پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
وزیر راه و شهرسازی از جعلی بودن گواهی تست کرونای برخی از مسافران خارجی خبر داد و گفت: با شک وزارت بهداشت از چند مسافر به صورت تصادفی تست گرفته شد که از میان این مسافران که تست دادند ۲۵ درصد آنها کرونا مثبت بودند.
شعار سال: اسلامی با بیان اینکه برای ما مهم است که ایمنی سفر را در راه آهن در سطح کشور افزایش دهیم و مقاصد سفر را در مسیرهای که تاکنون ریل نداشته‌ایم انجام دهیم، افزود: ما تاکنون حدود ۱۱ هزار کیلومتر خط راه آهن داشته‌ایم و به همین میزان هم پروژه ریلی را در دست طراحی و اجرا داریم.

او ادامه داد: امروز پروژه‌هایی که افتتاح کردیم در سه بخش بوده که بخش اول مربوط به پروژه‌های ریلی بوده که خط دوم آن نصب شد. بخش دوم مربوط به خطوطی بوده که ۴ خطه شده و هم اکنون بخش خط تهران - کرج ۴ خطه افتتاح شد و از تهران تا شهید لشکری به بهره برداری رسید و تا پایان دولت تا کرج تکمیل می‌شود و در نقطه پایانی در ترافیک سنگین ریلی تهران اثر گذار است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اتصال راه آهن به مراکز بار برای ما بسیار با اهمیت است که از نقطه مبدا تا مقصد از طریق شبکه حمل ونقل توزیع شود و امروز این ۳۴.۵ کیلومتر که به بهره برداری رسید توانست ۹ مرکز بار را به خطوط ریلی متصل کند.

او افزود: سیستم اتوماتیک، حرکت قطار را کنترل و مدیریت می‌کند و ۴۰۰ کیلومتر و بیش از ۷۰ ایستگاه به این بخش متصل شده است.

اسلامی اظهار کرد: نوسازی ناوگان، واگن و لوکوموتیوهای ساخت داخل که هر ماه افتتاح می‌کنیم ادامه یافته است و امروز ۲۰۵ واگن به واگن‌های ریلی کشور اضافه شد و صنعت داخل ما جان تازه گرفته و کارخانجات تولید واگن هم، اکنون همه سفارش دارند و تمامی موانع برداشته شده است.

وی اضافه کرد: امروز مرکز داده راه آهن با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی افتتاح شد که زمینه ساز راه آهن پیشرفته، هوشمند و ایمن برای آینده ملت می‌شود.

اسلامی گفت: پروژه‌های راه آهن با سرعت و با تامین مالی لازم با سرعت بیشتری به پیش می‌روند و ما گام‌های بزرگی در رده توسعه و از طریق بهسازی و نوسازی برداشته‌ایم.

وی همچنین درباره عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط ناوگان هوایی هم گفت: این اتفاقی که در پرواز ماهان رخ داده نباید به تمامی پروازها تسری دهیم و باید همان اتفاق را تحلیل کنیم و نباید آن را یک رویه بدانیم.

وزیر راه و شهرسازی توضح داد: پرواز ماهان که پرواز ۷۴۷ بوده به دلیل مشکل فنی که ایجاد شده بود، مجبور شد با هواپیمای دیگری مسافران را جابه جا کند و البته در این پرواز هیچ کسی تست کرونای مثبت نداشت.

او بیان کرد: به مسافرانی که تست مثبت کرونا داشته باشند به هیچ عنوان بلیت فروخته نمی‌شود و با کنترل جدی از سوار شدن آنها جلوگیری می‌شود.

اسلامی اظهار کرد: این پرواز استثنایی بوده و هیچ چاره‌ای نداشتند و همه مسافران باید به مقصد رسانده می‌شدند، برخی مواقع اتفاقاتی رخ می‌دهد که اجتناب ناپذیر است و در سیستم هواپیمایی تصمیمات گرفته می‌شود اما در کل در تمامی پروازها تمامی دستور العمل‌ها رعایت می‌شوند.

وی همچنین درباره صحبت اخیر نماینده مجلس درباره ورود ۲۵ درصد مسافران خارجی به کشور که دارای کرونا هستند هم گفت: تعجب کردم از صحبت‌های نماینده مجلس چراکه گزارشی که روز گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کردند با صحبت او کاملا تفاوت دارد.

اسلامی توضیح داد: روز گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که برخی از مسافران خارجی که وارد کشور می‌شوند باید تست کرونای منفی داشته باشند تا به آنها بلیت فروخته شود اما یک سری گواهی تستی که برخی از مسافران از کشورهای خود آورده بودند، وزارت بهداشت به این نتیجه رسید که جعلی است و از چند مسافر به صورت تصادفی تست گرفته شد که از میان این مسافران که تست دادند ۲۵ درصد آنها کرونا مثبت بودند.

او افزود: از ۳ تا ۴ نفر از مسافرانی که مشکوک بودند تست گرفته شد که ۲۵ درصد آنها کرونا مثبت بودند.

اسلامی بیان کرد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی که اعمال می‌کنیم و شرط لازم در این زمینه آن است که مسافران تست منفی داشته باشند وزارت بهداشت این بخش را کنترل می‌کند و در فرودگاه‌ها و پایانه‌ها هم بهداشت مرزی مستقر است و این موضوع را کنترل می‌کند.

فرودگاه‌ها برای مسافران خارجی سخت گیری بیشتری می‌کنند

او اظهار کرد: شبکه صلاحیت و تاییدیه گواهی تست از وزارت بهداشت کشور را درخواست کرده‌ایم که شبکه صلاحیت و تاییدیه گواهی تست را در سیستم‌ها چک کنند تا زمانی که بلیت صادر می‌شود، گواهی‌هایی که اعتبار دارند در این بخش پذیرفته شود و اگر اعتبار ندارد پذیرفته نشود و امیدواریم هرچه سریعتر وزارت بهداشت این اقدام را انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: از فرودگاه‌های کشور درخواست کرده‌ایم سخت گیری حداکثری انجام دهند و از سوار شدن در مبدا و ورودی کشور جلوگیری کنند و بهداشت مرزی معاینه افراد مشکوک را انجام دهد تا در صورت لزوم قرنطینه شوند.

او با بیان اینکه هتل فرودگاه امام(ره) ظرفیت لازم برای قرنطینه را ندارد چراکه در طول شبانه روز ۲ تا ۳ هزار نفر مسافر وارد می شوند، اظهار کرد: بنابراین اگر بنا به قرنطینه است باید وزارت بهداشت و قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص تصمیم گیری لازم را انجام دهند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1399، کد خبر: ۷۶۵۷۵۲۲، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
این ها به جون خودشون و افراد جامعه و خانواده هاشون فکری نمیکنن واقعا؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین