، لذا تعطیلی این واحد‌ها منجر به خسران دیگر واحد‌های تولیدی و توزیعی فعال در کشور می‌شود. این در صورتی است که جوش شیرین و اسید سیتریک مورد نیاز در بسیاری از محصولات تولیدی در مواد غذایی را این صنف تهیه می‌کند.
شعار سال: سید مهدی طاهری، رئیس اتحادیه تهیه کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران گفت: اکنون که شیوع کرونا شدت گرفته و همه مراکز نیازمند تهیه و استفاده از مواد ضد عفونی کننده هستند، اجازه فعالیت این صنف صادر نشده، چرا مسئولان محترم زمان تصمیم گیری به این موضوعات بی توجه هستند؟ صنف مواد شیمیایی تمامی مواد اولیه مورد نیاز صنایعی که اکنون فعال هستند را تامین می‌کند.

او تاکید کرد: صنایع و کارخانجات بدون مواد اولیه چگونه فعال باشند؟ در این عرصه تمامی مسئولان، خصوصاً بسیج اصناف کشور در جریان و روند کار بوده اند، لذا ضرورت است تا این صنف فعال باشد نه اینکه اعضایش برای رساندن مواد اولیه به دست تولیدکنندگان، نگران ممانعت دستگاه‌های اجرایی باشند. این صنف با تصمیمات مسئولان، خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده است.

طاهری همچنین به وضعیت بازار کیمیا محل استقرار صنف متبوع خود در ایام تعطیلی‌ها اشاره کرده و تصریح کرد: انباشتگی این مواد بدون نظارت و مدیریت، قابل اشتعال و خسارت زاست. صاحبان این کالا‌ها می‌دانند چگونه باید از آن‌ها مراقبت کنند، اما نهاد‌ها این نکته را درک نمی‌کنند که تعطیلی چند روزه و بدون نظارت چه بلایی بر سر این بازار خواهد آورد. ما می‌دانیم، چون کارشناس این صنف هستیم، رفت و آمد در این بازار کاملاً بدون تجمع است تردد بسیار محدود و صاحبان این واحد‌ها سفارشات را تلفنی انجام می‌دهند؛ لذا از شرکت ساماندهی محترم انتظار می‌رود موافقت کند تا اعضا نیمی از روز را در این صنوف باشند تا هم بتوانند نیاز تولیدکنندگان را برطرف کنند و هم از ایجاد حریق و خسارت جلوگیری نمایند ما که هر چه فریاد می‌زنیم کسی گوشش بدهکار نیست.

او با یادآوری مشکلات موجود در بازار کیمیا گفت: از زمانی که شورای تامین استان مصوب نمود تا اعضای این صنف در بازار ناصر خسرو فعال نباشند و به بازار کیمیا نقل مکان کنند، سرمایه هایشان به یک پنجم تقلیل پیدا کرد. واحد‌های صنفی که داخل بازار فعال بودند کیلومتر‌ها از شهر دور شد و زیان‌های زیادی بر صاحب سرمایه وارد آورد.

او در این خصوص افزود: اعضا قبول کردند که در بازاری فعال باشند که هیچ گونه امکاناتی در نزدیکی خود ندارد، هزینه‌های زیادی نیز باید برای نگه داری واحد خود صرف کنند. از هزینه‌های جانبی که بگذریم می‌رسیم به اینکه حتی با تمامی فشار‌ها و پذیرش شرایط سخت، باز سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف دست از سر این صنف بر نمی‌دارند. به تمامی این سازمان‌ها نامه نگاری‌های مختلفی نموده ایم که مواد شیمیایی کالایی نیست که بشود به حال خودش رها کرد.

طاهری همچنین در رابطه با بسته‌های حمایتی دولت به اصناف که اخیرا اعلام شده خصوصا تعلیق ماده ۱۸۶ بیان داشت: از زمانیکه برای صدور و تمدید پروانه کسب، بایستی این ماده نیز لحاظ شود، مشکلات بسیاری بر سر راه صدور پروانه برای صنوف ایجاد شده است، اکنون که اجرای این ماده به حالت تعلیق درآمده است، می‌توانیم تمامی پرونده‌های بر زمین مانده را به جریان بیندازیم؛ ضمن اینکه از تمام افراد که در این خصوص فعالیت داشته اند نهایت تشکر را دارم. سایر بسته‌های حمایتی نیز شامل حال این صنف نخواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار: ۵  آذر  ۱۳۹۹، کدخبر: ۹۱۹۸۹، otaghasnafiran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
صنف مواد شیمیایی تو ایران از زمانی که از تولید به واردات رسیدیم به مشکلات زیادی بر خورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
ما عادت داريم وايميسيم تا يه جا به خاك سياه كه نشست ميريم براي تعيين خسارت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
گزند روحاني به تموم صنوف رسيده واقعا ايشالله سال بعد همه اين كسري ها و بدبياري ها جبران بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین