پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۵۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
«سارا گلستانی» روانشناس در خصوص اینکه «چگونه افرادی حاضرند برای یک خط رند موبایل میلیارد‌ها تومان هزینه کنند؟» سخن گفت که در ادامه می‌خوانید.
شعار سال: چند سالی است که تعداد بیشتری از افراد به نسبت گذشته دچار تب تند سبک زندگی لوکس یا آنچه مصطلح شده، لایف استایل لاکچری شده‌اند و برای حرکت در این مسیر از هر ابزاری استفاده می‌کنند. یکی از ابزار‌های این افراد که عموماً نوکیسگان جامعه هستند استفاده از خطوط هر چه رندتر و گران‌قیمت‌تر تلفن همراه است. ابزار خودنمایی که چنین افرادی حاضرند برای آن از صد‌ها میلیون تومان تا حتی چندین میلیارد تومان هم هزینه کنند تا از رقابت به نمایش گذاشتن این نوع زندگی نامتعارف عقب نمانند.

سارا گلستانی روانشناس در رابطه با چرایی تمایل برخی افراد برای خرید شماره تلفن‌های همراه رند باقیمت‌های بسیار گزاف، می‌گوید: «طبیعی است که برخی افراد به دلیل نیاز شغلی خود بخواهند شماره تلفن همراهشان رند باشد. اما در میان همین افراد و یا افرادی که نیاز خاصی به چنین شماره‌هایی ندارند می‌بینیم که تمایل بالایی برای خرید شماره‌های رند باقیمت‌های نامتعارف از خود بروز می‌دهند و این شماره‌ها را خریداری می‌کنند. بخش از چنین افرادی کمابیش دچار اختلالات شخصیتی هستند، اختلال شخصیت نمایشی ازجمله این اختلالات شخصیتی است که این افراد درگیر آن هستند. اختلال شخصیت کمال‌گرایی (که البته با تلاش برای تعالی متفاوت است) نیز نوع دیگری از اختلال شخصیت است که ممکن است چنین افرادی را به سمت چنین اعمالی سوق دهد.»

او با اشاره به اینکه این افراد در حباب ذهنی زندگی لاکچری زندگی می‌کنند، اظهار داشت: «کسانی که برای خودنمایی دست به چنین اقداماتی می‌زنند رفتارشان نمایشی و نابهنجار توصیف می‌شود. این رفتار‌ها عموماً ناشی از احساس خلأ درونی افراد است و از همین خود را نیازمند نمایشی از دارا بودن می‌بینند و چنین بروزی را دارند.»
 
به من توجه کنید!

این روان‌شناس خاطرنشان می‌کند: «رفتار‌هایی که افراد را به سمت اعتبار خریدن با استفاده از مواردی، چون خطوط موبایل رند یا موارد این‌چنینی، آن‌هم بسیار بیش از ارزش واقعی و متعارف آن‌ها سوق می‌دهد؛ تلاشی است که فرد با استفاده از آن پیام پنهانی را به دیگران مخابره می‌کند به این معنی که من داراتر هستم و به من توجه کنید.»

گلستانی در انتها می‌افزاید: «این‌ها نشانه‌هایی از این است که چنین افرادی به رضایت درونی نرسیده‌اند و نیاز دارند بیرون از خود تایید دریافت کنند؛ و بیشتر تنها روشی هم که برای دریافت این تایید‌ها در دست دارند، استفاده از چنین ابزار‌ها و دست زدن به چنین رفتار‌هایی است. بروز این مسایل هم ازآن‌رو صورت می‌گیرد که این افراد ملاک‌های درونی برای تایید گرفتن ندارند و به همین سبب نمایش گذاشتن چیز‌هایی که مربوط به ویژگی‌های شخصیتی و فردی‌شان است تنها امکان آن‌ها برای متوجه ساختن دیگران به خود است.»


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از فراز، تاریخ انتشار: ۹دی۱۳۹۹، faraz.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
اینکه هنوز داریم در مورد این چیزهای بدیهی در حوزه ICT صحبت میکنیم نشون میده چقد عقبیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
خیلی عجیبه چجوری یک انسانی که قدرت تخیل و تفکر بی نهایت بهش داده شده از عقل و منطق خودش استفاده نمی‌کند و به تجملات این همه بها میدهد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین