پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: مجوزی برای افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل بین شهری در تعطیلات ۶ روزه تهران و البرز نداده ایم.
شعار سال : داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ،با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته که برای قطع زنجیره کرونا از انجام سفر‌های غیر ضروری پرهیز شود، گفت: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ مجوزی برای افزایش ظرفیت ناوگان حمل ونقل جاده‌ای ارائه نکرده است.

وی افزود: به تمامی مسافران در این بخش اعلام می‌کنیم که از انجام سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند و اگر به پایانه‌ای مراجعه کنند و بلیت نباشد شوکه نشوند چرا که ما هیچ مجوزی برای افزایش تعداد جابه جایی‌ها نداریم.

مسافرگیری بین راهی ممنوع/ با راننده خاطی برخورد می‌کنیم
 
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری با اشاره به اینکه با توجه به تعطیلات این چند روزه نظارت‌های خود را بر تمامی سفر‌های برون شهری و ظرفیت اتوبوس‌ها توسط گشت‌های خود تشدید کرده ایم، گفت: با همکاری پلیس راهور اگر راننده‌ای در طول مسیر تخلف کند و اقدام به سوار کردن مسافر بین راه کند با راننده خاطی برخورد و به شرکت حمل ونقلی این تخلف ابلاغ می‌شود.
 
 
 
تعطیلات شش روزه و ممنوعیت سوار کردن مسافر بین راهی اتوبوس‌ها
 
باقر جوان بیان کرد: به هیچ عنوان اجازه سوار شدن مسافران کرونایی را به ناوگان بخش حمل و نقلی نمی‌دهیم و تمامی مسافران از سامانه‌ای که برای این بخش طراحی شده بود استعلام می‌شوند.

او بیان کرد: حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ ناوگان اتوبوس بین شهری در حال فعالیت هستند که ظرفیت آن‌ها در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است و هیچ راننده و یا شرکت حمل ونقل مسافری حق سوار کردن بیش از ظرفیت ندارند.

بر اساس این گزارش تمامی ادارات استان‌های تهران و استان البرز از فردا سه شنبه ۲۹ تیرماه تا روز یکشنبه هفته آینده (سوم مرداد) ماه تعطیل است و از سوی دیگر تردد و خروج تمامی خودرو‌های بومی و غیر بومی از این استان‌ها ممنوع بوده است. اما همین که خبر تعطیلی استان‌های تهران و البرز منتشر شد، شاهد تکمیل شدن ظرفیت تمامی ناوگان حمل و نقلی از جمله اتوبوس، قطار و هواپیما بودیم.

این در حالی است که طبق پیگیری‌های صورت گرفته هیچ کدام از ناوگان حمل و نقلی از جمله بخش هوایی، جاده‌ای و ریلی مصوبه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر توقف فعالیت‌ها دریافت نکرده‌اند و فعالیت حوزه حمل و نقل عمومی کشور همانند روز‌های قبل است.

براساس این گزارش با دریافت گزارش‌های میدانی هم اکنون ظرفیت بسیاری از مسیر‌ها از جمله مشهد، تبریز و کیش در همان دقایق اولیه پس از اعلام خبر تعطیلی تهران و البرز تکمیل شده و هیچ بلیتی هم برای سایر روز‌های تعطیل پیدا نمی‌شود.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰، کدخبر:۷۸۲۶۶۹۸، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین