پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 35 درصد مدارس متوسطه استان جمعیتی کمتر از حد استاندارد یعنی 65 نفر دارند.

شعار سال: علیرضا نخعی افزود: هم اینک 26 هزار کلاس درس با متوسط تراکم 24 نفر وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: بی شک یکی از مشهودترین فعالیت های دولت تدبیر و امید همت در جذب بازماندگان از تحصیل بوده است که این خدمت به دلیل روشن کردن مشعل دانایی مردم در جامعه یکی از پر ارزش ترین فعالیت های دولت محسوب می شود.

نخعی گفت: هم اینک پوشش تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در تمامی مقاطع به حدود 88 درصد رسیده و این روند رشد همچنان با جذب بازماندگان از تحصیل در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش های بسیاری که در سه سال گذشته برای جذب 120 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان انجام شده است اما هنوز 70 هزار کودک دیگر بازمانده از تحصیل در این استان وجود دارند که تلاش برای جذب آنان همچنان ادامه دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: هم اینک مدارس شبانه روزی استان با 22 هزار دانش آموز موجود، کمتر از ظرفیت خود فعالیت می کنند که می توان با استفاده از حداکثر ظرفیت مدارس این رقم را به 32 هزار دانش آموز افزایش داد.

وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در مدارس سیستان و بلوچستان گفت: توسعه مدارس خلاق و کار آفرین شعار امسال اداره کل آموزش و پرورش این استان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: با توجه به اهمیت آموزش از راه دور برای فراگیرانی که امکان حضور در مراکز آموزشی را ندارند، هم اینک 200 مرکز از راه دور در سیستان و بلوچستان ثبت و مجوز فعالیت گرفته اند.

وی گفت: از آنجایی که استان سیستان وبلوچستان به جهت برخی از عوامل استان خاص محسوب می شود ویژگی های استان در شاخص های توسعه آموزشی خود را بهتر نشان می دهد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: حمایت و همراهی برای تحقق شاخص های تعلیم و تربیت مهم ترین راه تقویت آموزش و پرورش و تحقق تربیت صحیح آینده سازان جامعه است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 10 مهر 96، کد مطلب: 967-1486-5 ، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین