پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۹۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در مورد وضعیت گرمخانه خاوران که موجبات گلایه شهرک‌های اطراف را فراهم کرده، توضیحاتی ارائه کرد.
شعار سال: سید مالک حسینی در مورد وضعیت گرمخانه خاوران و گلایه اهالی شهرک‌های اطراف از وجود تعداد زیاد افراد معتاد و بی خانمان، به جلسه اخیرش با اعضای شورایاری محله‌های پیرامونی در مورد معضلات این گرمخانه اشاره کرد و گفت: مطالبه اهالی شهرک‌های اطراف گرمخانه خاوران به حق است، چراکه جانمایی این گرمخانه برای حدود ۱۳ سال قبل بوده و با توجه به ظرفیت بالای پذیرش و تردد افراد معتاد و بی خانمان، قطعا در طول سالیان اخیر موجبات نارضایتی اهالی را فراهم کرده است.
 
وی با بیان اینکه ایجاد گرمخانه خاوران بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های لازم بوده است، افزود: جانمایی و تعیین ظرفیت پذیرش گرمخانه خاوران براساس یک تصمیم همه جانبه نگر نبوده و حالا هم باید برای کاهش مخاطرات آن فکری کرد تا دغدغه و نگرانی اهالی شهرک‌های اطراف کاهش یابد.

حسینی با اشاره به اینکه نگهداری مددجویان به تعداد زیاد در گرمخانه‌ها چالش خاص خود را دارد، بیان داشت: بررسی و مطالعات تطبیقی ما نشان می‌دهد که با توجه به عواملی، چون جمعیت و تراکم آن در مناطق مختلف و همچنین موقعیت کلونی‌های آسیب در تهران حداکثر میزان پذیرش در مراکز اقامتی شبانه روزی پذیرای افراد آسیب دیده اجتماعی مانند گرمخانه ها، نباید بیش از ۳۰۰ نفر باشد.

وی افزود: اکنون در گرمخانه خاوران در روز‌های عادی به نسبت فصل گرم و یا سرد سال پذیرش بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ نفر است که در روز‌های خاص مانند سرمای زیاد و یا بارش‌های طولانی این تعداد تا ۱۰۰۰ نفر هم می‌رسد. حالا تصور کنید در هنگام صبح این مددجویان که بعضا اعتیاد نیز دارند از گرمخانه خارج شده و قطعا اگر برای اهالی نیز مشکلی ایجاد نشود، تردد حجم زیادی از افراد کارتن خواب فضای روانی غیر طبیعی ایجاد خواهد کرد.
 
افزایش امنیت و رضایتمندی اهالی خاوران

حسینی در ادامه گفت: البته در جلسه با شورایاری و شهرداری منطقه مقرر شد اصلاحاتی درحریم شهرک‌های اطراف گرمخانه خاوران ایجاد شود تا دسترسی برخی معتادان به پاتوق‌های اصلی در این‌منطقه از مسیر این شهرک‌ها قطع شود که قطعا موجب افزایش امنیت و رضایتمندی اهالی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، افزود: از ابتدای سالجای با همکاری شهرداری منطقه ۱۵ در حال جانمایی گرمخانه جدید با ظرفیت کمتر هستیم بگونه‌ای که چند ملک جایگزین نهایتا با ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر ظرفیت را بازدید کردیم که پس از بررسی فراوان یک مکان که با معیار‌های ایجاد گرمخانه همخوانی داشت، انتخاب شد، اما نیازمند بهسازی و مناسب سازی است که به نظر نمی‌رسد بتوانیم این گرمخانه جدید را به پیک زمستان امسال برسانیم، اما امید است در سال آینده بتوانیم با راه اندازی این گرمخانه جدید، بار خاوران را کاهش دهیم.

حسینی با تاکید بر اینکه براساس برنامه ریزی‌های انجام شده و الزام شورای اسلامی شهر تهران در چارچوب برنامه سوم توسعه تهران، می‌بایست ۵ گرمخانه فرامنطقه‌ای در تهران احداث شود که در حال حاضر مناقصه انتخاب پیمانکار سه گرمخانه در حال انجام است، اظهار کرد: امید است تا خردادماه سال آینده این گرمخانه‌های جدید وارد مدار ارایه خدمات شود و طبیعا بار گرمخانه خاوران به شکل محسوسی سبک شده و شرایط شهرک‌های اطراف نیز بهتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مورر هیچ گرمخانه‌ای به غیر از خاوران گزارشی دال بر نارضایتی مردم و اهالی از فعالیت گرمخانه در بافت محلی یا در نزدیکی محله شان نداشتیم، افزود: علاوه بر رصد مداوم گشت‌های فوریت اجتماعی، آموزش‌هایی نیز به مددجویان داده شده تا مشکلی برای اهالی ایجاد نشود و خوشبختانه گزارش جدی در مورد نارضایتی اهالی نداشتیم.

وی در مورد ایده بستن گرمخانه خاوران نیز با بیان اینکه در نظر داریم که این گرمخانه را به دلیل نداشتن زیرساخت‌های لازم از مدار خدمت خارج کنیم، اما در موضوعات اجتماعی نمیتوان تصمیمات یکدفعه‌ای گرفته و بدون توجه به همه فاکتورها، وارد عمل شد، افزود: اگر بتوانیم با احداث گرمخانه‌های فرامنطقه‌ای جدید در گام اول ۳۰ درصد ظرفیت خاوران را کاهش دهیم حجم زیادی از مشکلات حل می‌شود و با این اقدامات شاید بتوان در یک بازه زمانی یک تا دو سال، گرمخانه خاوران را از مدار خدمت رسانی خارج کرد.
 
انتقال گرمخانه خاوران به زمینی در محدوده شریف آباد

وی در مورد انتقال گرمخانه خاوران به زمینی در محدوده شریف آباد نیز با بیان اینکه محل مورد نظر ۲۰ کیلومتر با گرمخانه خاوران فاصله دارد، ادامه داد: همه مراجعه کنندگان به گرمخانه‌ها که افراد دارای اعتیاد نیستند و افراد بی خانمان که دارای شغل‌های کم درآمد و یا غیر رسمی مانند زباله گردی هستند و مکانی برای خوابیدن ندارند نیز به این مراکز مراجعه می‌کنند و حالا تصور کنید گرمخانه خاوران که به لحاظ مسافت دور است، حالا شریف آباد بیست کیلومتر دورتر از خاوران است و قطعا میزان استقبال از این گرمخانه بگونه‌ای کاهش می‌یاید که بلااستفاده می‌ماند.

حسینی با بیان اینکه مکان یابی شریف آباد به خوبی صورت نگرفته و به همین دلیل بحث انتقال منتفی است افزود: افراد دارای اعتیاد نیز بعضا مایل هستند به گرمخانه‌هایی بروند که در نزدیکی پاتوق شان باشد و به دلیل مسافت زیاد میان تهران و شریف آباد افراد کارتن خواب نیز به آنجا مراجعه نمی‌کنند.

وی افزود: ملک معرفی شده در شریف آباد یک سوله خالی است که مناسب سازی نشده است و استاندار‌های لازم برای تبدیل به گرمخانه شدن را ندارد که مالکیت این ملک در اختیار شهرداری منطقه ۱۵ قرار داده است و تنها بهره برداری از آن به ما سپرده شده است که شاید با هماهنگی ستادمبارزه با مواد مخدر در صورت مناسب سازی شدن، به مرکز بسته نگهداری افراد دارای اعتیاد تبدیل شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۵دی۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۱۰۰۳۰۲۶۶۱، isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
در منطقه خاوران هم نیازمندان به گرمخانه خیلی وجود دارن واقعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
رضایتمندی مردم در این زمینه ها باید خیلی بیشتر از اینی که الان هست باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
خیلی‌ از شهرا به گرم خونه نیاز دارن کاش خیرین به جای ساخت مسجد اینکارها انجام بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین