پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از طرح‌ها و پیشنهادات شرکت‌های دانش بنیان در تمام حوزه‌ها به ویژه عرصه محیط زیست حمایت جدی خواهد داشت.
شعار سال: سمیه رفیعی، در خصوص عملکرد شرکت‌های دانش بنیان در عرصه محیط زیست گفت: در جلسه تخصصی که با تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان داشتیم، ظرفیت این شرکت‌ها در مسیر توسعه پایدار محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت. سازمان محیط زیست و دیگر سازمان‌های مرتبط در جهت حفظ و نگهداری از محیط زیست می‌توانند از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده کنند که متاسفانه تاکنون از فرصت شرکت‌های دانش بنیان در حفظ و نگهداری محیط زیست کمترین بهره را بردیم این خلاء بزرگی در حوزه محیط زیست است.

شرکت‌های دانش بنیان انقلابی بزرگ در جهت حفاظت از محیط زیست

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای افزود: بسیاری از طرح‌ها و ایده‌های که توسط شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود و می‌تواند انقلابی بزرگ در حفظ و نگهداری و حتی ارتقای ظرفیت‌های محیط زیست باشند باید در خصوص عملکرد مثبت شرکت‌های دانش بنیان اطلاع رسانی ملی صورت بپذیرد.

گلایه‌مندی بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان از محیط زیست

وی ادامه داد: گلایه‌مندی بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها از عدم حمایت سازمان محیط زیست از این طرح‌ها و ایده‌های عنوان شد، بسیاری از طرح‌های آن‌ها در پیچ و خم بوروکراسی اداری معمول نتوانستند خود را به عنوان پروژه در منصه ظهور بگذارند و به مرحله اجرایی شدن برسند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: بیشتر این طرح‌ها که از طرف شرکت‌های دانش بنیان در جهت حمایت از محیط زیست ارائه می‌شوند دارای گواهینامه تایید شده از سازمان‌های مرتبط بودند به فرض مثال این شرکت‌ها راهکار‌هایی قطعی در جهت رفع مشکلات زیست محیطی نظیر بوی نامطبوع پایتخت در برنامه‌های خود دارند که به روش‌های علمی به مرحله عملیاتی شدن رساندند و پاسخ مثبتی هم در جهت رفع آن گرفتند.

رفیعی اظهار کرد: در حال حاضر کمبود آب یکی از مسائل ملی محیط زیستی است، بحران خشکسالی برای کشور تهدیدی جدی محسوب می‌شود یکی از همین شرکت‌های دانش بنیان طرح آبخیزداری را با میزان درصد موفقیت در مناطق جغرافیایی خاص با توجه به شرایط اقلیمی آن منطقه‌ها بیان می‌کنند.

پسماند‌های الکترونیکی یکی از سرفصل چالش برانگیز محیط زیست

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: پسماند‌های الکترونیکی در عصر فناوری ارتباطات و اطلاعات پدیده‌ای نسبتا جدید در جهان امروز است که با خود آلایندگی‌های زیست محیطی زیاد دارند و سرفصل چالش برانگیزی در حوزه محیط زیست هستند در همین راستا یکی از همین شرکت‌های دانش بنیان در قزوین برای اولین بار در کشور موفق شده زباله و پسماند‌های الکترونیکی را به شیوه‌ای کاملا علمی و فناورانه مورد بازیافت و پردازش قرار دهد. فعالیت این شرکت با مردم به صورت مثبت ارزیابی شده، اما دولت در این خصوص با شرکت‌های تاکنون همکاری نداشته است.

وی در ادامه یادآور شد: طرح‌های که در این نشست از طرف شرکت‌های دانش بنیان مطرح شد اگر با موفقیت به مرحله اجرایی شدن برسند می‌تواند حوزه محیط زیست را متحول کنند، مقرر شد از نزدیک بازدیدی از این طرح‌ها و چگونگی عملکرد آن‌ها داشته باشیم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم در پایان خاطر نشان کرد: در اعتبارات بودجه ۱۴۰۰ ردیف مشخصی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است که باید بخش مهمی از این حمایت برای شرکت‌های دانش بنیان محیط زیست اختصاص داده شود. فراموش نکنیم محیط زیست در ارتباط مستقیم با سلامت مردم است، مجلس هم بدون شک از طرح‌ها و پیشنهادات شرکت‌های دانش بنیان در تمام حوزه‌ها بویژه حوزه محیط زیست حمایت جدی خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار ۱۳ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۶۹۸۵۵، www.icana.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین