پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۲۱۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
با رای کمیسیون تلفیق بودجه ۲۷ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی از طریق بانک کشاورزی برای بهبود نهاد‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی منتشر می‌شود.
شعار سال: «رحیم زارع» در تشریح نشست روز سه‌شنبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست مصوب شد مبلغ ۲۷ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی از طریق بانک کشاورزی به شرکت‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی منتشر شود.

بر اساس این مصوبه این وزارتخانه می‌تواند این اوراق را برای اجرای طرح‌های مهم کشاورزی، سامانه‌های گرمسیری و سردسیری، آبخیزداری، مبارزه و مهار ریزگردها، تولید واکسن دامی، بذر و نهادهای کشاورزی، آب و فاضلاب، آسفالت راه‌های روستایی و آبیاری نوین اختصاص دهد.

بر اساس اظهارات سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ۹۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی به روستاها و حوزه عشایری نیز در نظر گرفته شد. همچنین مشترکان برق روستایی و عشایری و برق چاه‌های کشاورزی از عوارض موضوع ماده ۵ صنعت برق معاف شدند.

وی ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی و خدماتی اصناف که به مدت یک سال از بهمن ماه سال ۹۸ کارکنان خود را حفظ کردند، از همه جرایم بیمه تامین اجتماعی معاف شدند.

بر این اساس کارفرمایانی که نیروهای خود را تعدیل کردند، در صورت بازگشت به کار این نیروها از همه جرایم تامین اجتماعی معاف خواهند بود.

زارع با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون درباره اختصاص ۲ هزار میلیاردتومان تسهیلات برای برق رسانی چاه‌های کشاورزی گفت: علاوه بر این دو هزار میلیارد تومان برای بهسازی روستاها و تهیه اجرا طرح‌های هادی روستایی اختصاص خواهد یافت. به دولت اجازه داده شد از محل بودجه توازن منطقه ای منابع لازم در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

وی یادآور شد: برای اجرایی شدن ماده ۸ قانون استفاده از حداکثر توان تولیدی و خدماتی کشور در ایجاد زیرساخت‌ها برای پیمانکاران و کارگزاران، به دولت اجازه داده شد شرایط لازم را برای اختصاص تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان به بخش زیرساختی برای همسان سازی و واگذاری صدور موافقتنامه فراهم کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه این کمیسیون درمورد عوارض انشعاب برق، گفت: عوارض حق انشعاب در کلان شهرها به سه دسته اول، دوم و سوم تقسیم شدند که دسته سوم از پرداخت عوارض انشعاب برق در کلانشهرها معاف شدند و دسته های اول و دوم بر اساس متوسط قیمت زمین باید عوارض قیمت برق را بپردازند و وجوه حاصل از آن در برق رسانی به مناطق محروم روستایی و عشایری هزینه خواهد شد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ چه زمانی به پایان خواهد رسید، گفت: با توجه به اینکه در بحث مصارف بودجه از طرف نمایندگان پیشنهادها زیاد است، پیش بینی می‌شود تا هفته آینده بررسی بودجه به اتمام رسیده و ۱۰ روز نیز نمایندگان فرصت دارند برای مواردی که در کمیسیون تلفیق مصوب شده، پیشنهادهای خود را ارائه دهند و از نیمه دوم بهمن نیز لایحه بودجه به صحن علنی ارجاع می‌شود.

زارع درباره مباحث کمیسیون تک نرخی شدن ارز در کمیسیون اظهار کرد: موارد گفته شده درباره این بود که چرا در بودجه ارز تک نرخی باشد. زیرا دولت در لایحه بودجه با ظرفیت‌هایی خاصی در قالب احکام بنا داشت ارز را به صورت نیمایی بفروشد که در این باره بحث شد. بر همین اساس در جلسه امروز نیز مقرر شد ما به التفاوت فروش نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی و۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی که حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان است، به صورت مستقیم به دست مردم برسد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره راه‌های رسیدن مردم به این مبلغ نیز خاطرنشان کرد: در این هفته کمیسیون تلفیق تصمیم خواهد گرفت ما این مبلغ چگونه به دست مردم برسد که بن کارت، یارانه نقدی، موارد مربوط به حوزه سلامت یا یارانه دارویی از جمله موارد پیشنهادی برای توزیع مبلغ ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی بین مردم است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد روز، تاریخ انتشار ۲۳ دی ۱۳۹۹، کد خبر: -، eghtesaderooz.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
در زمينه بودجه من يكي كه يقين دارم به زودي كارهامون با شكست مواجه ميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
تك نرخ شدن ارز يكي از خواسته ها و مطالبات عموم جامعه شده حتي از بس كه مردم در اخبار هستن فهميدن عيب كار از كجاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین