پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
بارش سنگین باران در شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان سبب طغیان رودخانه‌ها، جاری‌شدن سیلاب، بسته‌شدن بسیاری از محورهای مواصلاتی، آب‌گرفتگی معابر، وارد آمدن آسیب به منازل مسکونی خشت و گلی و قطع ارتباط مخابراتی برخی مناطق شده است.

شعارسال: بارش باران در چند روز اخیر موج شادی و نشاط را برای مردم سیستان و بلوچستان به‌همراه داشته و این مردم به شکرانه آن در شهرستان‌های مختلف استان نماز شکر به‌جا آورده و نذورات خود را بین نیازمندان تقسیم کردند.

فرسودگی و نامناسب‌بودن محورهای مواصلاتی و معابر شهری و روستایی اما این نعمت و رحمت الهی را برای مردم به زحمت تبدیل می‌کند و سبب مختل‌شدن زندگی بسیاری از مردم می‌شود. با وجود اینکه هر سال مشکلاتی در پی بارش باران در استان بوجود می‌آید باز هم شاهد اقدامات لازم از سوی مسئولان برای کاهش خسارت نیستیم.

فرسودگی و خشتی گلی بودن منازل از دیگر مشکلاتی است که هر سال در پی بارش باران سبب آسیب‌دیدگی شدید مردم در جنوب سیستان و بلوچستان می‌شود؛ بنابراین لازم است مسئولان برای بهبود این شرایط جهت جلوگیری از آسیب‌ها و بلاهای احتمالی اقدامات لازم را قبل از وقوع حادثه انجام دهند.

*مسدود شدن محورهای مواصلاتی دلگان و تعطیلی مدارس

معاون سیاسی فرماندار دلگان اظهار داشت: بارش باران از شب گذشته تاکنون سبب ایجاد سیلاب و مسدود شدن محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان دلگان شده و 5 اکیپ امدادرسان هلال احمر و راه و شهرسازی برای بازگشایی این محورها اعزام شده و در حال فعالیت هستند.

محمد میرزایی افزود: جاری شدن سیلاب و مسدود شدن محورهای مواصلاتی باعث شد تا همه مدارس شیفت صبح دلگان تعطیل شوند و در صورت ادامه داشتن این روند، شیفت عصر هم تعطیل خواهد شد.

وی گفت: ستاد بحران شهرستان دلگان بعد از اعلام اخطاریه جوی سازمان هواشناسی تشکیل شده و تمامی نیروها و اکیپ‌های امدادی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، شهرداری و نهادها و ارگان‌های مسئول در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند تا در صورت بروز هرگونه حادثه اقدامات لازم را انجام دهند.

*10 خانوار در ایرانشهر گرفتار سیلاب شدند

رئیس جمعیت هلال احمر ایرانشهر از کمک‌رسانی به 10 خانواده در پی گرفتار شدن در سیلاب در محدوده این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: نیروهای هلال احمر ایرانشهر بر اساس گزارش دستگاه‌های اجرایی و ستاد مدیریت بحران شهرستان به 10 خانوار در مناطق "دامن، شمس آباد، آبادان" که به‌دلیل بارش باران و فرسودگی منازل درگیر ریزش سقف و آسیب دیدگی شده بودند، با اقدام به موقع کمک‌رسانی کردند.

خان‌محمد بامری افزود: نیروهای امدادی با برپایی چادر برای خانواده‌های آسیب دیده در پی باران سر پناه موقتی محیا کرده و لوازم مورد نیاز آنها از قبیل پتو، لباس گرم، مواد غذایی و کنسروجات و چراغ روشنایی و وسایل گرمایشی را در اختیارشان قرار داده‌اند.

وی از آمادگی نیروهای امدادی این شهرستان خبر داد و گفت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر ایرانشهر با آمادگی کامل شبانه‌روزی، آماده‌اند تا در صورت دریافت گزارش دستگاه‌ها، برای خدمت‌رسانی به مردم مناطق اعزام شوند.

*محورهای مواصلاتی روستایی بزمان مسدود شد

بخشدار بزمان اظهار داشت: بارش شدید باران در بزمان سبب ایجاد سیلاب شدید و مسدود شدن محورهای مواصلاتی روستایی شده و در حال حاضر تمامی نیروهای امدادی به مناطق اعزام شده‌اند، اما به دلیل بارش شدید باران بازگشایی محورها کار دشواری است.

عباس داودی افزود: با وجود اعزام دستگاه‌های امدادی، بازگشایی راه‌ها منوط به کاهش یا قطع بارندگی است تا بتوان اقدامات لازم را انجام داد و پیش‌بینی می‌کنیم تا چند روز آینده این امر امکانپذیر نباشد.

وی ادامه داد: علاوه بر بسته شدن محورها، تمام ارتباط مخابراتی ما قطع شده و در حال حاضر تنها از طریق بی‌سیم ارتباط برقرار است و امیدواریم هر چه سریعتر این مشکل حل شود.

بخشدار بزمان در مورد وضعیت داخل شهر گفت: تاکنون مشکل خاصی در معابر شهری برای تردد مردم گزارش نشده و وضعیت در حالت عادی است.

*قطع ارتباط 30 سایت مخابراتی در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان

مدارس شیفت صبح شهرستان خاش به علت بارندگی شدید دیشب که تا صبح ادامه داشت امروز تعطیل شد و همچنین بسیاری از معابر خاش دچار آبگرفتی شده است.

اداره کل‌راه و شهرسازی جنوب استان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: محورهای چاهان به زرآباد, نیکشهر به بنت و بزمان به دلگان به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی از ساعت 6:30 دقیقه صبح امروز مسدود شده است.

روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرد: از شب گذشته به دلیل بارندگی و طغیان رودخانه‌های محلی، هشت محور فرعی و روستایی در جنوب استان مسدود شده است. محورهای روستایی چاهان - زرآباد و کاروان زرآباد و همچنین دلگان- ذهکلوت از شب گذشته دلیل بارندگی‌های شدید مسدود شد.

رضایی، مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان نیز گفت: بارندگی‌های اخیر سبب قطع ارتباط 30 سایت مخابراتی در مناطق جنوبی استان شده است که در تلاشیم این مشکل به زودی رفع شود.

*آبگرفتگی برخی مناطق مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان

بیش از 30 واحد مسکونی در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان دچار آبگرفتگی و خسارت شده و مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در این رابطه در زاهدان اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های چند روز اخیر 20 واحد مسکونی در حاشیه شهر و مناطق روستایی ایرانشهر، 15 واحد مسکونی در شهرستان فنوج و تعدادی خانه مسکونی هم در روستاهای شهرستان دلگان دچار آبگرفتگی شده‌اند.

رضا اربابی افزود: به برخی از مزارع کشاورزی، زیرساخت‌ها و راه‌های مواصلاتی هم در مناطق جنوبی استان خسارت وارد شده است.

وی گفت: در حال حاضر راه‌های مواصلاتی چابهار- زرآباد، نیکشهر- بنت، زرآباد- جاسک، بزمان- دلگان، فنوج- اسپکه، دلگان- ایرانشهر، زهکلوت- دلگان، خیرآباد- ایرانشهر و ایرانشهر- جلگه چاه هاشم مسدود است.

گرفتار شدن ماشین حمل سیلندر گاز در محور فرعی بمپور به اسپکه

بسته شدن محور مسکوتان به فنوج

بارش تگرگ در شهرستان قصرقند

آبگرفتگی معابر شهرستان فنوج

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 4 بهمن 1395، کدمطلب: 1305028 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین