پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
عضو کمیته حقوقی انجمن حمایت از حقوق کودکان، کودک‌همسری را برخلاف حقوق کودک دانست و گفت: والدین را باید نسبت به تبعات منفی این اقدام آگاه کرد.
شعار سال : مونیکا نادی روز دوشنبه فقر اقتصادی را از دلایل کودک‌همسری عنوان کرد و گفت: بخشی از این ازدواج‌ها به آن علت است که وضعیت‌های مطلوب اقتصادی اجتماعی وجود ندارد.

وی افزود: بخشی از این ازدواج‌ها نیز به این علت است که مشکلاتی در خانواده‌ها وجود دارد که آن‌ها را به این سمت سوق می‌دهد که فرزند خود را زودتر از سن موعود به ازدواج بکشانند. شرایط اقتصادی ممکن است موجب شود که خانواده‌ها به کودکان اجازه ازدواج بدهند یا آن‌ها را به سمت ازدواج تشویق کنند یا بسیاری مواقع وادار کنند.

نادی ادامه داد: بخشی از این ازدواج‌ها نیز به خاطر باور‌های فرهنگی و فکری آداب رسوم و سنن و بخش دیگری از این ازدواج‌ها ناشی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است؛ بنابراین بخشی از ازدواج کودکان تابع تفکرات و باور‌های یک منطقه است.

عضو کمیته حقوقی انجمن حمایت از حقوق کودکان گفت: کودک‌همسری برخلاف حقوق کودک است و اینکه فرهنگ و آداب و رسوم اینچنینی در برخی مناطق وجود دارد، ناقض حقوق کودک است، اما متاسفانه برخی افراد بجای استفاده از ابزار‌هایی برای حمایت از حقوق کودک، گاهی در جهت تشویق به کودک‌همسری گام برمی‌دارند.

نادی افزود: ازدواج کودک نه تنها حقوق خود کودک را پایمال می‌کند بلکه بعد‌ها این کودک خانواده‌ای تشکیل می‌دهد و آن خانواده، همسرش (چه دختر چه پسر)، فرزندان حاصل از آن ازدواج و به تبع آن جامعه را دچار مشکلات می‌کند.

وی تاکید کرد: کودک‌همسری آسیبی است که به همه زنجیره خانواده تا جامعه وارد می‌شود بنابراین لازم است روی آن بخش ازدواج‌هایی که به خاطر آداب و رسوم و سنن اتفاق می‌افتد، کار کنیم و فرهنگ‌ها را تغییر دهیم و به سمتی ببریم که کسانی که چنین باور‌ها و آدابی دارند، تبعات منفی ازدواج کودکان را ببینند.

عضو کمیته حقوقی انجمن حمایت از حقوق کودکان گفت: برخی ازدواج‌های کودکان نیز به دلیل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد که برای جلوگیری از این ازدواج‌ها نیز باید روی آسیب‌های اجتماعی کار کنیم و میزان این آسیب‌ها را کاهش‌دهیم تا بتوانیم تعداد این ازدواج‌ها را کاهش دهیم.

نادی افزود: متاسفانه برخی افراد در وضعیت فعلی نه تنها با انجام اقداماتی مانند کاهش آسیب‌های اجتماعی در کاهش اثرات منفی ازدواج کودکان، نقشی ندارند بلکه گویا آداب و رسوم در رابطه با کودک‌همسری را تشویق می‌کنند و گاهی سیاست‌های تشویقی می‌بینیم به‌طورمثال می‌بینیم وام ازدواج بیشتر به کودکان داده می‌شود.

وی گفت: بجای سخنان مشوق کودک‌همسری، باید آموزش و آگاهی‌رسانی و تشریح وضعیت و ترویج حقوق کودکان و خانواده صورت گیرد و با ابزار‌های حمایتی باید فرهنگ را تغییر دهیم و به سمتی ببریم که چنین ازدواج‌هایی نداشته باشیم.


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 11 اسفند ۹۹ ، کد خبر : 84239084 ، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
كودك همسري در ايران با توجه به استفتايي كه از بزرگان گرفته شده نميتونه به شكل قانون منع ازدواج در بياد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین