پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
عضو شورای شهر دیشموک گفت: مردم این شهرستان توان پرداخت قبوض گاز و برق را ندارند.
شعار سال: سلمان بینا ، در این‌باره اظهار داشت: هفتاد درصد جمعیت ۲۳ هزار نفری دیشموک تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار دارند و شرایط مالی‌شان به گونه‌ای است که نمی‌توانند هزینه قبوض گاز و برق خانگی‌شان را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: دیشموک منطقه‌ای سرد‌سیر است و معمولا در مناطق سرد‌سیری هزینه مصرف گاز و برق باید به نسبت اقلیم دیگر کمتر باشد. اما با کمال تعجب هزینه قبوض گاز و برق ماهیانه مردم منطقه بیش از ۵۰۰ هزار تومان می‌شود. در حالی که در بازدیدی که از منازل مردم انجام شد در هر خانه‌ای یک بخاری بیشتر روشن نیست. برای بررسی و پیگیری موضوع قبوض را با خودم به تهران آوردم تا به سازمان گاز نشان دهم.

بینا افزود: وقتی در شهر‌های بزرگ نهایتا ماهیانه ۵۰ هزارتومان هزینه مصرف گاز مردم می‌شود پس چطور در شهر محرومی که مردم استفاده چندانی از گاز ندارند برایشان چنین قبوضی صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: مشکلات مردم کم نبود که بیماری کرونا نیز بازار کارگران و کسبه منطقه را کسادتر کرد حالا با این شرایط قبض‌های چند صد هزارتومانی هم باید ماهانه پرداخت کنند.

بینا گفت: برای هزینه قبوض از اداره هواشناسی استعلام بگیرند تا ببینند دیشموک جزو مناطق گرمسیر است و نه سرد‌سیر و طبق اقلیم آب و هوایی فیش صادر کنند تا مردم برای پرداخت تحت فشار نباشند. برای نجات طبیعت به این منطقه گاز کشی کردند، ولی با این شرایط بیشتر خانواده‌ها نمی‌توانند هر ۳۰ الی ۴۰ روز هزینه بالای قبوض را بپردازند.

وی ادامه داد: مردم دیشموک زیر خط فقرند. مردمی که برای گذران زندگی شان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند چطور می‌توانند هزینه‌های کمر شکن گاز و برق را بپردازند.

عضو شورای شهر دیشموک عنوان کرد: اگر مسئولان قصد برطرف کردن مشکل را ندارند گاز منطقه را قطع کنند تا خیال همه راحت شود بار‌ها برای حل مشکل از مسئولان استانی پیگیری کرده‌ایم، ولی تاکنون هیچ نتیجه نگرفتیم.

عضو شورای شهر دیشموک تصریح کرد: فقر در اینجا بیداد می‌کند به جای کمک به مردم منطقه جلوی پایشان سنگ می‌اندازند کاش عوض این کار‌ها گاز و برق مصرفی مردم را رایگان می‌کردند.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۹۹ ف کد خبر: ۱۰۴۴۷۷۹، www.ilna.news.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
تو دل روستا چرا بايد هر خانوار اين همه هزينه انرژي بده اخه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین