پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
حفظ جان مردم و سخت گیری در این خصوص از موضوعات مهمی است که بدون تردید مایه خشنودی اهل بیت علیهم السلام هم خواهد شد و باید در همه موارد لحاظ شود.
شعارسال: شیوع بیماری کرونا بسیاری از مردم دنیا را از انجام کار‌هایی که در طول ایام ارزشمند و مهمی، چون ماه محرم الحرام و باز داشته است.

سفر به کربلا سفری معنوی و لبریز از احساس خوب و مثبت است برای همه آن‌هایی که قلبشان به شوق دیدار و زیارت مزار مطهر امام حسین علیه السلام می‌تپد.

سفری که تعریف مسافران آن با ادیان مختلف مسیحی، یهودی و ... به عنوان زیباترین سفر است و عاشقان آن ماه‌ها از اعزام به آن محروم شده‌اند.

راهی شدن مردم به سمت کربلای معلی در حال حاضر از سر گرفته نشده است، اما زمزمه آن پس از حدود ۲ سال و بازگشایی مرز‌ها و البته با سخت‌گیری‌های متعدد و انجام سفر‌ها به صورت هوایی به گوش می‌خورد.



شیوع کرونای باشعور در آلمان و ترکیه و ...!

بر خلاف اغلب صاحبان مشاغلی که در دوران شیوع بیماری کرونا جست و گریخته و چراغ خاموش و گاهی هم آشکار و با وجود همه ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مختلف به کار خود ادامه دادند، این موضوع سفر به عتبات عالیات و برگزاری هیئات مذهبی و برپایی مراسم عزاداری ایام محرم الحرام بود که طی این مدت همواره مورد هجمه منتقدان به ظاهر پیگیر سلامتی مردم قرار گرفته است.

تعطیلی بسیاری از مراسمات و روضه‌های خانگی و لغو کلیه سفر‌های زیارتی به عتبات عالیات در تمام دوران شیوع کرونا در برابر سفر آزادانه و بدون محدودیتی، چون سفر به ترکیه، چین، آلمان و ... علامت سوال بزرگی را ترسیم می‌کند که "آیا کرونا تنها در مراسمات مذهبی شیوع پیدا می‌کند که منتقدان آن با وجود سفر به شهری با وضعیت قرمزی، چون ترکیه مانعی بر انجام سفر‌های خود نمی‌دانند.

چرا سفر به خارج از کشور متوقف نمی‌شود؟


مسئولان و متولیان حوزه سلامت عمومی خود را از ماجرای تأمین سلامت مردم کنار کشیده‌اند و شده‌اند مصداق کسانی که با یک غوره سردیشان می‌کند و با یک مویز گرمی‌شان و هیچ گونه هماهنگی واحدی در جهت تحقق اهداف ارزشمند نظام سلامت که در رأس آن‌ها حفظ جان مردم از اولویت زیادی برخوردار است، در بین افراد مذکور وجود ندارد و نمونه بارز آن عدم وجود هماهنگی برای تسریع در روند واکسیناسیون کرونا است.

موضوع سفر‌های اضطراری و واجب مردم را که از حساب سفر‌های عادی و تفریحی مردم و مسئولان جدا کنیم خواهیم دید که بسیاری از این سفر‌ها در شرایط شیوع بیماری کرونا به ویژه در وضعیت قرمز هیچ گونه ضرورتی ندارند و عدم مخالفت مسئولان و ابلاغ دستورالعمل‌های لازم برای جلوگیری از انجام آن‌ها، با این سفر‌ها جای تعجب دارد.

اغلب مراجع تقلید و علمای دین برگزاری و برپایی هر گونه مراسم مذهبی در شرایط وضعیت قرمز کشور را به دلیل به خطر افتادن جان سایر هموطنان، جایز نمی‌دانند و به بانیان این مراسم سفارش می‌کنند که از برگزاری مراسمات این چنینی پرهیز کنند.

بسیاری از جوانان مذهبی با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و تعریف نذر‌های زیبا و دلنشین سعی در زنده نگهداشتن یاد و نام اهل بیت علیه اسلام و به ویژه امام حسین علیه السلام دارند و عشق و ارادت خود با ادای نذر‌های خود ادامی‌کنند.

در حالیکه طی روز‌های اخیر از سرگیری سفر‌های عتبات عالیات، پس از حدود ۲ سال کام چشم انتظاران این سفر معنوی ارزشمند را شیرین کرده بود، زمزمه این روز‌های برخی از مسئولان" کنسل کردن سفر به عتبات" در طول ماه محرم است و البته شکاری اندک هم پیشنهادات دیگری دارند.


چرا سفر به خارج از کشور متوقف نمی‌شود؟


گرفتن تست کرونا، اجباری برای سفر به عتبات لحاظ می‌شود!

گرفتن تست در هنگام خروج و همچنین تست در زمان بازگشت از سفر عتبات عالیات از جمله پیشنهاداتی است که در حال حاضر برای جلوگیری از کنسل نشدن این سفر به ویژه در طول اربعین حسینی مطرح شده است.

به گفته مسئولان سفر به عتبات عالیات در صورت شروع مجدد تنها به صورت هوایی انجام خواهد شد و خبری از سفر‌های زمینی و پیاده روی‌های طولانی از ایران تا عراق نخواهد بود.

حفظ جان مردم و سخت گیری در این خصوص از موضوعات مهم و قابل توجهی است که بدون تردید مایه خشنودی اهل بیت علیهم السلام هم خواهد شد، اما‌ای کاش مسئولان و متولیان امر در خصوص سایر سفر‌های خارجی نیز در کنار سفر‌های زیارتی، اینگونه مراعات کنند و به فکر باشند.


شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۵۰۰۵۶، snn.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین