پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
مشکلات بازار استان تنها به نبود روغن در بازار و اختفای آن از دید مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ختم نمی‌شود امروزه بیش از همه چیز مردم از کیفیت بسیار پایین نان در بازار استان هم گلایه‌ دارند.

شعار سال : نسیم راوند خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی در یادداشتی نوشت:  آن چه که بعد از تحریم‌های دشمن زندگی مردم را دچار سختی و معیشت را با مشکل روبرو کرده نظارت‌های ضعیفی است که داد مردم را درآورده و بسیاری معتقدند تحریم به خودی خود تنها موجب بروز 20 تا 30 درصد مشکلات کشور است و بقیه به نظارت‌ها‌ و تصمیمات ضعیف و بی‌توجهی بعضی مسئولان برمی‌گردد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شاهد چنین نظارت‌های ضعیفی از سوی دستگاه‌های متولی هستیم که البته این روزها بیش از هر چیز مردم از نظارت بر بازار گلایه دارند نظارتی که موجب شده فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای که باید چشم و چراغ بازار بوده و درصد تخلف آن‌ها نزدیک به صفر باشد کالاهای مورد نیاز این روزهای مردم را از دید آن‌ها مخفی کنند.

حرف امروز با مسئولان و متولیان بازار استان است که اثرگذاری نظارت‌ها بر بازار بسیار ضعیف شده و کارهای نکرده دیروز و دست روی دست گذاشتن‌های بی‌جهت به تلی از مشکلات امروز تبدیل شده است.

 اما مشکلی که در زمینه کمبود روغن در استان و در نتیجه مشکلات بعدی مثل اختفای آن از دید مردم به وجود آمده از وظایفی است که گویا سازمان صمت استان و زیر مجموعه‌ها به وظیفه خود آن گونه که باید و شاید عمل نمی‌کنند و یا این که توان ایجاد آرامش در بازار روغن استان را ندارد.

مسئولان سازمان صنعت و معدن و تجارت استان توضیح دهند که دلیل نبود روغن خوراکی در فروشگاه‌های استان به جز چند فروشگاهی که به تازگی روغن را از دید مردم می‌پوشانند چیست! و چه تدبیری برای رفع این مشکل دارند.

مردم در کوچه و بازار از خبرنگار و رسانه انتظار پی‌گیری مشکل دارند که هر بار در این خصوص با مسئولان سازمان صنعت و تجارت تماس برقرار شده مردم را به فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارجاع داده‌اند که در آن جا نیز بیشتر اوقات با این جمله مایوس کننده روبرو می‌شویم«تازه تمام کرده‌ایم!».

 این در حالی است که در خبرهای چند روز اخیر خواندیم و شنیدیم که روغن مورد نیاز مردم در این روزهای سخت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از دیده‌ها پنهان شده که مسئولان صمت باید در این خصوص توضیح بیشتری دهند.

مشکلات بازار استان تنها به نبود روغن در بازار و اختفای آن از دید مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ختم نمی‌شود امروزه بیش از همه چیز مردم از کیفیت بسیار پایین نان در بازار استان هم گلایه‌ دارند.

بعد از این که نانوایان در یک بازه زمانی فشار زیادی برای تغییر و افزایش قیمت نان به مسئولان استانی وارد کردند و به خواسته خود رسیدند همه انتظار تغییر کیفیت نان همزمان با اصلاح قیمت‌ها را داشتند اما کیفیت‌ها که خوب نشد چانه‌های نان نیز به مرور آب رفتند و اکنون کیفیت این قوت غالب مردم پایین‌تر از روزهای قبل از تغییر و افزایش قیمت است در حالی که رئیس محترم سازمان صمت استان قول تغییر کیفیت‌ها را داده بود.

اکنون از مسئولان صنعت و تجارت استان به عنوان متولی اصلی بازار انتظار می‌رود برای اعتمادسازی میان مردم و امیدآفرینی در جامعه به فکر رفع این نواقص و مشکلات بازار باشند چرا که به مصداق مثل قدیمی "ماهی را هرگاه از آب بگیری تازه است".  

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صبح زاگرس ، تاریخ انتشار 7 بهمن 99 ، کد خبر :179880  ،  http://sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین