پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رصدخانه مهاجرت ایران، سالنامه مهاجرتی ایران منتشر شد.
شعار سال: مهاجرت در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از ابر روند‌های جهانی شده و بر اساس آمار سازمان بین المللی مهاجرت/ IOM، نزدیک به ۳۵ درصد کل مهاجران دنیا را مهاجران با مهارت بالا و دارای تحصیلات دانشگاهی تشکیل می‌دهند. بر اساس آمار‌های جهانی تعداد مهاجران در سطح جهانی ۷۵ میلیون نفر در سال ۱۹۶۰ بود که در سال ۲۰۱۸ به ۲۵۰ میلیون نفر رسیده است، چهار کشور انگلیسی زبان آمریکا، کانادا، انگلیس و استرالیا مقاصد اولیه و اصلی مهاجران هستند.

در این سالنامه مخاطبان با آخرین وضعیت و روند جابه‌جایی بین‌المللی دانشجویان ایرانی در طول چند دهه مختلف با اتکا بر آخرین منابع موجود قابل استناد آشنا می‌شوند و وضعیت فراز و فرود رتبه دانشجوفرستی ایران در جهان، جمعیت دانشجویان بین‌المللی مشغول به تحصیل در ایران، نرخ بازگشت متخصصان و فارغ التحصیلان ایرانی به داخل کشور، شاخص خالص چرخش نخبگان ایرانی از سرفصل‌های مهم این سالنامه است.

از زمره اطلاعات موجود در این سالنامه می‌توان به آخرین وضعیت تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های کشور آمریکا به عنوان مهمترین مقصد تحصیلی دانشجویان بین‌المللی در جهان و ایران، روند صدور انواع ویزا‌های تحصیلی همراه با تعداد و جایگاه جمعیت دانشجویان ایرانی در دانشگاه برتر آمریکا و جهان در مقایسه با دیگر کشور‌های دانشجو فرست به این کشور اشاره کرد.

برای نخستین بار اطلاعات بسیار جامعی از وضعیت ایران در مهاجرت‌های اجباری و پناه‌جویی (ورودی و خروجی) در این سالنامه آمده است که می‌تواند برای دستگاه‌های اجرایی و افراد محقق و دانشگاهی جذاب و قابل استفاده باشد.

این سالنامه به سفارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رصدخانه مهاجرت ایران تهیه و منتشر شده‌است.
 
برای دانلود از لینک زیر استفاده کنید:
 
https://engare.net/wp-content/uploads/2021/01/IranMigrationOutlook1399Engare.Net_.pdf
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از انگاره، تاریخ انتشار:۲۱ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۱۳۹۹، www.engare.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین