پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۹۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
رئیس پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: نهادهایی باید در مجمع فدراسیون فوتبال حضور داشته باشند که بر سرنوشت بازیکنان و تیم‌های ملی تاثیرگذار هستند؛ کمیته ملی المپیک بر تیم فوتبال امید تاثیر دارد و حتی در مواقعی هم بودجه تیم امید را تامین کرده!
شعار سال: عباس ترابیان، رئیس پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران درباره مسئله توقیف ساختمان این فدراسیون توسط شرکت شستا اظهار داشت: واقعاً از شنیدن این خبر ناراحت شدم. آقای دادکان رئیسی بود که دغدغه آینده فوتبال ایران را داشت و حتی جلوتر از نفع فدراسیون فوتبال به دنبال موفقیت باشگاه‌ها هم بود، اما این ساختمانی که با درآمدزایی‌ها و بهره‌برداری‌های فدراسیون تحت ریاست او خریداری شد، حالا در معرض نابودی قرار گرفته.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: شرایط مالی فدراسیون فوتبال در شرایط کنونی بسیار بد است و شک دارم که مجموعه فدراسیون بتواند حتی حقوق کارمندان خود را واریز کند. حساب‌های مال فدراسیون فوتبال چیزی برای ارائه ندارد و باید واقعاً فکری اساسی در این باره صورت بگیرد.

ترابیان در مورد اقدامات شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی عنوان کرد: باید پیگیری شود که چرا و بر چه اساسی شرکت شستا ۲ میلیون یورو به فدراسیون فوتبال قرض داده تا نتیجه‌اش به این بی‌آبرویی ختم شود. شرکت شستا حق دارد مطالباتش را دریافت کند، اما حالا این ماجرا تبدیل به یک آبروریزی بین‌المللی شده و آب به آسیاب رسانه‌های معاند می‌ریزد. وایرال شدن توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال انعکاس بین‌المللی بسیار بدی دارد و حتی در فیفا هم برای ما مشکل‌ساز خواهد بود.

او همچنین افزود: فکر می‌کنم در ماجرای چگونگی ورود شرکت شستا به فدراسیون فوتبال و نحوه و دلیل انتقال چنین مبلغ گزافی باید پای نهاد‌های حراستی و امنیتی باز شود. این موضوع باید دقیقاً حلاجی شود تا ببینیم چه مشکلی پیش آمده.

رئیس پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده بین فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس در دادگاه عالی ورزش بیان داشت: در این ماجرا یک کلاه‌برداری بزرگ و بی قید و شرط توسط سرمربی بلژیکی و همسرش صورت گرفت؛ چرا که او حتی ۲ ماه هم در ایران نبوده، اما سنگین‌ترین غرامت ممکن را طلب می‌کند. فدراسیون فوتبال باید از وکلای بین‌المللی سالم که چم و خم کار را بدانند استفاده کند تا بتواند حرکتی انجام دهد.

وی که عضوی از کمیته تعیین سرمربی تیم ملی ایران هم بود، در این‌باره تاکید کرد: دادگاه CAS یک نهاد عالی حقوقی است که همیشه نشان داده جانب‌دارانه حکم نمی‌دهد و اهل مسامحه نیست. بستگی به ادله فدراسیون فوتبال دارد که بتوانیم رای را بشکنیم یا نه، ولی من امیدوارم که عملکرد تیم حقوقی فدراسیون فوتبال در تقابل با ویلموتس موفق‌آمیز باشد.

عباس ترابیان در مورد مسئله عجیب حذف کمیته ملی المپیک از مجمع فدراسیون فوتبال اظهار کرد: نمی‌دانم بر چه اساسی نام و حق کمیته ملی المپیک از مجمع و اساسنامه فدراسیون فوتبال حذف شده. در واقع نهاد‌هایی باید در مجمع فدراسیون فوتبال حضور داشته باشند که بر سرنوشت بازیکنان و تیم‌های ملی تاثیرگذار هستند، خب کمیته ملی المپیک بر تیم فوتبال امید تاثیر دارد و حتی در مواقعی هم بودجه تیم امید را تامین کرده!

رئیس پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال با اشاره به لزوم حضور نماینده کمیته ملی المپیک در مجامع فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: گرچه کمیته ملی المپیک دخل و تصرفی در ابعاد فنی تیم فوتبال امید نداشته، اما بهتر است در بحث خرد جمعی و تصمیم‌گیری حضور داشته باشد. کمیته بار‌ها دست تیم فوتبال امید و حتی فدراسیون فوتبال را گرفته و می‌تواند بازوی یاری فدراسیون هم باشد، حضور این نهاد غیردولتی در مجمع فدراسیون فوتبال مثمرثمر و مفید ات و فکر می‌کنم در این حذف ابهاماتی وجود دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از شبکه اطلاع‌رسانی دانا، تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۶۸۲۹۰۶، dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
اين نشون ميده كه چقد اوضاع درامدي و مالي فدراسيون داغونه و دارن كم كم به گل ميشينن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
اختلاس و دزدی به فوتبال هم رسیده حالا انقدر بدهکار هستند که حقوق هم نمی‌توانند بدهند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین