پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۹۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
یک مقام ارشد امنیتی سابق اسرائیل درباره آینده این رژیم ابراز نگرانی شدید کرد.
شعار سال: رئیس اسبق دستگاه امنیت عمومی اسرائیل (شاباک) در مقاله‌ای که روز گذشته در روزنامه یدیعوت آحارنوت منتشر کرد، درباره خطرات مربوط به موجودیت اسرائیل پس از یک نسل (۲۵ سال) هشدار داده و آورده است: خطراتی که ما را تهدید می‌کند، خارجی نیست بلکه داخلی است.
وی بیان کرد: «اگر اکنون اوضاع را سامان نبخشیم، وقت ارزشمندی را از دست خواهیم داد و شاید دولتمان را بعد از یک نسل از دست بدهیم».
دیسکین بحران سیاسی امروز اسرائیل و ناکامی آن در تشکیل کابینه‌ای پایدار را نمایش سیاسی ارزان توصیف کرده که جای مقابله با مسائل راهبردی- وجودی را که کرونا بر شدت آن افزوده، گرفته است.
او در ادامه این مقاله آورده است: آیا اسرائیل دارای انسجام اجتماعی و مصونیت اقتصادی و نیروی نظامی- امنیتی است که تداوم وجودش را پس از یک نسل تضمین کند؟
اختلافات داخلی در حال عمیق شدن است
این مقام اسبق اسرائیلی در ادامه نوشته است: من در مورد تهدید هسته‌ای ایران، موشک‌های حزب‌الله یا سلفی‌ها سخن نمی‌گویم بلکه در مورد تغییرات جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی صحبت می‌کنم که ماهیت کشور‌ها را تغییر می‌دهد و پس از یک نسل تهدیدی برای موجودیت آن‌ها محسوب می‌شود. اختلافات داخلی در حال عمیق شدن است در حالی که شکاف بین راست و چپ بیشتر از شکاف بین یهودیان و اعراب شده و بی اعتمادی در نهاد‌های مرکزیِ دولت در حال افزایش است و فساد در دولت بیداد می‌کند و همبستگی اجتماعی بسیار اندک است و رهبران ما فاقد الگو‌های شخصی هستند.
او ادامه داد: بسیاری از ما ثمره ذهنیت از کوره دررفته «میکی زوهر» (رئیس ائتلاف در کنست) هستیم. روشن است که شورای منطقه‌ای قادر به حکمرانی در مناطق بسیاری نظیر النقب، الجلیل، القدس و یا بنی براک نیست.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه بین‌المللی شفقنا، تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۰۱۳۶۶، https://fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
اسرائیل رو اگر ما هم باهاش کاری نداشته باشیم خودشون تو دریای گناهان خودشون به زودی غرق میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین