پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهر‌ها و مدیریت شهری ما از فقدان یکپارچگی رنج می‌برند و گذر از مدیریت سنتی به مدیریت هوشمند و تبیین ساز و کار‌های مدیریتی با مشارکت همه ذی‎نفعان می‌تواند ما را به سمت مدیریت نهادی پیش ببرد.
شعار سال: محمدرضا حیدری روز پنجشنبه در نهمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری که در قالب وبینار در حال برگزاری است افزود: منابع مالی پایدار در مدیریت شهری سهم ناچیزی دارد و پس از این که دولت منابع مالی خود برای کمک به شهرداری‌ها را قطع کرد شهرداری‌ها در جایگاه متهم به شهرفروشی و تراکم‌فروشی قرار گرفته‌اند.
وی اضافه کرد: نیاز‌هایی در شهر وجود دارد که برای تداوم زندگی شهری ضروری هستند و شهرداری باید به آن‌ها بپردازد، لذا پرداختن به منابع پایدار و ارائه دستاورد‌های جدیدی که محصول کار محققان باشد، برای ما دستاورد ارزشمندی خواهد بود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توسعه اقتصادی، شرط لازم برای توسعه شهر است، در کنار آن، پرداختن به پیامد‌ها و کنترل آثار جانبی آن شرط کافی است و در کنار توسعه اقتصادی باید روی موضوع کاهش آثار سوء احتمالی برخی از فعالیت‌های عمرانی با تکیه بر نگاه به ارزیابی‌های زیست محیطی توجه داشته باشیم.

حیدری افزود: در شورای پنجم شهر مشهد با مصوبات و پیگیری‌های صورت گرفته، تقریبا برای تمام طرح‌های عمرانی پیوست‌های زیست محیطی تهیه شده است در عین حال استفاده از روش‌های علمی و رسیدن به دستاورد‌های جدید توسط محققان می‌تواند به این هدف مهم حوزه مدیریت شهری نیز کمک کند.

وی ادامه داد: در مدیریت شهری مشهد با جمعیت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری حاشیه نشین آن پرداختن به موضوع حاشیه‌نشینی و استفاده از الگو‌های موفق در بحث ساماندهی مراکز اقامتی که به شکل خودجوش و بدون برنامه‌ریزی شکل گرفته‌اند می‌تواند از دستاورد‌های این کنفرانس باشد.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سیاست شورای پنجم شهر مشهد، توسعه متوازن و عدالت‌محور بوده و سعی شده با اعمال تبعیض مثبت برای گروه‌های کم‌برخوردار، شرایط مناسب‌تری را در حاشیه شهر فراهم کنیم.
حیدری افزود: مدیریت شهر‌های امروز با توجه به پیچیدگی‌ها و تنوع مسائل، بدون بهره‌گیری از دانش مدیریت شهری میسر نیست و براساس همین اصل مهم، از سال ۱۳۸۵ تا کنون هشت کنفرانس مدیریت شهری برگزار شد که محوریت آن توسعه پایدار شهری با تکیه بر مسایل فرهنگی، اجتماعی، زیست‌محیطی، نهادی و اقتصادی بوده است.
وی ادامه داد: نتایج این کنفرانس‌ها، توانسته بستر ارتباط، بین بخش علمی و دانشگاهی کشور و مدیریت اجرایی شهر مشهد را برقرار کند و شورای پنجم شهر مشهد، به‌عنوان تخصصی‌ترین ترکیب ادوار شورای شهر، پیوسته به نقش و تاثیرگذاری نخبگان علمی و دانشگاهی در ارائه راهکار برای حل مشکلات شهری باور داشته و این مهم را یکی از سیاست‌ها و رویکرد‌های خود می‌داند.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بر همین اساس برگزاری نهمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، در دستورکار شورا قرار گرفت تا بتواند از یک سو به بخشی از مسائل جاری بپردازد و از سوی دیگر برای افق میان‌مدت و بلندمدت شهر، چشم‌اندازی را ترسیم کند.
حیدری افزود: در طراحی برنامه‌های مدیریتی شهر‌ها باید پژوهش و مطالعات در تصمیم‌سازی اثرگذار باشد، دانش بومی می‌تواند در توسعه و توانمندی مدیران، کمک شایانی کند، اما توجه به تجارب و دانش نوین جهانی و الگو‌های موفق شهر‌های جهان را نباید از نظر دور داشت.
نهمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با مشارکت دانشگاه فردوسی مشهد، شورای اسلامی شهر مشهد و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری مشهد در قالب وبینار از ۲۸ آبان ماه آغاز شد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 29 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:84116041، irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین