پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۸۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
حسین فاضلی هریکندی گفت: در پرونده زمین خواری نظرآباد، اقداماتی، چون خلع ید، صدور احکام قضائی و بازگرداندن اراضی و املاک مربوط به شهرداری و آموزش و پرورش، انجام شده است.
شعار سال: رئیس کل دادگستری البرز عصر امروز دوشنبه در همایش ائمه جمعه استان، گفت: البرز استانی محروم در زمینه زیر ساخت و منابع انسانی بود، اما پس از سفر رئیس قوه قضائیه با اقداماتی که انجام شد شاهد برطرف شدن بخش مهمی از کمبود‌ها در این مسیر بودیم.

حسین فاضلی هریکندی با اشاره به تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز در البرز، افزود: گام‌های مهمی در راستای بررسی تغییر کاربری اراضی و باغات، چاه‌های غیرمجاز، تصرف اراضی ملی، جرائم علیه محیط زیست و برخور با این تخلفات برداشته شد.

وی به آزادسازی ۳ هزار هکتار از اراضی البرز با ارزش ۹۷ هزار میلیارد ریال در سال ۹۹اشاره کرد و اظهار داشت: مقابله با تغییر کاربری و تعرض به منابع طبیعی مهم‌ترین اولویت دستگاه قضائی است در نتیجه ساماندهی جاده چالوس با همکاری شرکت آب استان آغاز شده است تا پس از چند دهه شاهد آزادسازی حریم رودخانه باشیم.

فاضلی هریکندی با اشاره به راه اندازی قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرائم خاص در البرز برای کاهش وقوع جرم، تصریح کرد: اجرای طرح مقابله با سارقان و مالخر‌ها و توقف ارائه مرخصی به زندانیان جرایم خاص تا پایان فروردین ۱۴۰۰ است، از مهم‌ترین اقدامات این قرارگاه بوده است.

وی با اشاره به بازداشت ۴۰ نفر در پرونده اراضی نظرآباد، گفت: اقداماتی، چون خلع ید، صدور احکام قضائی و بازگرداندن اراضی و املاک مربوط به شهرداری و آموزش و پرورش، انجام شده است، همچنین مشکل سند اراضی اشتهارد پس از چندین دهه، شرکت پارس لامع که در آستانه تعطیلی قرار داشت و شهرک صنفی-صنعتی شیخ آباد کرج حل شد.

فاضلی هریکندی با تاکید بر اینکه البرز از نظر ورودی پرونده رتبه دوم کشور را دارد، اما میزان پرونده‌های مختومه هم بیشتر شده است، افزود: در سال ۹۹ بالغ بر ۶۶۶ هزار پرونده در دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفته که سهم دادسر‌ها و محاکم بیش از ۵۴۷ هزار فقره و بیش از ۱۱۸ هزار فقره هم ورودی شورا‌های حل اختلاف بود.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۲۲ هزار پرونده مانده در شعب مختلف استان البرز بالغ بر ۲۶ هزار پرونده معادل ۲۱ درصد رسیدگی شده است، اظهار داشت: سرقت جایگاه اول را در بین جرائم استان دارد و پس از آن جرائمی، چون توهین، ضرب و جرح عمدی، کلاهبرداری، تصادفات، تحصیل مال نامشروع، خیانت در امانت در رتبه‌های بعدی بالاترین جرایم البرز قرار دارند.

فاضلی هریکندی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی ورودی محاکم خانواده، تصریح کرد: در حوزه خانواده بیش از ۲۹ هزار پرونده در ۱۱ ماهه امسال تشکیل شده که آمار بالایی است؛ همچنین طلاق توافقی در ۹ ماهه امسال مجموعا با وجود کاهش ۱۹ درصدی ورودی با اقدامات پیشگیرانه ۱۷۵۹ بوده است، اما طلاق به درخواست زوجین رشد ۶ درصدی داشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دانا، تاریخ انتشار ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۷۱۲۹۴۸، www.dana.ir.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
بديش اينه كه اين 40 نفري كه گرفتن احتمال خيلي زياد از اعضاي اصلي اين زمين خواري نيستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
پرونده های نیمه تمام امیدواریم که هر چه زودتر به اتمام برسند و بقیه مشکلات نیز حل شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین