پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
نصیری قیداری علت بالارفتن آمار بازماندگان از تحصیل در ایران را تعداد زیاد پناهجویان افغانی که مجوز اقامت ندارند، دانست.

شعار سال: سعدالله نصیری قیداری دراین خصوص اینکه یونسکو تا چه میزان می‌تواند به ایران به‌عنوان یکی از کشورهایی که امکانات آموزشی و بهداشتی برای پناهجویان و مهاجران فراهم کرده کمک مالی کند، گفت: این نگاه که یونسکو می‌تواند دست و دلباز به کشورها کمک کند نیاز به تصحیح دارد چراکه یونسکو درآمد سالانه خود را نیز از حق عضویت کشورها تامین می‌کند، لذا این سازمان تنها مبلغی را در اختیار برخی از "پروژههای مشارکت" در حوزه‌هایی همچون آموزش، اجتماعی، فرهنگی و ارتباطات و.... قرار می‌دهد، البته ایران در چند سال اخیر چهار پروژه مشارکت در یونسکو تصویب و برای آن ها بودجه نیز دریافت کرده است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه مبالغ پرداختی یونسکو برای هر پروژه زیر20هزار دلار است، افزود: با توجه به کم بودن این مبلغ، کمیسیون ملی یونسکو برای اجرای طرح‌ها از دستگاه‌های اجرای ذی ربط داخلی کمک می‌گیرد.

طرح موضوع ضرورت حمایت از کشورهای مهاجرپذیر در یونسکو

وی بیان کرد: برآن هسیتم؛ امسال در کنفرانس عمومی، موضوع ضرورت حمایت بیشتر از کشورهایی مهاجرپذیر را مطرح کنیم تا بتوانیم بودجه جداگآن های بابت حمایت از آموزش و بهداشت آن ها در ایران دریافت کنیم.

نصیری قیداری با یادآوری جدایی آمریکا و رژیم صهیونیستی از یونسکو به دلیل قطعنامه یونسکو بر علیه اسرائیل، گفت: از آن جا که این کشورها حق عضویت نمی‌پردازند سازمان یونسکو وضع مالی خوبی ندارد.

وی اضافه کرد: در واقع حمایت از کشورهای محروم وظیفه کشورهای برخوردار عضو یونسکو است.

دلیل حمایت ناچیز یونسکو از ایران سیاسی نیست

وی دلیل حمایت ناچیز یونسکو از ایران را سیاسی نداست و توضیح داد: از آنجا که کشورهای بسیاری در سراسر دنیا در وضعیت بسیار اسفناک و محرومیت‌های شدید به سر می‌برند یونسکو آن ها را در اولویت کمک قرار داده است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه متاسفانه آمار کودکان بازمانده از تحصیل در دنیا بالاست و سازمان یونسکو سعی دارد طی برنامه‌های متعددی در راستای کاهش این آمار تلاش کند، اضافه کرد: هرچند وضعیت ایران در مقام مقایسه با بسیاری از کشورها در این زمینه بهتر است اما به دلیل تعداد بالای پناه‌جویان افغان در ایران، آمار بازماندگان از تحصیل ما بالا رفته است.

500 هزار کودک افغان به دلیل نداشتن کارت اقامت از تحصیل باز مانده‌اند

نصیری قیداری ادامه داد: اگرچه حدود 400 هزار نفر از مهاجران افغان دارای کارت اقامت در ایران در مدارس ثبت نام شده‌اند اما حدود 500 هزار کودک و نوجوان افغان به دلیل نداشتن کارت اقامات از سوی خانواده‌های آن ها از تحصیل باز مانده‌اند لذا یکی از دلایل آمار بالای بازماندگان از تحصیل در ایران به پناهجویان بدون کارت اقامت مربوط می‌شود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با یادآوری فرمان رهبری مبنی بر اینکه هیچ کودکی از تحصیل باز نماند، از ارائه متن این فرمان به یونسکو خبر داد و افزود: دلایل متعددی همچون فقر مالی و فرهنگی مانع از ادامه تحصیل بسیاری از کوکان ایرانی از تحصیل در مناطق محروم حتی شهری مانند تهران شده است که اگر برای آن فکری نشود در آینده نزدیک آسیب‌های بیش از این گریبان جوانان را خواهد گرفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 5 مهر 96، کد مطلب: -، www. icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین