پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۹۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ طرح در بخش‌های مختلف با اعتبار بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان مشخص و برای سرمایه‌گذاری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شد.
شعار سال: سفر سه روز مسئولان عالی رتبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسید، پروانه نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد که مدیریت او بار‌ها مورد تشویق وزارتخانه و مسئولان ارشد استان قرار گرفته توانست این سفر را به خوبی مدیریت کند. عملکرد نیک‌مرام بدون شک یکی از دلایل توجه شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کهگیلویه و بویراحمد است. در تمام جلساتی که در وزارتخانه با حضور مدیران‌کل استان‌ها برگزار می‌شود، نظرات کارشناسی نیک‌مرام نظر شریعتمداری را به خود جلب می‌کند. نیک‌مرام همواره در جلسات به عنوان یک کارشناس خبره حضور پیدا کرده است و بدون پرداختن به حواشی مشکلات استان را مطالبه کرده. 
 
نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در پیج اینستاگرام خود به تشریح آخرین نتایج سفر سه روزه معاونین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و نوشت: «صبح روز چهارشنبه ۹۹/۱۰/۱۰ جلسه نشست جمع بندی و مصوبات سفر سه روزه معاونین وزیر و مدیران عامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کهگیلویه و بویراحمدبرگزار شد.

محور‌های مواصلاتی استان از جمله جاده یاسوج به اصفهان، یاسوج به شیراز جز اولویت‌های مسئولین استان هستند که زمینه توسعه همه جانبه را فراهم کنند و با حمایت بانک‌ها از محل ماده ۵۶ در دستور کار قرار گرفت تا این پروژه‌ها به بهره برداری برسد. سد تنگ سرخ و آبریز کهگیلویه نیز مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند.

در زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان علاوه بر تسهیلاتی که این استان داشته، در نشست کارگروه اشتغال با حضور معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون تصویب شد تا به استان اختصاص یابد. تسهیلات مورد نیاز با نرخ ۶ درصد در اختیار پروژه‌های نیمه تمام، پروژه‌های دارای اولویت و دیگر پروژه‌های روستایی و به ویژه در حوزه گردشگری قرار می‌گیرد. بانک‌های زیر مجموعه وزارت کار برای طرح‌هایی که مشکل سرمایه در گردش دارند و یا تعطیل شده‌اند و در حوزه تعاونی‌ها بخصوص تعاونی‌های مشکل دار تسهیلاتی در اختیاران‌ها قرار خواهد گرفت.

پروژه‌های ورزشی کارگری در حوزه کهگیلویه و بهمیٔی با حمایت استاندار محترم بحث واگذاری زمینها نهایی می‌شود و اعتبار بخشی می‌شوند. بانک رفاه کارگران و صندوق کار آفرینی امید و صندوق بازنشستگی کشوری و شستا پذیرفتند که در حوزه سرمایه گذاری اقدامات مهمی را برای استان انجام دهند.
 
معرفی ۵۰ طرح برای سرمایه گذاری به وزارت کار
بیش از ۲۰ هزار تن شیلات سردابی در این استان تولید می‌شود که به صورت فراوری و بسته بندی‌های مناسب برای صادرات و مصرف داخلی استفاده نمی‌شود و برای این بخش در زمینه خرید، بازاریابی و بسته بندی اقدام‌های مناسب انجام می‌شود. در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی مقرر شد که پروژه‌هایی که استان معرفی می‌کند با اولویت بندی اقداماتی صورت گیرد. در حوزه کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای به طور ویژه کمیته گیاهان دارویی مقرر شد کار‌های بزرگی برای تسهیلات و سرمایه گذاری در استان انجام گیرد. سازمان فنی و حرفه‌ای کشور هم متقبل شدند که ۲ کار مهم ایجاد دپارتمان گیاهان دارویی و آموزش ۵ هزار نفر را با حمایت مسولان استانی در حوزه مهارتی به اتمام برسانند. در حوزه سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان نیز مراکز درمان در شهر‌های مختلف از جمله یاسوج، دهدشت و بهمیٔی پیشنهاد‌هایی ارایٔه شد از این مصوبات امروز نهایی شد و مابقی نیاز به اولویت بندی درمرکز را دارند که در یکی دو هفته آینده عملیات آنها آغاز می‌شود.»

نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در مطلب دیگری آورده است:، «مهدیان مدیر عامل محترم بانک توسعه تعاون، دکتر لله گانی مدیرعامل محترم بانک رفاه کارگران فرماندار شهرستان‌های مربوطه، مدیران استانی، از طرح‌ها و پروژه‌های حوزه بویراحمد ودنا بازدید گردد.

عصر روز سه شنبه جلسه کارگروه اشتغال با ریاست استاندار محترم و با حضور دکتر منصوری معاون وزیر دکتر مهدیان، دکتر لله گانی، نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا ومارگون دکتر روشنفکر و تعدادی از مدیران استانی برگزار گردید در این جلسه گزارشی از وضعیت تسهیلات، جذب و سیاست‌های فعال بازار کار ارایٔه شد تسهیلات ابلاغ شده روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی به استان ۳۳۶۸ میلیارد عنوان شد و مبلغ پرداختی را ۳۱۶۴ ریال که ۹۴ درصد تسهیلات ابلاغی تا کنون جذب شده است.
 
سهم استان در مشاغل خانگی ۴۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۳۷۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده، تسهیلات کرونایی بدلیل عدم تمایل سرمایه گذاران را ناموفق دانستیم اگر چه تسهیلات در خواستی ۶۸۰۷۶ ریال بوده و قریب ۳۲۰ میلیارد ریال پرداختی داشتیم و ۳۶۸۶ نفر تثبیت اشتغال داشته‌ایم، اما همه منابع جذب نشد. خوشبختانه در طرح یارانه حقوق و دستمزد رتبه سوم و در طرح مشوق بیمه‌ای رتبه ۶ کشوری را داریم و در سایر طرح‌ها همین طور رضایت بخش بوده در پایان ۷ پیشنهاد از معاون وزیر درخواست گردید که با موافقت و تخصص اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان گرفت.»
 
معرفی ۵۰ طرح برای سرمایه گذاری به وزارت کار

انتخاب ۵۰ طرح برای سرمایه‌گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه ۱۰ دی ماه در نشست جمع‌بندی مصوبات سفر سه روزه معاونین وزیر و مدیران عامل بانک‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یاسوج گفت: ۵۰ طرح در بخش‌های عمران، آب، اشتغال، سرمایه‌گذاری، عمران روستایی و مسائل توسعه استان با اعتباری بالغ به ۲۰ هزار میلیارد تومان کار کارشناسی مشخص شده که با معاونین وزارتخانه مرور و متناسب با آنچه در این جلسه مطرح شد تا شنبه آینده نهایی و به معاون توسعه مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل داده می‌شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مناطق و استان‌های محروم و کم‌برخوردار کشور تصریح کرد: با توجه به دستور رئیس جمهور اولین استانی بودیم که دولت مصوب کرد وزارء و دستگاه‌ها مسائل مربوط به کهگیلویه و بویراحمد را در خود حوزه بررسی و اقدامات لازم به عمل آید که سفر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای همین مصوبه بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حضور معاونین ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بخش‌های مختلف به استان کهگیلویه و بویراحمد تشکر کرد و گفت: معاونین این وزارتخانه در این شرایط کرونایی و فشردگی کار سه روز مسائل استان را مورد بررسی قرار دادند حتی در پاره‌ای مواقع مدیران به جهت اهمیت بررسی وضعیت استان غذا هم نمی‌خوردند.

کلانتری تصریح کرد: سفر مدیران ارشد وزارتخانه نمایش، فیلم و مانور نبوده آن‌ها به طور جدی برای کار و برنامه آمدند سفر آن‌ها یک سفر کاری بوده آن‌ها خود از نزدیک پروژه‌ها شهرستان‌ها را بازدید کردند که از همه معاونین و همچنین شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمال تقدیر و تشکر را دارم.

وی ادامه داد: صنعتی و تجاری‌سازی بخش کشاورزی و الگوی کشت همچنین بهبود محیط عمومی کسب و کار پیشنهادات حوزه اقتصادی وزارتخانه برای استان کهگیلویه و بویراحمد بود که پنجره واحد و مرکز فوریت‌های سرمایه‌گذاری استان راه‌اندازی شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جایگاه ۲۴ استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه بهبود فضای کسب و کار و فراهم کردن بستر‌ها جهت حضور سرمایه‌گذاران عنوان کرد: به منظور حضور سرمایه‌گذاران خارجی دیداری با ظریف وزیر امور خارجه داشتم و این بخش را به جد دنبال می‌کنیم.

کلانتری با بیان اینکه میانگین سپرده به مصارف در کشور ۸۵ درصد است، اما در استان میانگین ۱۱۵ درصد است، تاکید کرد: رتبه اول پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را در کشور داریم و بانک‌های توسعه تعاون، رفاه و صندوق کارآفرینی امید بیشترین پرداختی را داشتند حتی مدیر صندوق کارآفرینی این استان برتر کشور شد.
وی به ایجاد و تجهیز خانه امید ویژه بازنشستگان استان اشاره و اظهارکرد: بخش‌های مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های معدن، پتروشیمی، گیاهان دارویی و ماده ۵۶ اعلام آمادگی کردند و توجه ویژه‌ای به این حوزه‌ها شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان، قطب گیاهان دارویی است، تصریح کرد: سینره و زرد دو شرکت دارویی استان هستند ضمن اینکه واحد فرآوری گیاهان داروی در باشت وجود دارد که قابلیت سرمایه‌گذاری در حوزه گیاهان دارویی استان وجود دارد.

کلانتری از آموزش و توانمندسازی ۵۰۰۰ نفر در سطح استان با محوریت فنی و حرفه‌ای خبر داد و بیان کرد: سند توسعه مهارت و دپارتمان گیاهان دارویی استان خبر خوبی است که توسط معاون توسعه سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام شد.

۱۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های روستایی کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافت

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر سهمیه عادی کهگیلویه و بویراحمد در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید از صندوق توسعه ملی برای این طرح‌ها اختصاص یافت.

عیسی منصوری در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: همچنین ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت مالی از کسب و کار‌های خانگی نیز به این استان اختصاص یافته است.

وی افزود: تیم‌های کارشناسی و متخصص برای بررسی مشاغل حوزه اصلاح نژاد دام، گردشگری، آی تی، زنبور داری و ... از سوی وزارت کار به کهگیلویه و بویراحمد اعزام می‌شوند تا پس از جمع بندی در این زمینه تصمیم گیری شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همچنین راه اندازی بازارچه صنایع دستی و مشاغل خانگی استان در قالب تسهیلات ترکیبی از کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی در دستور کار قرار می‌گیرد.

منصوری ابراز داشت: محدودیت سهمیه برای طرح مشوق بیمه‌ای، یارانه حقوق و دستمزد و کارورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد حذف می‌شود.

وی تاکید کرد: در سه سال اخیر فعالیت‌های منسجمی در حوزه توسعه اشتغال در این استان صورت گرفته است و استان بر اساس داده‌های مرکز آمار ۲۳ هزار نفر جویای کار وجود دارد که این عدد مربوط به تابستان ۹۹ است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: بر اساس طرح‌های وزارت کار همچون اشتغال روستایی تاکنون برای ۱۳ هزار نفر در استان اشتغال ایجاد شده است و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که برای مابقی بیکاران نیز اشتغال پایدار ایجاد شود و اولویت اصلی ایجاد طرح‌های نیمه تمام باشد.
 
معرفی ۵۰ طرح برای سرمایه گذاری به وزارت کار
به گقته وی، برخی طرح‌های اشتغال زا در استان برای تکمیل شدن مشکل دارند و مجوزی از صندوق توسعه ملی گرفته شده که براساس آن اجازه ارائه ۴۰ درصد تسهیلات به عنوان متمم به طرح‌های نیمه تمام داده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ۹۰ درصد تسهیلات اختصاص داده شده در حوزه روستایی و عشایری این استان جذب شده است و حدود ۴ میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی نیز جذب شده است.

حسین کلانتری افزود: با توجه به سفر هیات اعزامی از سوی وزارت کار، نشست‌هایی برای بازدهی بهتر سفر و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و چهار طرح مهم آبی، چهار پروژه راه و چندین طرح اشتغالزا روی میز قرار داده شده و از اعلام آمادگی این هیات برای نتیجه بخشی به این طرح‌ها قدر دان هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نمونه مجوز ماده ۵۶ برای سد تنگ سرخ و سد آبریز کهگیلویه گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد کلینیک کارآفرینی اشتغال در این استان ضرورت دارد و ظرفیتی مهم برای توسعه و ایجاد اشتغال محسوب می‌شود.

به گزارش کبنا، پروانه نیک‌مرام در پیامی از غلامرضا پناه و حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشکر کرد، که البته دلایل تشکر او برای رسانه‌ها مشخص نیست. او نوشت: «سفر پر برکت معاونین وزارت تعاون کار، مدیران عامل بانک‌های وابسته به این وزارت و مدیران صندوق‌های کشوری به کهگیلویه و بویراحمد: این استان با چنین سفر‌های کاری می‌تواند فاصله خود را از کاروان توسعه کشور کمتر کند و در شاخص‌های مهمی، چون اشتغال و عمران جهش قابل ملاحظه کند مصوبات این سفر بسیار پربار بوده که در آینده نزدیک اثرات توسعه‌ای این مصوبات کارشناسی و راهگشا برای مردم این استان ملموس خواهد شد.

برخی از این مصوبات تأیدیه نهایی گرفتند و برخی دیگر به زودی در تهران با حضور مقام عالی وزارت به تصویب می‌رسند، اینجانب ازجناب آقای دکتر شریعت مداری و معاون پرتلاشش جناب آقای دکتر پناه، مدیران عامل بانک‌های توسعه تعاون و رفاه، مدیران عامل صندوق بازنشستگی، صندوق کارافرینی، بیمه روستایٔیان، شستا و همچنین استاندار پیگیر و اخلاق‌مدار این استان قدردانی می‌کنم.

با حمایت جناب آقای دکتر کلانتری استاندار محترم استان، با جدیت پیگیر خواهیم بود تا کهگیلویه و بویراحمد از این فرصت به وجود آمده نهایت بهره را ببرد و برای کاهش محرومیت‌هایش به دنبال عملیاتی شدن مصوبات خوب این سفر باشیم.»


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کبنانیوز ، تاریخ انتشار: ۱۱ دی۱۳۹۹، کدخبر kebnanews.ir، ۴۲۹۱۳۰
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
از وزارت تعاون میخوایم که تا وقتی همین تیم رو دارن یه پیگیری در زمینه سرمایه گذاری در استان ها با وزارت صمت بکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین