پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۴۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
شنیدن برخی خبر‌ها حالی دوگانه در آدمی پدیدار می‌کند: یک حالت خوش که کاری مفید برای دیگرآدم‌های از هرجا واز هرراه درست و درمان انجام شده و اسایش و آرامش افزایش می‌یابد و حال ناخوش از اینکه همان فایده را می‌شد از سرزمین مادری هم انجام داد وشهروندان و هم میهنان را شاد کرد و فایده‌ای به دیگران رساند، اما نشد.
شعار سال: خبری که امروز وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد و رسیدن گاز کشور آذربایجان از دریای خزر به ایتالیا را منتشر کرد برای ایرانیان علاقمند به اقتصاد سیاسی این مرزوبوم همان دوحال را نمایان می‌کند. حال ناخوش برای ایرانیان این است که گازایران در دریای ساکت و آرام سرجایش در دریا مانده است، اما انتقال گاز جمهوری آذربایجان به ایتالیا از طریق خط لوله ترانس آدریاتیک آغاز شده است. به گزارش یورو نیوز این خط لوله انتقال گاز که کار احداث آن در سال ۲۰۱۹ پس از چهار سال و نیم به پایان رسید به خط لوله گاز ترانس آناتولی متصل می‌شود. خط لوله ترانس آتلانتیک بخش اروپایی کوریدور گازی جنوب محسوب می‌شود که هدف آن انتقال گاز به اروپا از دریای خزر و خاورمیانه است. به این ترتیب امکان انتقال گاز از میدان گازی شاه دنیز در دریای خزر و در نزدیکی سواحل جمهوری آذربایجان به اروپا فراهم شده است. آنکارا آغاز انتقال گاز جمهوری آذربایجان به ایتالیا را «سرآغاز فصل جدیدی از نقش آفرینی ترکیه در تامین امنیت انرژی رسانی» به قاره اروپا توصیف کرد.

خط لوله انتقال گاز از دریای خزر به اروپا از سه بخش (خط لوله جنوب قفقاز، خط لوله ترانس آناتولی و خط لوله ترانس آدریاتیک) تشکیل شده است. خط لوله گاز ترانس آدریاتیک که به طول ۸۷۸ کیلومتر احداث شده است با عبور از یونان، آلبانی و دریای آدریاتیک به جنوب ایتالیا می‌رسد. وزارت انرژی جمهوری آذربایجان نیز روز پنجشنبه از آغاز انتقال گاز این کشور به اروپا سخن گفته بود. انتقال گاز جمهوری آذربایجان به اروپا از وابستگی کشور‌های اروپایی به روسیه برای تامین گاز طبیعی خواهد کاست. طول کوریدور گازی جنوب که خط لوله ترانس آتلانتیک بخشی از آن محسوب می‌شود ۳۵۰۰ کیلومتر است. این طرح با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری به اجرا در آمد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ساعت ۲۴، تاریخ انتشار ۱۹ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۲۹۱۶۳، www.saat۲۴.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
تامین انرژی چیزی نیست که ایران بخواد اون رو دست کم بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین