پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
تداوم قطع تلفن خطوط ثابت و اینترنت در بخش آشار شهرستان مهرستان سبب نارضايتي بسياري از مردم شده است، اين در حالي است که بسياري از کارهاي مردم به علت قطعي تلفن و اينترنت به تعويق مي افتد.
شعارسال: شبکه های ارتباطی نقش شریان حیاتی یک جامعه را دارند و در پیشرفت و توسعه جوامع خطوط اصلی و تعیین کننده به شمار می روند.

در دنیای مدرن امروز که کلیه فعالیت ها اعم از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... بستگی مستقیم به شبکه ارتباطی خطوط تلفن دارد، خدمات ارتباطی و مخابراتی در بخش آشار از کیفیت نامناسبی برخوردار است و این مسئله مشکلات عدیده ای را برای ساکنان این منطقه به وجود آورده است.

بخشدار آشار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: قطعی مکرر خطوط ارتباطی و اینترنتی در بخش اشار نارضایتی شهروندان را از خدمات شرکت مخابرات در این شهرستان در پی داشته و آنان را به شدت کلافه کرده است.

پیرمحمد نارویی با اشاره به قطعی مکرر خطوط تلفن در این منطقه، خاطرنشان کرد: در طول یک ماه شاهد قطعی 3 الی 4 بار خطوط تلفن در آشار هستیم و بعضا قطعی خطوط ارتباطی در آشار 4 روز متوالی بوده و ارتباط مردم با سایر مناطق کاملا قطع بوده است.

وی به دلایل قطعی خطوط ارتباطی اشاره و تصریح کرد: یکی از دلایل عمده قطعی تلفن در این بخش سرقت کابل های مخابراتی است.

وی یادآور شد: از آنجائیکه مسیر فیبر نوری این بخش از شهرستان ایرانشهر و از مسیر جاده سرباز است, عده ای خرابکار کابل های مخابراتی در این مسیر را به سرقت می برند.

وی ادامه داد: افت ولتاژ بخصوص در ایام تاستان یکی دیگر از عوامل قطعی خطوط ارتباطی است.

نارویی یادآور شد: با پیگیری های انجام گرفته و بهبود زیرساخت ها در بخش برق رسانی بزودی مشکل قطعی تلفن در این مورد مرتفع می شود.

بخشدار آشار با بیان اینکه زیر ساخت های لازم برای انتقال فیبر نوری از شهرستان مهرستان به این منطقه تا حدودی فراهم است، خواستار انتقال فیبر نوری از مسیر مهرستان به بخش آشار شد.

نارویی به نشست معتمدین و شورا ها با مسولین مخابرات استان اشاره و اظهار کرد: در نشستی که معتمدین و اعضای شورای بخش آشار با مسئولین مخابرات استان داشته اند وعده ای مبنی بر اینکه تا دهه فجر انتقال فیبر نوری از مسیر مهرستان امکان پذیر می باشد را داده اند.

وی با بیان اینکه بخش آشار 18 دهیاری دارد، خاطرنشان کرد: بجز مرکز بخش هیچ کدام از روستاهای این منطقه تحت پوشش اینترنت نیستند.

وی یاد آور شد: ارتباط مناطق روستایی از طریق خطوط تلفن روستایی است.

بخشدار آشار با بیان اینکه در 4 دهیاری این بخش دفاتر دهیاری ها از تلفن ثابت برخوردار هستند، گفت: زیر ساخت های لازم برای گسترش خطوط ارتباطی در این دهیاری ها موجود است و همت و تلاش مسئولین را برای بهره مندی سایر اهالی روستاها از خطوط ارتباطی و اینترنت می طلبد.

نارویی بر توسعه روستایی و محرومیت زدایی از روستاهای بخش آشار تاکید و تصریح کرد: ارتقای زیر ساخت ها در این بخش در جهت علاقمند کردن مردم به زندگی در روستا ها و کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها از ضروریاتی است که بایستی مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی بامهرستان، تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 شهریور 1395 ، کدخبر: ۴۲۲۲۵۶، www.bamehrestan.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین