پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
فرماندار الیگودرز در جلسه شورای اداری دستور توقیف خودروهای دولتی را در ساعات غیر اداری در سطح شهرستان صادر نمود .
شعارسال: استفاده از ماشین های دولتی با پلاک قرمز برای انجام کارهای روزانه وشخصی در ماههای گذشته در سطح شهر الیگودرز مشاهده شد و خبرنگار هیجار الیگودرز بعنوان تنها رسانه در این شهرستان درمردادماه امسال در گزارشی با عنوان عبور شاسی بلندها از خط قرمز مردم /بیت المال واژه گمشده مدیران +تصویر این موضوع را انعکاس داده شد.

انتشار این گزارش در شبکه های اجتماعی ودیگر خبرگزاریها سبب اظهار نظراتی متفاوتی از سوی مردم و مخصوصا شهروندان الیگودرزی شد و همه خواستار رسیدگی مسئولین در این خصوص شدند .

این درحالی است که عده ای مانند گذشته درپی انتشارحقیقت به خبرنگار این پایگاه خبری برچسب تشویش اذهان عمومی زده و به این امر اعتراض داشتند و در این خصوص توجیحاتی را بیان نمودند ولی با توجه به مشاهده عینی وتصاویر گرفته شده توسط خبرنگار هیچگونه توجیهی قابل قبول نمی باشد چرا که مردم بعنوان ناظران حقیقی در بسیاری موارد نیز شاهد این خیانت ها به بیت المال بوده اند.

* نیروی انتظامی خوروهای دولتی را در ساعات غیر اداری توقیف نماید

پس از گذشت حدود 2 ماه از انعکاس این گزارش ولی اله میرزایی اصل ،فرماندار الیگودرز در جلسه شورای اداری شهرستان که بمناسبت دهه امربه معروف ونهی از منکر برگزار شد بر منع تردد خودروهای دولتی تاکید نمود واظهار داشت : مسئولین باید در استفاده از امکانات بیت المال باید توجه نمایند و برای انجام کارهای شخصی از امکانات بیت المال استفاده ننمایند .

وی ادامه داد : نیروی انتظامی موظف است که خودروهای پلاک قرمز دولتی را در ساعات غیر اداری توقیف نماید.

میرزایی اصل با اشاره به اینکه سلامت جامعه در گروامر به معروف ونهی ازمنکر است اظهار داشت : علما ودولتمردان باید در عمل به فریضه امر به معروف ونهی از منکر برای سایر افراد جامعه الگو باشند چرا که عملکرد ورفتار دولتمردان در فرهنگ سازی نقش اساسی دارد .

فرماندار الیگودرز با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه جامعه اعتمادمردم است افزود : در صورتی که بی اعتمادی از سوی مردم نسبت به مسئولین بر جامعه حاکم شود نظام اسلامی دچار ضرر بزرگی خواهد شد. ومتاسفانه برخی از مدیران درصدد آقایی بر مردم هستند در حالی که شان مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی در خدمتگزاری به مردم است .

* انجام کارهای اداری به صورت سفارشات عملی منکر است

وی اضافه کرد: متاسفانه انجام کارهای اداری بر اساس سفارشات به سنتی تبدیل شده که این خود عملی منکر است و مدیران باید بر اساس قانون و با جلوگیری از این امر به مردم خدمت نمایند چرا که رعایت و توجه به سلسله مراتب اداری احترام به قانون وخود مسئول می باشد .

فرماندار الیگودرز با اشاره به اینکه امر به معروف ونهی ازمنکر در تمام زوایای زندگی افراد جامعه جاری است اظهار داشت : امر به معروف یک ظرفیت برای همه افراد جامعه است و مسئولین باید توجه داشته باشند که مردم عملکردها را زیر نظر دارند.

* عدم حضور مسئولین درنماز جمعه ومراسمات قابل توجیح نیست

وی به عدم حضور مسئولین در نماز جمعه وسایر مراسمات شهرستان قابل توجیح نیست وافزود : عزت و اقتدار امروز مدیون ایثار و از خود گذشتگی شهدا و جانبزان ورزمندگان است ولی متاسفانه در روز جانباز تنها چند نفر مسئولین در این مراسم حضور پیدا می کنند وحتی در نماز جمعه یا سایر مراسمات مذهبی مسئولین حضور ندارند ولی در وقت اداری شاهد ترافیک سنگین در مجالس ترحیم هستیم در حالی که بعدازظهر نیز می توان در این مجالس شرکت نمود.

فرماندار الیگودرز توجه مسئولین بیشتر به بحث اقتصاد مقاومتی را خواستار شد و گفت: 85درصد از اعتبارات متفرقه وشناور که وزارتخانه ها به هر دستگاه دولتی به صورت استانی اختصاص داده می شود ومدیران شهرستان باید پیگریهای لازم در خصوص جذب این اعتبارات را داشته باشند چرا که در صورت غفلت ، اعتبارات الیگودرز به سایر شهرستانهای دیگر اختصاص داده می شود .

متاسفانه بی توجهی برخی مدیران وکارمندان دستگاههای دولتی در استفاده از اموال بیت المال و مخصوصا استفاده از خودرهای دولتی در ساعات غیر اداری به سنتی تبدیل شده است و گویا اموال دولتی جزء اموال وارداتی کشور است وحق قانونی آن دستگاه یا نهاد که از این وسایل نقلیه برای انجام هر اموری استفاده کند.

باتوجه به صحبت های فرماندار شهرستان و اظهار نظرهای مردم این پایگاه خبری پیگریهای لازم در این خصوص را انجام خواهد داد و از منتظر اقدام نیروی انتظامی شهرستان در این راستا می باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 مهر 1395، کدخبر: 915703، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین