پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۸۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
زهرا شجاعی گفت: برخی از احزاب کار تشکیلاتی را به نحوی انجام می‌دهند که می‌توان گفت فعالیت‌هایشان یکی از مصیبت‌های جامعه سیاسی است، چون نه تنها پاسخگوی عملکرد کاندیدای خود نیستند بلکه او را بعد از کسب توفیق در انتخابات رها می‌کنند.

شعار سال: تحزب در عصر حاضر، یکی از الزام‌هایی است که حکومت‌ها را ملزم به توجه به آن می‌کند. در واقع پدیده‌هایی چون انشقاق، عدم مسئولیت‌پذیری و حتی راهیابی افراد فاقد صلاحیت به نهادهای در معرض انتخاب مردم از نشانه‌های رکود حزب‌گرایی در فضای سیاسی ایران است.

زهرا شجاعی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در این باره اظهار کرد: در حالی عده‌ای نظام پارلمانی را راهی برای حل مشکلات می‌دانند که باید در نظر داشت مهم‌تر از نظام پارلمانی این است که در سیستم مدیریتی باید به نظام حزبی توجه نشان دهیم. در واقع یکی از اشکالات این است که نظام حزبی در حکومت ما هیچ دخالتی ندارد به ‌طوری که بعضی از احزاب اصلاً حزب نیستند و بیشتر به صورت گعده و گروه‌های سیاسی مشغول فعالیت هستند.

رئیس مرکز امور مشارکت زنان دولت اصلاحات در ادامه گفت:‌ احزابی هم هستند که کار تشکیلاتی را به نحوی انجام می‌دهند که می‌توان گفت فعالیت‌هایشان یکی از مصیبت‌های جامعه سیاسی است، چون نه تنها پاسخگوی عملکرد کاندیدای ود نیستند بلکه او را بعد از کسب توفیق در انتخابات رها می‌کنند. این رویکرد در حالی است که وقتی حزبی از کسی حمایت و مردم را به رأی دادن به او ترغیب می‌کند، لاجرم باید خود را در قبال تصمیم‌ها و در کل همه فعالیت‌هایش مسئول بداند که متاسفانه در ایران به این موضوع مهم توجهی نمی‌شود.

او توضیح داد: همچنین می‌توان به این نقصان هم اشاره کرد که احزاب در ایران برای برنامه و برنامه‌ریزی اهمیتی قائل نمی‌شوند. علاوه بر این تکثر احزاب در یک جریان یا گروه سیاسی موجب می‌شود ائتلاف‌ و جبهه هماهنگی تشکیل شود که چنین چیزی انسجام را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

زهرا شجاعی در پایان گفت: به همین دلیل لازم است تدبیری اندیشیده شود که دست‌کم احزابی که همسو هستند بتوانند به هم‌صدایی و همراهی برسند تا از این طریق تاثیرگذاری بیشتری بر امور داشته باشند. توجه به تحزب از اوجب واجبات است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۵۷۸۹۴، www.etemaadonline.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
واقعا يكي از موضوعاتي كه بايد كارشناسان حوزه سياست بپذيرن همين موضوع عدم پذيرش نظام حزبي در ايران هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین