پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۰۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را موظف کردند که برای پرداخت به موقع مصارف هدفمندی، تنخواه در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دهد.
شعار سال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) و بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش درآمدی بند «الف» و «د» تبصره ۱۴ را تصویب کردند.

طبق این مصوبه:

الف ۱_ در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه تمامی دریافتی‌ها (منابع) این قانون به استثنای عوارض شهرداری‌ها و دهیاری، منابع حاصل از فروش آب و برق، حق بیمه مشترکین گاز طبیعی و عوارض گازرسانی به ترتیب موضوع ماده ۱۲ و ماده ۶۵ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

۲_ منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین نسبت به قیمت قبل از سهمیه‌بندی در سال ۱۳۹۸ مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و سهم ۱۴.۵ درصد شرکت ملی نفت ایران نمی‌شود.



۴_ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است برای پرداخت به موقع مصارف هدفمندی و براساس درخواست سازمان برنامه و بودجه کشور معادل یک درصد جمع مصارف جدول تبصره ۱۴ را به صورت تنخواه در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دهد. تنخواه مذکور باید حداکثر تا دو ماه پس از دریافت از محل منابع جدول مذکور تسویه و شرط استفاده مجدد از این تنخواه تسویه تنخواه قبلی است. این حکم مشمول تنخواه خزانه‌داری کل کشور نمی‌شود. سازمان برنامه و بودجه مکلف است در صورتی کسری منابع یارانه نقدی منابع را از سایر محل‌ها تامین و به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری واریز نماید و حداکثر تا دو ماه پس از آن تسویه کند. شرط استفاده مجدد از این محل تسویه منابع قبلی است.

طبق ج ۲ بند «ب» تبصره ۱۴، منابع ارزی مندرج در بخش منابع جدول این تبصره با نرخ (ETS) تسعیر و به صورت کامل صرف مصارف جدول این تبصره می‌شود.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتماد، تاریخ انتشارک ۹ اسفند ۹۹، کد خبر: ۴۶۷۶۱۱، www.etemaadonline.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین