پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۳۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
بک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: دولت بایدن در آزمایش سنگینی قرار دارد مبنی بر اینکه آیا سیاست پوسیده ترامپ را دنبال کرده یا این که می‌خواهد متناسب با واقعیات سیاست جدیدی اتخاذ کند.
شعار سال: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که توپ در زمین آمریکا است، گفت: دولت بایدن در آزمایش سنگینی قرار دارد مبنی بر این که آیا سیاست پوسیده ترامپ را دنبال کرده یا این که می‌خواهد متناسب با واقعیات سیاست جدیدی اتخاذ کند.

فداحسین مالکی اظهار کرد: از نگاه جمهوری اسلامی ایران وضعیت برجام همان مطالبی است که مقام معظم رهبری فرمودند و فصل‌الخطاب محسوب می‌شود بار‌ها تاکید شده که جمهوری اسلامی زمانی به برجام برمی گردد که آمریکا به تعهدات خود عمل کرده و تحریم‌ها را لغو کند.

وی افزود: اکنون توپ در زمین آمریکا است، دولت بایدن در آزمایش سنگینی قرار دارد بدان معنا که آیا سیاست پوسیده ترامپ را دنبال می‌کند که آمریکا را در صحنه بین‌المللی به انزوا می‌کشاند یا این که سیاست جدیدی متناسب با واقعیات اتخاذ خواهد کرد.

مالکی توضیح داد: واقعیت آن است که آمریکا باید صراحتا اعلام کند تعهدات برجامی را قبول دارد، آن را اجرا می‌کند و تحریم‌ها را لغو خواهد کرد بعد اگر موضوع خاصی برای مذاکره باشد جمهوری اسلامی آن را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی افزود: با توجه به علایمی که در صحبت‌های بایدن و وزیر امور خارجه‌اش مشاهده می‌شود آن‌ها می‌خواهد کار‌های در برجام انجام دهند و به تعهداتشان برگردند همین که بایدن در اولین موضع‌گیری سیاسی‌اش، اظهارنظری درباره جمهوری اسلامی نکرد بدان معناست که بیش از این نمی‌خواهند خودشان را در انزوا قرار دهند یا این که وزیر خارجه جدیدشان اعلام آمادگی درباره جمهوری اسلامی کرد و گفت که اول باید ایران شروع کند و بعد آمریکا این کار را انجام می‌دهد البته این حرف خارج از عرف بین المللی است. به هر حال آن‌ها برجام را قبول دارند، ولی ما می‌گویم که آمریکا باید تعهداتشان را اجرا کند، چون ایران پیش از این تعهدات را پذیرفته و عمل کرده و اکنون نوبت آمریکا است.

این عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این که بخشی از کابینه بایدن مربوط به زمان اوباما است به نظر می‌رسد که موضوع برجام در کاخ سفید به طور جدی مطرح است، چون آن‌ها کسانی بودند که خودشان در طراحی برجام نقش داشته و اکنون زیر سوال هستند.

مالکی در پایان درباره وظیفه دستگاه دیلپماسی گفت که دستگاه دیپلماسی با اعتقاد به مصوبه مجلس سیاست اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری را دنبال کرده و عمل می‌کند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۶۴۴۲۸ etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
0
خداکنه زمین رو خالی نکنن که امریکایی ها با همین توپ بارها به ما گل بزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین