پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
اخیرا در کشور با پدیده‌ای منحوس به نام دلالی در حوزه محصولات کشاورزی روبرو هستیم. پدیده‌ای که به کشاورزان آسیب می‌زند و فقط به سود عده‌ای خاص است. زحمت کشاورز با سود ناچیز سنجیده و پرداخت می‌شود و در عوض دلال‌ها فقط با انبارداری محصولات و واسطه گری، سود کلانی را به جیب می‌زنند. در اینجا هم یک حساب کتاب سرانگشتی از سود دلالان زیتون آورده شده است. سودی که واسطه‌ها صرفا با چند ماه انبار زیتون، به ازای هر کیلو، سود ۲۴۶ درصدی به دست می‌آورند. واسطه‌ها صرفا با چند ماه انبار زیتون، از فروش هر کیلو زیتون، سود ۲۴۶ درصدی به دست می‌آورند، سودی که در اغلب محصولات کشاورزی، دلالی و واسطه‌گری را پرسودتر و کم‌ریسک‌تر از تولید کرده است.

شعار سال: هر کیلو زیتون در فصل برداشت حدود ۱۳ هزار تومان از کشاورزان خریداری شده که این روزها قیمت هرکیلو زیتون معمولی و بدون بسته‌بندی به حدود ۴۵ هزار تومان رسیده است.

به‌عبارتی واسطه‌ها صرفا با چند ماه انبار زیتون، از فروش هر کیلو سود ۲۴۶ درصدی به دست می‌آورند، سودی که در اغلب محصولات کشاورزی، دلالی و واسطه‌گری را پرسودتر و کم‌ریسک‌تر از تولید کرده است.

 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از تلویزیون بین المللی کشاورز پلاس

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین