پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
با ابلاغ دستورالعمل آغاز طرح جدید تثبیت هویتی به مهاجرین افغانستانی در ایران از سوی اداره ثبت احوال و نفوس افغانستان به امور کنسولی وزارت خارجه و تیم‌های سیار آن در ایران، پاکستان و عربستان گمانه‌زنی‌ها به واقعیت تبدیل و خبر تسنیم تایید شد.

شعار سالچند روز گذشتهخبرگزاری تسنیمدر مصاحبه‌ای با یکی از مقامات سفارت افغانستان خبر از توقف صدور شناسنامه‌های افغانستانی(تذکره) و آغاز طرحی جدید برای تثبیت هویت مهاجرین افغانستانی خبر داد.

این در حالی بود که کنسولگری افغانستان در مشهد حدود دو هفته است روند صدور شناسنامه را به طور کامل متوقف کرده و «سیدنورالله راغی» سرکنسول افغانستان در مشهد از آغاز طرحی جدید خبر داده بود.

پس از انتشار خبر تسنیم برخی مقامات سفارت افغانستان در تهران با تکذیب این خبر از ادامه طرح صدور شناسنامه خبر داده بودند که تسنیم با توجه به منابع موثق خبری خود و تاکید بر اصل صحت و دقت در نشر خبر باز هم بر توقف این روند و صدور طرح جدید تثبیت هویت تاکید کرد.

سه شنبه هفته گذشته با پایان ماموریت تیم صدور شناسنامه‌های افغانستانی و گذرنامه‌های الکترونیک و بازگشت آنها به هرات به منظوراخذ ویزا برای انجام ماموریت جدید، طرح نهایی تثبیت هویت و جایگزینی آن با صدور شناسنامه تصویب و از سوی اداره ثبت احوال و نفوس افغانستان به امور کنسولی وزارت خارجه و تیم‌های سیار در ایران، پاکستان و عربستان ابلاغ شد که در ادامه این نامه را که به شکل اختصاصی در اختیارخبرگزاری تسنیمقرار داده شده است، مشاهده می‌کنید.

صبح امروز کنسولگری افغانستان در مشهد با انتشار اطلاعیه‌ای مهم از توقف کامل صدور شناسنامه‌های افغانستانی و آغاز طرح جدید تثبیت هویتی خبر داده است.

یک منبع آگاه در سفارت افغانستان نیز در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید این خبر گفت: عصر امروز جلسه‌ای در سفارت افغانستان برایآغاز این طرح جدید برگزار می‌شود که در هر صورت شروع این طرح به معنای پایان طرح صدور شناسنامه‌ها است.

وی افزود: در تاریخ 18 آذر ماه یعنی هفته گذشته دستورالعمل نهایی از ناحیه اداره ثبت نفوس و احوال به امور کنسولی وزارت خارجه و تیم‌های سیار گذرنامه‌های الکترونیک در جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و عربستان ابلاغ شده و براساس این دستورالعمل سراسری در سفارت افغانستان نیز عصر امروز در مورد زمان و چگونگی آغاز این طرح به نتیجه خواهیم رسید.

این منبع آگاه تاکید کرد: این ابلاغیه سراسری خطاب به همه نمایندگی‌های سیاسی کشورهای ذکر شده بوده و غیرقابل انکار است.

این در حالی است که براساس سند فوق، قرار است تیم‌های اعزامی که پیش از این مسئولیت صدور شناسنامه افغانستان و گذرنامه الکترونیک را برعهده داشتند، از این بعد برای تثبیت هویت مهاجرین اقدام کرده و پس از آن با صدور برگه‌هایی که در آن کُد هویتی درج شده، جهت اخذ گذرنامه الکترونیکی اقدام کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 26آذر 96، کدمطلب:1603371، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین