پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۲۵۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
احتمال انجام معافیت‌های مالیاتی، کارگران جدید را نسبت به مساله بیمه نگران کرده است.
شعار سال: اگر قرار باشد در سال آینده بیمه اجباری دچار تغییراتی شود، باید بابت سرنوشت کارگران و تامین اجتماعی نگران بود.

در روزهای اخیر، محمدی مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی تامین اجتماعی در ارتباط با شبکه خبر گفت: پرداخت آزاد بیمه کارگران جدید موضوع جدیدی نیست.

او افزود: ما اجازه نداریم بار مالی جدید به دولت تحمیل کنیم مگر اینکه اعتبار آن در بودجه سنواتی تامین شده باشد. بیمه کارگران جدید در کارگاه‌ها در حال پیگیری است تا در لایحه بودجه ۱۴۰۰ معافیت‌هایی در نظر گرفته شود.

او درباره تفاوت مبالغ بیمه از ۱۴۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان افزود: نرخ حق بیمه برای همه بیمه شدگان اجباری ۳۰ درصد است که ۷ درصد سهم بیمه شده، ۲۰ سهم کارفرمایان و ۳ درصد سهم بیمه بیکاری نیز که سهم کارفرماست بنابراین تمامی کارگاه‌ها نسبت به پرداخت حق بیمه مکلف به رعایت آن هستند.

مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی تامین اجتماعی گفت: ۲۰ درصد سهم کارفرما از معافیت از پرداخت حق بیمه به عهده دولت است که دولت در قالب بودجه سنواتی مکلف به تامین حق بیمه سهم دولت است.

اگر قرار باشد بیمه اجباری دستخوش تغییر شود یا سهم کارفرما مشمول معافیت شود، کارگران جدید ممکن است از حق برخورداری از بیمه محروم شوند؛ در عین حال، پرداخت حق بیمه معاف شده توسط دولت، مشروط است و دولت هیچ گاه تعهدات خود را در قبال سازمان تامین اجتماعی به خوبی برآورده نمی‌سازد؛ به همین دلیل، مساله بیمه کارگران جدید، مساله بغرنجی است.

کارگران ابراز امیدواری می‌کنند این مساله منجر به محرومیت کارگران از بیمه حداقلی سازمان تامین اجتماعی نشود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۱۰ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: 1031135، www.ilna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین