پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
چند سالی است که ماجرای صدور برگ جریمه اشتباهی برای رانندگان به یک داستان تکراری در کل کشور تبدیل شده و موجب گلایه مندی شهروندان را فراهم آورده است.

شعارسال: یکی از وظائف اصلی ماموران راهنمایی و رانندگی برقراری نظم و امنیت در حوزه ترافیک، جلوگیری از تخلفات رانندگی و در نهایت کاهش حوادث ناشی از تصادفات در جاده های درون و برون شهری است.

در این میان صدور برگ جریمه برای رانندگان متخلف از قانون راهنمایی ورانندگی یکی از ابزارهای اصلی این نهاد بوده تا بلکه با پرداخت مبالغ تعیین شده جریمه، رانندگان التزام بیشتری به رعایت قانون مربوطه داشته باشند والبته هر ساله نیز شاهد افزایش قیمت جریمه های راهنمایی و رانندگی هستیم.

و اما چند سالی است که ماجرای صدور برگ جریمه اشتباهی برای رانندگان به یک داستان تکراری در کل کشور تبدیل شده و موجب گلایه مندی شهروندان را فراهم آورده است.

از نکات جالب توجه در بروز این اشتباه تکراری این است که محل وقوع تخلف در برگ جریمه ی صادر شده، مکانی را مشخص می کنند که راننده در آن ساعت و یا تاریخ تعیین شده در آن محل حضور نداشته و یا اینکه اصلا به آن مکان سفر هم نکرده است!

دوندگی و پیگیری های فراوان صاحب خودرو برای رفع این اشتباه از دیگر مشکلاتی است که وجود دارد و بعضا بدون جواب درستی بجا می ماند.

" آقای هاشمیان" یکی از شهروند بشرویه ای است که در دام این اشتباه تکراری گرفتار شده و تخلفی برای وی به ثبت رسیده که بر اساس ادعای خودش هرگز به آن مکان ثبت شده در تخلف مسافرت نکرده است.

وی با بیان شرح ماجرا می گوید: بعد از اینکه پرینت خلافی خودرو خود را از سامانه گرفتم متوجه شدم تا تخلفی برای من به ثبت رسیده که بر اساس آن دوربین های راهنمایی و رانندگی تخلف "تجاوز از سرعت مجاز" آن هم در جاده "اردستان نایین شهر یزد" ثبت کرده اند و بر اساس این ثبت تخلف مجبور به پرداخت 60 هزار تومان جریمه هستم

این شهروند بشرویه ای که می گوید تا به حال حتی یک بار هم به این جاده سفر نکرده، خاطر نشان کرد:در تاریخی که این تخلف به ثبت رسیده است در شهرخودم " بشرویه " مشغول به کار بودم و خودرو من نیز در نزد خودم بوده است.

هاشمیان با اشاره به اینکه همچنان پیگیر رفع این اشتباه هستم و به نتیجه ای نرسیده ام گفت: متاسفانه این گونه اشتباهات راهنمایی ورانندگی به معضلی برای مردم نیز تبدیل می شود و علی رغم اینکه پیگیر رفع این اشتباه از طریق پلیس+10 شده ام ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده ام.

این شهروند بشرویه ای از مسئولان مربوطه خواست تا در صورت امکان این موضوع را پیگیری کرده و این مشکل را رفع کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری راه دانا، تاریخ انتشار: 26اردیبهشت1395، کدخبر: 736869: www.dana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین