پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی : تمام شما عزیزان بنده را در جریان مسائل شهرستان‌ها قرار دادید و آنچه که خراسان رضوی لازمه توجه را دارد به بنده اطلاع دادید و در راستای مسئولیتی که به عنوان دستگاه برنامه‌ریزی داریم کمک کردید.

شعار سال : شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در محل استانداری برگزار شد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست با اشاره به پایان دوره دونالد ترامپ گفت: این انسان ظالم که دستش به خون پاک‌ترین انسان‌ها آلوده شد دوره‌اش به سر آمد و تمام نیات پلیدی که برای به آشوب کشیدن اوضاع ایران داشت گریبان کشور خودش را گرفت و اکنون آمریکا به یک پادگان بزرگ با انبوهی از مشکلات امنیتی و اقتصادی تبدیل شده است.
 
اوافزود: سفر‌های استانی و جلسات این مدلی دو مأموریت دارد، نخست آنکه مدیران استانی و منطقه‌ای مشکلاتشان را بیان کنند و مسئولان ملی هم زمانی داشته باشند تا باتوجه به سیاست‌های کلان کشور که برای توسعه ملی و منطقه‌ای است از این زمان استفاده کنند و مسائل ملی را بیان کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: تمام شما عزیزان بنده را در جریان مسائل شهرستان‌ها قرار دادید و آنچه که خراسان رضوی لازمه توجه را دارد به بنده اطلاع دادید و در راستای مسئولیتی که به عنوان دستگاه برنامه‌ریزی داریم کمک کردید.

نوبخت بیان کرد: نگاه مرکز به منطقه موضوعی است که باید بیان کنم در قالب سفر‌های استانی که رئیس جمهور یا هیأت وزیران داشته‌اند، بنده موظفم بازدید میدانی داشته باشم و از این ابزار قانونی استفاده کنم تا رصد و توسعه کشور را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.
 
او با اشاره به اینکه در سفر‌های استانی که داشتیم ۱۱۷ پژوه برای توسعه عمرانی خراسان رضوی در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: برای این پروژه‌ها اعتبار سه هزار و۳۷۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا الان چهار هزار و۶۷ میلیارد تومان پرداخت شده، در واقع ۱۲۱ درصد آنچه که در جلسات قبلی تعهد کرده‌ایم انجام شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: آنچه که می‌توانیم در این مدت باقی مانده خدمت تکمیل کنیم بهره‌برداری از ۵۲ پروژه است که آخرین پروژه ما افتتاح بیمارستان صالح آباد است برای تکمیل ۵۲ پروژه به هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
نوبخت با اشاره به اینکه رهاورد این سفر باید تکمیل ۵۲ پروژه تا پایان دولت باشد، اظهار کرد: تا الان ۳۳۹ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

او افزود: امروز  چهار هزار واحد مسکونی در مناطق محروم ویژه اقشار کم درآمد در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: در سال گذشته متعهد شدیم هشت هزار واحد مسکونی را برای افراد نیازمند در روستا‌های خراسان رضوی بسازیم که با توجه به شرایط ویژه مشهد بازهم متعهد شدیم دو هزار واحد مسکونی در حاشیه مشهد بسازیم، اما با وجود اینکه اعتبارش آماده شده هنوز این دو هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری نرسیده است، اگر لازم باشد باید در مصوبه‌های قبلی اصلاح صورت بگیرد تا بتوانیم پروژه دو هزار واحد مسکونی را به انجام برسانیم.

نوبخت بیان کرد: متأسفانه تعدادی از مراکز استان‌ها با پدیده نگران کننده مهاجرت مواجه هستند که ناشی از تغییرات اقلیمی است، هر یک از استان‌ها می‌خواهند ردیف بودجه‌ای ویژه استانشان داشته باشد، اما دولت هیچ مخالفتی با ردیف بودجه‌ای ویژه حاشیه مشهد ندارد.

او با تأکید بر این مطلب که تا پایان سال جزو تعهدات خود می‌دانم که اعتباراتی را برای تکمیل زیرساخت‌های حاشیه مشهد در نظر بگیرم، تصریح  کرد: یکی از مصوبات دیگری که داریم بهره‌برداری از ۱۲۰پروژه با اعتبار هزار و۴۹۳ میلیارد تومان است که می‌توانیم یک جهش تولیدی را شاهد باشیم که هشت هزار و۵۶۰ فرصت شغلی مستقیم و ۲۶هزار و۴۵۰ فرصت شغلی غیر مستقیم در خراسان رضوی فراهم می‌کند.

بودجه خراسان رضوی در سال جدید افزایش می یابد


رضا جمشیدی رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی هم  در این نشست گفت: مجموع اعتبارات جاری و اعتباری خراسان رضوی در لایحه بودجه سال  ۱۴۰۰ به سه هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان رسیده که نسبت به بودجه امسال حدود ۶۹ درصد افزایش دارد.

او افزود: مجموع اعتبارات عمرانی و جاری خراسان رضوی دو هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان است که هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان معادل ۶۲ درصد آن تا الان تخصیص یافته‌است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی ادامه داد: متوسط نرخ بیکاری در کشور ۹/۴ درصد و در خراسان رضوی ۵/۱ درصد است و خراسان رضوی کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارد، نرخ مشارکت اقتصادی ۱۵ ساله در کشور ۴۱/۴ درصد و در خراسان‌رضوی ۴۷/۲ درصد است.

جمشیدی بیان کرد: در بخش سرمایه گذاری خارجی امسال ۳۰ طرح با ۱۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم تصویب شده و ۱۲۵ طرح با ۱۴۸ میلیون دلار در فرایند تصویب قرار دارد.

او تصریح کرد: در دور اول سفر رئیس جمهوری به خراسان رضوی ۷۵ پروژه با اعتبار دو هزار و ۱۲ میلیارد تومان تصویب شد که تا الان دو هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان معادل ۱۳۱ درصد محقق شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی تاکید کرد: در دوره دوم سفر رئیس جمهوری به خراسان رضوی هم ۷۴ پروژه با اعتبار دو هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان تصویب شد که تا الان هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان از این میزان تامین شده است.

جمشیدی اظهار کرد: ۲۵ پروژه در خراسان رضوی بر اساس دستورات ستاد اقتصاد مقاومتی ثبت شده که ۲۸ درصد آن خاتمه یافته، ۲۸ درصد پیشرفت ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی، ۲۰ درصد پیشرفت ۶۰ تا ۸۰ درصدی و ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی کمتر از ۶۰ درصد دارند.

او با اشاره به انعقاد تفاهمنامه جهش تولید بین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار خراسان رضوی افزود: براساس این تفاهمنامه ۱۲۰ پروژه با هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ابلاغ شد که ۴۷۶ میلیارد تومان از این مبلغ به صورت سرمایه ثابت، ۶۳۶ میلیارد تومان به صورت سرمایه در گردش، ۳۶۷ میلیارد تومان آورده بخش خصوصی و ۷۴ میلیارد تومان به صورت کمک‌های فنی و عمرانی تامین خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی با اشاره به واگذاری ۳۹۴ طرح و پروژه به بخش خصوصی در سال گذشته ادامه داد: امسال ۸۲ پروژه از هشت دستگاه اجرایی به بخش غیردولتی واگذار می‌شود.
 
شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 2 بهمن 99 ، کد خبر : ۷۶۳۷۱۷۴ ، yjc.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین