پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
سرمایه در گردش اساسی‌ترین مشکل واحدهای تولیدی است، اما در شهرک‌های صنعتی همدان هیچ واحد تولیدی تعطیل نشده است.
شعارسال: کیوان گردان به مناسبت آغاز هفته حمایت از صنایع کوچک در جمع خبرنگاران با بیان این‌که هیچ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان همدان تعطیل نشده است، افزود: نبود سرمایه در گردش در واقع مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل واحدهای تولیدی همدان است.

وی اضافه کرد: تورم سرسام‌آور ۴۰درصدی در دولت گذشته برای واحدهای تولیدی ایجاد مشکل کرد و از محل هدفمندی یارانه به هیچ واحد تولیدی سهم ۳۰ درصد حامل‌های انرژی تعلق نگرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با اشاره به این‌که در استان همدان ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد، افزود: در در ۲۰ شهرک و ناحیه واحدهای تولیدی مستقر شده و در دیگر شهرک‌ها و نواحی پیگیری برای تملک و استقرار امکانات زیربنایی در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۶ شهرک صنعتی لوله‌کشی آب، در ۲۵ شهرک شبکه توزیع برق، در ۱۹ شهرک گاز رسانی، در ۲۲ شهرک خطوط تلفن ثابت و در هشت شهرک نیز شبکه فیبر نوری اجرا شده است.

گردان در ادامه سخنانش با بیان این‌که بر اساس قانون، تصفیه‌خانه در شهرک‌هایی با بیش از ۱۰۰ متر مکعب فاضلاب ایجاد می‌شود، افزود: در یک سال گذشته سه تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی ملایر، سامن و طرح ارتقا تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بوعلی وارد مدار شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد در شهرستان فامنین اشاره کرد و گفت:‌ این منطقه ویژه اقتصادی در مقاطعی دچار وقفه‌هایی بود که از سال گذشته بر اساس دستورات استاندار و سیاست‌های موجود جهش اجرایی آن جدی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با بیان این‌که دغدغه فروچاله در منطقه وجود دارد، افزود: از دو سال پیش بحث فروچاله‌های احتمالی در این منطقه اقتصادی پیگیری شد و معتبرترین و بهترین متخصصان کشور در سازمان زمین‌شناسی کشور مطالعات ماهواره‌ای و مطالعات ژئوتکنیک انجام دادند.

وی درباره سیاست‌های سازمان صنایع کوچک در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت:‌ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای هر وزارتخانه تکلیفی مشخص کرد که مهمترین موضوع در وزارت صنعت و معدن و تجارت بحث رونق واحدهای تولیدی است.

گردان آموزش به کارکنان واحدهای تولیدی را از تکالیف صنایع کوچک برشمرد و افزود: استان همدان باید به ۹۰۰ نفر آموزش ارائه کند که در این راستا ۳۷ دوره آموزشی برگزار می‌شود.

وی ایجاد خوشه‌های صنعتی را از دیگر تکالیف شرکت شهرک‌های صنعتی دانست و گفت: خوشه کشمش ملایر امسال باید ایجاد شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه اطلاعات، صفحه 10 ، تاریخ انتشار: یکشنبه 24 مرداد 1395، شماره: 26511 .

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
این از اون حرف ها بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین