پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
ساعت ۱۲ ظهر ششم اسفندماه سال ۹۹ فریاد‌های شدید یک زن در بزرگراه مدرس تهران، حد فاصل خیابان شهید مطهری تا میدان شهدای هفت تیر، تمامی شهروندان را در این منطقه به خیابان کشاند.
شعار سال: ساعت ۱۲ ظهر ششم اسفندماه سال ۹۹ فریاد‌های شدید یک زن در بزرگراه مدرس تهران، حد فاصل خیابان شهید مطهری تا میدان شهدای هفت تیر، تمامی شهروندان را در این منطقه به خیابان کشاند. زنی جوان که مورد سرقت یک موتورسوار قرار گرفته بود و به قدری ترسیده و شوکه شده بود که نمی‌دانست چه باید کند.

تعدد سرقت در بزرگراه مدرس

این اتفاق در محلی رخ داد که روز گذشته و در ساعت حوالی ۱۵ نیز یک موتورسیکلت در همین نقطه با حرکت در مسیر مخالف بزرگراه اقدام به رصد خودرو‌های پارک شده کرده بود و با سواستفاده از دغدغه‌های شهروندان اقدام به تخریب شیشه یک خودرو کرده و سیستم صوتی آن را به صورت کامل به سرقت برده بود. اتفاقی که برای نخستین بار در این منطقه رخ نداده است و در گذشته بار‌ها تکرار شده است.

بزرگراه مدرس جز محور‌هایی است که در مرکز پایتخت قرار دارد و همواره تردد‌های زیادی در آن رقم می‌خورد و این باور را ایجاد می‌کند که شاید کم‌تر جرم خیز بوده و از امنیت خوبی برخوردار است، اما همین بزرگراه تقریبا در حال طی کردن پله‌های ترقی در عرصه جرم خیزی است و کم کم بزرگراه چمران را نیز به پایین‌تر از خود در لیست مناطق پرخطر تهران می‌کشاند.

ضرورت بکارگیری گشت‌های موتوری

بزرگراه مدرس از جمله بزرگراه‌های تهران است که مراکز مهم و کسبه زیادی در امتداد آن به فعالیت می‌پردازند و شاید ضرورت داشته باشد تا با به کارگیری گشت‌های موتوری در این منطقه مرکزی شهر، عرصه را بر سارقین بی رحم این منطقه تنگ کنند. اتفاقی که تا این لحظه از سوی پلیس رقم نخورده است و صرفا در قسمت‌های شمالی این بزرگراه و به صورت محدود گشت‌هایی انجام می‌شود.

گشت‌های موتوری پلیس بی شک یکی از مواردی است که می‌تواند کارآیی زیادی داشته باشد و مسیر را بر سارقین خشن در این روز‌ها که براحتی با موتورسیکلت متواری می‌شوند، مسدود کند. گشت‌هایی که به مراتب بیش از خودرو‌های سواری می‌تواند در مسیر مقابله با سارقین و قاپ زن‌ها موثر واقع شود. سارقینی که در شب‌های منتهی به نوروز بیشتر به جان شهروندان افتاده و مردم را زجرکش می‌کنند.

سایر معضلات بزرگراه مدرس

اما قاپ زنی‌های پرتعداد و سرقت از وسایل نقلیه پارک شده تنها معضل این بزرگراه نیست و روزانه شاهد حضور تعداد قابل توجهی معتاد متجاهر در این محور هستیم که آن‌ها نیز بعضا در راستای تامین هزینه اعتیاد خود اقدام به سرقت‌های خرد می‌کنند. معتادین متجاهری که حتی این محور را به پاتوقی برای مصرف موادمخدر و حتی خوابیدن بدل کرده اند که خود می‌تواند یکی دیگر از دلایل ناامنی این منطقه باشد.

سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که علی رغم گزارشات و شکایات پی در پی، غیبت پلیس در این منطقه به شدت احساس می‌شود و این سوال ایجاد شده که آیا بناست که ناامنی‌های این منطقه همچنان ادامه داشته باشد؟ قرار نیست پلیس چاره‌ای برای آن کند تا به صورت پی در پی شاهد سرقت‌های موتوری در این محدوده نباشیم؟

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۴۲۶۶۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
0
بزرگراه مدرس م واقعا نتونسته شرایط امنیتی خوبی پیدا کنه با این حجم از درخواست ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین