پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند گفت: باید بتوانیم مهارت آموزی با موضوع ایجاد اشتغال، صنعت و کاربری‌های فراگیری دانش در دانشگاه ماهیت دانش گرایی دانشجو را به مهارت گرایی سوق دهیم.
شعارسال: محمد احسان بخش صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت این بنیاد برخواسته از نیت و فعالیتی بوده که سالیان متمادی با موضوع علم در خراسان جنوبی آغاز کرده است، اظهار داشت: اساسی ترین فعالیت این بنیاد ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با مردم، تفکر مردمی با موضوعیت علم، دانش و مهارت در دانشگاه بیرجند است.

وی افزود: امید است بتوانیم مهارت آموزی با موضوع ایجاد اشتغال، صنعت و کاربری‌های فراگیری دانش در دانشگاه ماهیت دانش گرایی دانشجو را به مهارت گرایی سوق دهیم.

مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: فراگیری یک مدرک خیلی اثر بهبود برجامعه نمی‌گذارد که دراین راستا تجدید نظری در ماهیت فراگیری علم و تاثیری که علم بر دانشگاه و استقرار دانش دارد صورت گیرد.

احسان بخش با بیان اینکه در حال مذاکره و گفت‌وگو از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص طرح پایلوت وقف دانشگاهی هستیم، اظهار داشت: امید است هر چه سریع‌تر طرح پایلوت خیران دانشگاهی در دانشگاه بیرجند اجرا شود.

وی از به روز رسانی و تجدید چاپ دو کتاب شکوه شرق و از شوکتیه تا دانشگاه بیرجند خبر داد و افزود: رونمایی از چاپ کتاب بزرگ نقش و جایگاه دانشگاه در طول 40 سال انجام خواهد شد و نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی اعضای هیدت علمی و دانشجویان در طی مدت فعالیت (اختراعات، کتاب‌های تالیف و تدوین شده) برگزار می‌شود.

غلامرضا زمانی، دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه مجوز دانشگاه بیرجند در سال 54 صادر و از سال 1356 این دانشگاه پذیرش دانشجو داشته است، گفت: استان خراسان جنوبی کارکرد آموزشی بسیار مناسبی از سنوات گذشته دارد به طوری که در طول چهل سال گذشته نقش اساسی در توسعه و کارکرد آموزش عالی داشته است.

وی افزود: برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم کمیته‌های مختلفی از جمله فرهنگی و علمی، اجرایی، دبیرخانه ستاد و بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هدف از این مراسم معرفی قابلیت‌های دانشگاهی استان است، اظهار داشت: در این مراسم اولین دانشجویانی که در این دانشگاه پذیرفته شده اند و مفاخر علمی، هنری، ادبی و فرهنگی مرتبط با دانشگاه بیرجند در داخل و خارج استان ، حامیان دانشگاه، مسئولان آموزش عالی، خانواده دانشگاه و دانشجویان و اساتید حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اولین سالگرد بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند مقارن با سالروز تاسیس دانشگاه بیرجند در 4 خرداد ماه 95 در محل پردیس اصلی دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نسل آگاه، تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 اردیبهشت 1395، کدخبر: 11367، www.nasleagah.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین