پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۹۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
همچنان که صنعت خوراک دام در جستجوی منابع پروتئین جدیدی برای حفظ پایداری این بخش می‌باشد، محبوبیت خوراک حشرات نیز افزایش می‌یابد. تحقیقات فعلی فواید استفاده از حشرات در خوراک دام را نشان می‌دهد و پس از لارو مگس سرباز و لارو مگس خانگی، این بار نوبت به بازیکن جدیدی رسیده که وارد میدان شود: ملخ.

شعار سال: پرورش ملخ هیچ ضایعاتی ندارد، چون انتشار گازهای گلخانه ای اون جزیی و مصرف آب بسیار کمی دارد، که به همراه سایر مزایایی که دارد، ملخ ها را به یک منبع پایدار پروتئین تبدیل می کند. همچنان که صنعت خوراک دام در جستجوی منابع پروتئین جدیدی برای حفظ پایداری این بخش می باشد، محبوبیت خوراک حشرات نیز افزایش می یابد. تحقیقات فعلی فواید استفاده از حشرات در خوراک دام را نشان می دهد و پس از لارو مگس سرباز و لارو مگس خانگی، این بار نوبت به بازیکن جدیدی رسیده که وارد میدان شود: ملخ.

شرکت Hargol Food Tech اولین مزرعه تولید ملخ در مقیاس تجاری در جهان می باشد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ با هدف تأمین پروتئین سالم تأسیس گردید. به گفته مدیرعامل شرکت Dror Tomir ملخ ها برای مصارف انسانی کاملا سالم و بیخطراست و از نظر محیط زیستی نیز سالم تر، ایمن ترو کارآمدتر است. ملخ ها کارآمدترین منبع پروتئین در طبیعت هستند وحشره ای است که سابقه طولانی بعنوان یک ماده غذایی انسانی را دارد."
 
ملخ: از آفت کشاورزی تا پروتئین خوراک!
 
تعدادی از دانشمندان پاکستانی ترغیب شده اند تا راهی برای مبارزه با بحران حمله ملخ ها به مزارع کشاورزی و تبدیل ملخ ها به خوراک طیور پیدا کنند. اما شرکت Hargol می خواهد فراتر رود و در حالی که این شرکت تاکنون بر روی پرورش ملخ برای مصارف انسانی متمرکز بوده، اکنون می خواهد توجه خود را به خوراک دام معطوف کرده و از غذای حیوانات خانگی شروع کنند.
 
تامیر می گوید: "ملخ ها یک منبع پروتئینی پایدارهستند که میزان انتشار گازهای گلخانه ای را تا ۹۹٪، مصرف آب را تا ۱۰۰۰ برابر و استفاده از زمین های زراعی را تا ۱۵۰۰ برابر کاهش می دهند، و این در حالی است که از بیش از ۷۰٪ پروتئین کامل تشکیل شده اند که می تواند بعنوان گزینه ای پایدار برای غذای حیوانات خانگی در نظر گرقته شود. به همین خاطر است که ملخ ها غذای طبیعی اکثر حیوانات خانگی هستند!"


پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال ،برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین