پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
سفر معنا دار محمد نوری زاد روزنامه نگار و فیلم نامه نویس و از محکومین فتنه۸۸ و دیدار با تنی چند از عناصر مسئله دار و همچنین تبعیدی به سیستان توجه ما را به بررسی ابعاد بیدا و پنهان این سفر و انگیزه و اهداف وی در این سفر سیستانگردی وا داشت.
شعارسال: طی چند روز گذشته ، سیستان مهمان ناخوانده ای را پذیرا شد از این رو چند جای سوال و ابهام را بر جا گذاشت؟
اما لازم است بدانیم محمد نوری زاد کیست؟

محمد نوری زاد متولد شهریار ، از جمله روزنامه نگاران و فیلم نامه نویسی هست که در پی وقایع انتخابات ۸۸ ، با توجه به عقبه فکری منحرف در زمینه مسایل سیاسی و اعتقادی خود که البته در ظاهری فریبنده و با استراتژی عوام فربی ، مدتی را در روزنامه کیهان و همچنین همکاری با شهید آوینی در مجموعه روایتگری فتح اعتباری برای خود کسب نمود . اما در همان ابتدای همکاری وی با شهید آوینی، آن شهید گرانقدر متوجه زوایای فردی و فکری بنهان این فرد منحرف گردیده بود.

تنفر شهید مرتضی آوینی به اندازه ای بود که او(محمد نوری زاد) را به خاطر تفکرات گروهکی و عقبه ذهنی اش که وی یکی از همپیمانان دکتر پیمان به شمار می رفت، از روایت فتح عملاٌ بیرون راند و تا سال ۶۵ پیدایش نشد تا اینکه سال ۶۵ با وساطت برخی از دوستان برای مجری گری برنامه های روایت فتح دوباره دعوت شد و پس از چند ماه ادامه این همکاری، رفتارهای او برای آقا مرتضی غیر قابل تحمل شد و بار دیگر مجموعه روایت فتح را ترک کرد.

رویکرد منافقانه "نوری زاد” که ریشه در برخی از آلودگی‌ها، عقده ‌ها و جاه طلبی‌های ناگشوده وی دارد در حالی است که در پی انتخابات ۸۸ و بازداشت فرزند وی ،ابوذر نوری زاد به عنوان عناصر فتنه، چهره واقعی خود را نشان داده و به طور علنی برچم مخالفت با نظام و جایگاه ولایت فقیه را بر دوش گرفت . تا جایی که پس از محکومیت وی به سه سال ونیم زندان، نوشته های نامبرده آنقدر ضد انقلابی شده که با لحن بیانیه گروهک‌های تروریستی منافقین و نهضت آزادی و رسانه های بیگانه تفاوتی نمی‌کند.

نامبرده در رابطه با ماجراهای فتنه۸۸ ، در مطلبی چنین می نگارد:

بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری، این حکومت بود که که مردم را کشت و خانه ‌ها را تخریب کرد و سوزاند و اموال را به غارت برد. دوستان واقعی نظام جمهوری اسلامی آقایان موسوی، خاتمی و کروبی هستند نه احمدی‌نژاد، حداد عادل، لاریجانی و!!

از جمله فعالیت های دیگروی می توان به نگارش نامه هایی از سوی وی خطاب به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد که با لحنی بسیار گستاخانه و بی ادبانه ،رهبری را مورد حمله و اهانت قرار می دهد.

به عنوان نمونه وی در ۲۰ مرداد ماه ۱۳۸۹ نامه ای را که خود از آن به عنوان آخرین نامه به خامنه ‌ای!! یاد می‌کند در سایت خود منتشر کرد. در این نامه محمد نوری زاد با ذکر نزدیک بودن مرگ آیت الله خامنه ‌ای!! از مجموعه شکایات مردم ایران که در قیامت از او خواهد شد نوشت.

همچنین از ایشان درخواست کرده که در این واپسین روزهای باقی‌مانده عمر خود دست به تصحیح امور زند و به عنوان شروع همه زندانیان سیاسی را آزاد کند. وی در پایان ‌نامه خویش یادآور شده بود که «این آخرین نوشته‌ای است که مستقیم، رو به شما می‌نویسم؛ و خود، به عاقبت تلخ آن واقفم.

اخیرا نیز در بی سخنان رهبری در خصوص لزوم هرچه سریعتر رفع مشکلات اقتصادی همچون اشتغال و بیان دلسوزانه و خالصانه مقام معظم رهبری که فرمودند: شرمندگی من از بیکاری جوان ، کمتر از خودش نیست

نوری زاده با درج مطلبی در صفحه شبکه اجتماعی خود ، از تعبیر گستاخانه و مغرضانه:( شرم دروغین رهبر) یاد کرده و بیان داشته این یک دروغ آشکار آن هم از جانب رهبر مذهبی است. وقتی جماعتی به راحتی آدم می کشد چرا راحت دروغ نگویند؟و.

نه تنها به مقدس ترین وازه در ادبیات اعتقادی و سیاسی انقلاب اسلامی توهین نموده ، بلکه دل میلیون ها دلداده و دلسوخته گان انقلاب را داغدار نموده است.

و در جایی دیگر عنوان میکند که: چرخ نظام مقدس قرار نیست اینهمه بچرخد!

و در سفر اخیر خود به سیستان که همین دو سه روز اخیر بوده و دیداری با یکی از افراد به اتهام تبلیغ و تبانی علیه نظام به حبس و تبعید محکوم گردیده (معلم تبعیدی) اینگونه نوشته است:نظامی که با معلم وکارگر در بیفتد رفتنی هست حتما!

وی همچنین در کانال تلگرامی خود ضمن توهین به نظام و سیستم قضایی و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی اینگونه نوشت :

"زابل و زاهدان را شهرهایی رها شده و عقب نگه داشته شده یافتم.تبعید یک معلم معترض به زابل،تاکید مضاعفی برناجور بودن اوضاع همه جوره ی زابل است.

این عنصر ضد نظام در ادامه خزعبلات خود افزود : من از هم اکنون پیروزی را برای آقای باغانی و شکست را برای ملاهای حاکمیت و سیستم قضایی و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی کنار گذارده ام.

مجموعه این سخنان و نمونه های بسیار زیاد دیگری از سخنان وی خطاب به مسئولین نظام، رهبری و همچنین به نوعی تحقیر جامعه روحانیت و استفاده از تعابیری همچون ملاها ! کج‌روی فکری، بی‌ بصیرتی و اسلام‌ ناشناسی و کینه‌ توزی نوری‌ زاد را می‌رساند که با چاشنی ابراز محبت و نرمش به عنوان یک تاکتیک عوام فریبانه همراه شده است. و در واقع گزیده این مطالب ،عمق انحراف و دشمنی وی با نظام و ولایت را نشان میدهد.

حال چند سوال مطرح است. اول اینکه علت و انگیزه سفر ایشان آن هم به منطقه محروم و دورافتاده سیستان چیست؟ آیا دیدار و دلجویی از آلام و رنج های خشکسالی خطه دارالولایه سیستان و مردمان آن است و یا انگیزه ایجاد ساخت فیلم و نوشتن نمایشنامه هنری در خصوص این منطقه؟!

و یا هدف گذاری سیاسی و پیگیری و دلجویی از عناصری که به اتهام تبلغ و تبانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان به دلایلی که در مکان و زمان مناسب جای بحث و تامل دارد(به سیستان تبعید شده و دوران محکومیت خود را می گذرانند)

حال از چند منظر به دلایل حضور این محکوم فتنه ۸۸ در روزهای اخیر در سیستان و همچنین مرکز استان می بردازیم:

۱.حضور برخی چهره های فعال مجموعه رسانه ای و معلوم الحال که در دوران فتنه ۸۸ با بوشش خبری گسترده سعی در تقویت آن نموده اند و در حال حاضر هم در سطح استان ،در حال فعالیت اند ( که البته این تحرکات از دید فرزندان انقلابی این استان به دور نبوده و نخواهد بود .

۲٫ به نظر می رسد ، این سفر نوری زاد به استان همسو و هم راستای حضور افرادی همچون: آذر منصوری ، آقای علی شکوری راد از دیگر محکومین فتنه ۸۸ در استان و سخنان فتنه انگیزانه آنان در این خطه بوده است.

۳٫دیدار با برخی چهره های سیاسی که در فتنه ۸۸ نیز آب در آسیاب دشمنان نظام و فتنه گران ریخته و چنین بستری را برای سفرهای افرادی همچون نوری زاد مهیا نموده اند و یقینا سفر این گونه افراد با برنامه ریزی جریان هایی مرموز، در درون استان همراه است!

۴٫ از طرفی دیداربا برخی از افراد که به دلایلی همچون: تبلیغ و تبانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مناطق دور افتاده و بد آب و هوایی همچون سیستان تبعید شده اند. اولا گویای این مطلب است که اگر جناب نوری زاد از این افراد به عنوان معلمی که صرفا مطالبات صنفی داشته یاد کرده است ، این دیدارها نشان از لایه های پنهان فکری و انحرافات سیاسی و دشمنی این گونه افراد با نظام است . و شایسته نیست که از نام وعنوان مقدس معلمی اینگونه سوء استفاده و مظلوم نمایی کنند!

لذا ، به نظر می رسد مجموعه جریان های برانداز و همچنین جریان های زاویه دار با نظام ، طی یک هدف گذاری مشخص به دنبال دلجویی از همفکران سیاسی خود و از طرفی یارگیری نیروهای مستعد تازه نفس و جوان( به زودی چهره این افراد افشا خواهد شد) به منظور بهره برداری از فرصت سیاسی بوجود آمده در دوره زمانی کنونی بوده و به نقاط مختلف کشور سفر می کنند تا شاید به حیاتی دوباره در عرصه سیاست دست یابند.

آنچه لازم به ذکر است این نکته که جریان های سیاسی فعال اعم از اصولگرا و اصلاح طلب که به دور از افراط گرایی و رعایت نمودن خطوط قرمز نظام و همچنین محور قرار دادن گفتمان رهبری و انقلاب سعی در بیشبرد و اعتلای نظام دارند و بنا به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفتمان انقلابی و انقلابی ماندن را دنبال میکنند(اعم از اصولگرا واصلاح طلب) موجب رشد و بلوغ سیاسی و همچنین رفع نواقص و اعتلای کشور خواهد شد. ومورد حمایت افکار عمومی و آحاد مردم می باشد و یقینا مورد تایید نظام خواهد بود.

اما نکته قابل تامل و تاسف اینجاست که در چند روز گذشته عده ای از شخصیت های فکری اهل سنت در استان نیز ، دیدارهایی با این محکوم فتنه ۸۸ داشته اند و البته خواسته اند مشروح دیدارها و تصاویر آنان منتشر نگردد!

آنچه مهم است این نکته که همه جریان های سیاسی و اجتماعی فعال استان تحت لوای نظام مقدس جمهوری اسلامی با محوریت قرار دادن گفتمان انقلاب و ولایت فقیه سعی در شفاف نمودن مواضع خود با جریان های برانداز و محکومین فتنه ۸۸ نمایند .

تا از این رو اذهان عمومی مردم با درک درست از شرایط و خط فکری افراد و مواضع آنان، با اعتماد به جریان های سیاسی و اجتماعی ، آنان را در بیشبرد اهداف نظام اسلامی که در نهایت تبدیل شدن ایران به ام القراء جهان اسلام و رسیدن به اهداف ۱۴۰۴ خواهد بود همراهی نمایند.

حال سخنی با جناب نوری زاد میهمان ناخوانده! :

خوب است که خاطر شریفتان باشد و بماند که مردم دارالولایه سیستان با قدمتی با طول تاریخ اسلام ۱۴۰۰ ساله ، فارغ از هرگونه جریان های سیاسی و تحت تاثیر قرار گرفتن افرادی همچون شما و امثال آن جناب! همواره ولایت مداری خود را به اثبات رسانده و این مهم ، نه از روی رسیدن به مطامع گذرای دنیوی ، بلکه براساس عقیده استوار و راستین خود که ریشه در عزت و غیرت سیستانی ها دارد همواره با بینش سیاسی عمیق خود، اجازه تاخت و تاز و رجز خوانی به افرادی همچون شما را نخواهند داد.

و یادآوری این نکته که درست است این روزها ، سیستان لحظات سخت و نفس گیر خود را می گذراند اما ، مردم این دیار با اعتقاد قلبی به رحمت بی انتهای خداوند متعال و امید به نزول باران رحمت الهی، مطالبات اجتماعی ومعیشتی خود را فارغ از هرگونه جریان سیاسی دنبال می کنند و نیازی با دلسوزی های ریا کارانه آن جناب نداشته و ندارند.

یادتان باشد: مردم سیستان در طول تاریخ ، همواره ضمن ظلم ستیزی ، در کنار و دررکاب ولایت بوده و هستند و خواهند بود و نمونه های بارز آن : سب و دشنام نگفتن به مولای متقیان علی(ع) آن هم در روزگار خفقان حکومت اموی، قیام ۹ ۱بهمن ۱۳۳۲، تقدیم هزاران شهید ،جانباز وایثار به انقلاب اسلامی و حضور در دوران ۸ سال دفاع مقدس، همه و همه برگ زرینی بر تاریخ افتخارات این مردم ولایت مدار می باشد.

از این رو مردم دارالولایه سیستان نیازی به دلسوزی افرادی همچون شما که در لباس تظاهر، سعی در سوء استفاده از احساسات مردم این دیار دارید ، نداشته و ندارد و یادآور می شویم که: جناب نوری زاد ، دیگر تاریخ مصرف شما و افکار پوچ و باطل شما حتی در میان دوستانتان تمام شده و حسابت نمی کنند! لذاتوصیه می کنیم به خط و مسیر ولایت و انقلاب و ارزش های آن ،بازگشته و این روز های وابسین عمر خود را در گمراهی و تباهی به بایان نبرید.

و حال خواسته ایی از مسئولین ، فرمانداران محترم، ائمه جمعه و نمایندگان محترم مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی وهمچنین دستگاه قضایی استان و دستگاه های امنیتی: آنچه ضرورت به نظر می رسد اینکه مجموعه مسئولین ، نسبت به مجموعه تحرکات جریان های ضد انقلاب و رفت آمدهای معنادار و مرموز آنان در منطقه هوشیاری و حساسیت بیشتری به خرج دهند و تمهیدات لازم جهت عدم حضور اینگونه افراد در منطقه را فراهم آورند. و در نهایت از دستگاه قضایی و نظارتی می خواهیم در صورت امکان نسبت به مجموعه سخنان و اظهارات این عنصر ضد نظام(محمد نوری زاد) که طی چند روز اخیر در سیستان داشته واکنش نشان داده و اقدامات قضایی لازم را مبذول فرمایند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبری تحلیلی توتن نیوز، تاریخ انتشار: دوشنبه 24 خرداد 1395، کدخبر: 2993 ، www.tootannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین