پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: طرح سوال از شهردار تهران منتفی نشده است و در جلسه فردا یا روز یکشنبه هفته آینده شورا باید اعلام وصول شود.
شعار سال: محمد جواد حق‌شناس در واکنش به امضای طرح سوال از شهردار تهران در پی مشخص نشدن وضعیت سرپرستان در شهرداری و  منتفی اعلام شدن آن گفت: آقای حسن رسولی یکی از امضا کنندگان این طرح بوده و از جانب خودشان اظهار نظر کرده‌اند، اگرنه تغییر نظری در ۷ عضو دیگر شورا رخ نداده و طرح سوال همچنان مطرح است. هیئت رییسه شورا باید فردا یا نهایتا هفته آینده این طرح سوال را اعلام وصول کند.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه طرح سوال نتیجه خواهد داد یا نه، اظهار کرد: صبح طرح سوال مطرح و بعد ازظهر شهرداری تهران لایحه تعیین تکلیف معاونت منابع انسانی به هیئت رییسه شورا ارائه داد، این یعنی طرح سوال حتی پیش از اجرایی شدن در صحن، اثر خود را دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر کم‌کاری شهرداری در پیگیری وضعیت املاک واگذار شده گفت: یکی از موضوعاتی که در بدو ورود به شورا آن را مورد بررسی قرار دادیم، موضوع واگذاری املاک بود. انتظار می‌رفت بر اساس مصوبه‌ای که در مهر ماه سال ۱۳۹۶ داشتیم سه ماه بعد شهرداری گزارشی از روند واگذاری‌ها و وضعیت فعلی املاک بدهد، اما جای تاسف دارد که شهرداری در این زمینه عملکرد خوبی نداشت و با یک تاخیر سه ساله این لایحه تقدیم شورا شد.

حق‌شناس با بیان اینکه این تاخیر نشان از ملاحظه‌کاری‌هایی در این حوزه داشت، تاکید کرد: این ملاحظات سبب شد مدیریت شهری نتواند خواسته شورا و نمایندگان مردم را تامین کند. حتی بعضی از اعضای شورا که پیگیر این موضوع بودند به دلیل نام بردن از معاون شهردار اسبق با شکایت‌هایی روبرو شده و به دادگاه رفتند که خیلی عجیب بود. ما هم از عملکرد شهرداری در این بخش ناراضی هستیم و قابل دفاع نیست. همچنان املاک زیادی در اختیار غیر وجود دارد که باید تکلیف‌شان روشن شود.     

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر لایحه در حال بررسی در کمیسیون‌های مختلف است، تاکید کرد: تلاشمان این است که بتوانیم حداکثر تا آخرماه یا اوایل ماه آینده نسبت به این لایحه موضع موزون‌تر بگیریم.

حق‌شناس همچنین با اشاره به رای آوردن تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس یازدهم، گفت: صحبت از تخلف حدود ۲ هزار میلیارد تومانی قائم مقام شهردار اسبق است، اما به نماینده مجلس ۶۵ میلیارد تومان پول می‌دهند که طرح تحقیق و تفحص از دوره گذشته مدیریت شهری رای نیاورد. این درحالی است که طرح تحقیق و تفحص از این دوره مدیریت شهری به سرعت رای می‌آورد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه برای ما خیلی عجیب است که چرا مردم شهر و نمایندگان مردم شهر نباید از پرونده تخلف عیسی شریفی مطلع شوند و اصلا این پرونده کجاست؟! تاکید کرد: سال ۱۳۹۶ بودجه وزارت ارشاد نزدیک به هزار میلیارد تومان بوده و در سال‌های پیش از آن بیش از این رقم در شهرداری جابه جا شده و مقصد آن مشخص نیست. این موارد ابهاماتی است که نباید از آن گذشت!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۹۷۳۰۶، www.eghtesadonline.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین