پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
وضعیت اجتماعی و ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۴ سال در ایران توسط مرکز آمار این کشور منتشر شد.
شعار سال: در سال‌های اخیر در ایران ازدواج دختران کم سن و خردسال افزایش پیدا کرده است و موضوع کودک همسری در این سال‌ها به موضوع بحث‌برانگیزی در جامعه و در میان کاربران فضای مجازی تبدیل شده است. این اتفاق در حالی رخ داده است که برخی از نمایندگان برای تغییر سن ازدواج در قوانین جمهوری اسلامی تلاش کردند، اما با مخالف‌هایی از جمله مخالفت سایر نمایندگان و جمعی از روحانیون مواجه شدند و لایحه منع "ازدواج با کودکان" در سال ۹۷ در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی رد شد.

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، در رابطه با کودک همسری عنوان کرد که سالانه ۳۰ هزار ازدواج دختران زیر ۱۴ سال در کشور اتفاق می‌افتد. همچنین بر اساس گزارش سازمان آمار در ایران، وضعیت "اجتماعی و فرهنگی ایران" از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا تابستان امسال، نشان می‌دهد تعداد ۱۸۸ طلاق مربوط به دختران ۱۰ تا ۱۴ سال ثبت شده است.

 



بسیاری از کاربران ایرانی به شدت با کودک همسری و ازدواج پسران و دختران به ویژه دختران در سن پایین مخالف هستند و به قوانین کشور خود که با این نوع از ازدواج‌ها مخالفت نمی‌کند، مخالف هستند.

کاربران ضمن اظهار تاسف از آمار و وضعیت اجتماعی در رابطه با کودک همسری عنوان می‌کنند ممکن است خانواده‌ها به علت مشکلات مالی زندگی و اینکه سن ازدواج بالا رفته است از این جهت دختران خود را زودتر شوهر می‌دهند، اما باید کمپین‌های مخالف کودک همسری همچنان فعالیت کنند تا شاهد موارد کمتری از ازدواج کودکان و کودک همسری باشیم.

 

 
 

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اسپوتنیک، تاریخ انتشار: ۱۷بهمن ۱۳۹۹، کدخبر: sputniknews.com، ۲۰۲۱۰۲۰۵۷۴۸۶۱۸۴
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
0
0
وقتی نمایندگان قانون گذاشتن منع ازدواج زیر هجده سال را تصویب نمی‌کنند همین می‌شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین