پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
شهرداری دیهوک طبس از مالکان واحدهای مسکونی محدوده‌ی بافت تاریخی این شهر خواسته تا با مراجعه به شهرداری، از خدمات شهرداری برای احیای بافت با ارزش تاریخی بهره‌مند شوند؛ پیگیری‌ها برای ثبت ملی این بافت چندصد ساله ادامه دارد.
شعارسال: سیدابوالفضل علوی‌طبسی، شهردار دیهوک در حاشیه بازدید از بافت با ارزش تاریخی دیهوک اظهار داشت: شهرداری دیهوک برای احیای بافت با ارزش این شهر آماده همکاری با مالکان واحدهای مسکونی واقع در این بافت است.

وی ادامه داد: شهرداری می‌تواند در زمینه حمل و آماده‌سازی مصالح و اندود کاهگل پشت‌بام‌ها، به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر بافت بر اثر بارش باران و برف، با مالکان منازل این محدوده همکاری کند و شهروندان می‌توانند هرچه سریع‌تر به‌منظور آغاز این طرح به شهرداری مراجعه کنند.

شهردار دیهوک با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای ثبت ملی این بافت چندصد ساله، افزود: اولین اقدام در این زمینه، نقشه‌برداری بافت است که مقرر شد به‌زودی با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس و کارشناسان نقشه‌برداری محلی این امر صورت گیرد و برای آغاز مرمت بافت هم مکاتبه‌هایی با دانشگاه‌های مرتبط در سراسر کشور انجام شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی گلشن، تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ، کدخبر: 22091، www.golshantabas.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین