پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
ممکن است گروسی به نیابت از آمریکا از وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی بخواهد که صرفاً در مقام سخن قانون رسمی کشور را اجرا کنند! هر چند که وزارت خارجه اشتباه اول را مرتکب شد و اجازه حضور مدیر کل آژانس انرژی اتمی در تهران را داد، اما نباید اشتباه دوم را مرتکب شود و زیربار زیاده‌خواهی‌های نماینده آمریکا در ایران برود. چرا که در غیر این صورت، مطابق با ماده ۹ قانون مجلس شورای اسلامی باید آقای ظریف و علی اکبر صالحی به علت عدم اجرای کامل قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها خود را آماده مجازات کنند.

شعار سال: آیا گروسی فرستاده آمریکا برای دورزدن قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌هاست؟

سه روز مانده به ضرب‌الاجل ایران برای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین الملل انرژی اتمی امروز برای مذاکره با مقامات ایران وارد تهران می‌شود.

گروسی از جمله افرادی است که مواضع نزدیک به آمریکا و اروپا دارد و انتخابش به سمت مدیر کلی آژانس انرژی اتمی نیز با فشار و حمایت آمریکا صورت پذیرفته است. مواضع و مواجهه گروسی با ایران در نحوه‌ی اجرای برجام نیز نشان می‌دهد مدیرکل فعلی آژانس را هرگز نمی‌توان بی طرف دانست؛ از تلاش برای بازکردن مجدد پرونده PMD ایران تا ارائه گزارش‌های ضد ایرانی.

مطابق با این سابقه و در حالیکه تنها چند روز تا توقف پروتکل الحاقی از سوی ایران باقی مانده است، مشخص نیست که وزارت امور خارجه چگونه و چرا با سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران موافقت کرده است.

گروسی در سفر پیش رو احتمالا طرحی همراه خود دارد که در آن اجرای صوری قانون اقدام راهبردی را از سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه مطالبه کند؛ او از ایران میخواهد که ۵ اسفندماه توقف اجرای پروتکل الحاقی را صرفا اعلام کند، اما در آینده اگر آژانس خواهان دسترسی‌های موردی در قالب پروتکل الحاقی باشد -مانند دسترسی‌ای که به اشتباه در شهریور امسال برای بازدید از دو مکان درخواستی به آژانس داده شد و این روزها آژانس در اظهاراتی بی مبنا مدعی‌ست در نمونه‌های برداشت شده از دو مکان مورد نظر مواد غیر مجاز کشف کرده است!- ایران آن را  در عمل مورد پذیرش قرار دهد!

ممکن است گروسی به نیابت از آمریکا از وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی بخواهد که صرفاً در مقام سخن قانون رسمی کشور را اجرا کنند! هر چند که وزارت خارجه اشتباه اول را مرتکب شد و اجازه حضور مدیر کل آژانس انرژی اتمی در تهران را داد اما نباید اشتباه دوم را مرتکب شود و زیربار زیاده‌خواهی های نماینده آمریکا در ایران برود. چرا که در غیر این صورت، مطابق با ماده ۹ قانون مجلس شورای اسلامی باید آقای ظریف و علی اکبر صالحی به علت عدم اجرای کامل قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها خود را آماده مجازات کنند.


پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی رجانیوز

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین