پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
اگر می‌خواهید تجسم کنید که ۲۰ هزار هکتار چقدر است باید بدانید که مساحت پارک لاله یا پارک ملت تهران در حدود ۳۵ هکتار می‌باشد. یعنی در حدود ۵۷۰ برابر یک پارک بزرگ در تهران. در مقایسه‌ای دیگر باید توجه داشت که مساحت شهر تهران در حدود ۷۰ هزار هکتار است. مساحتی در حدود یک سوم شهر تهران، زیر کشت اشتباه رفته است؟ آیا با یک توجیه باید از کنار آن گذشت؟ در دوره کدام وزیر بوده؟ مسئول وقت طرح طوبی چه کسی بوده؟ چرا از کنار چنین زیان هنگفتی برای ایجاد آن و همچنین برای صدمه‌ای که بر بحث خودکفایی روغن کشور وارد شده باید به راحتی عبور کرد؟
شعار سال:در دیدار وزیر جهادکشاورزی و مدیران تابعه با ریاست محترم قوه قضائیه مشخص شده است که ۲۰ هزار هکتار از اراضی زیتون کاری شده کشور فاقد کارآمدی لازم بوده و زیتون کاشته شده نر است. عمق فاجعه زمانی مشخص می‌شود که توضیح داده شود که کشور در حدود ۸۰ هزار هکتار زیتون کاری داشته و با این احتساب، حدود یک چهارم کل زیتون کاری کشور، پا درهوا است.
تعداد بازدید : 109
عمق بیشتر این اهمال زمانی خود را نشان می‌دهد که مقرر شده بود در برنامه‌ای ده ساله، بحث خودکفایی در زیتون کشور محقق شود و با این صدمه، چه حجمی از برنامه‌ها که عقب نمی‌ماند.

عمق فاجعه زمانی مشخص می‌شود که به هزینه کاشت این نهال‌ها و میزان آب مصرفی آن‌ها و همچنین زمان انتظار سرمایه گذاری‌ها دقت شود.

آیا باید از کنار این مسئله با سادگی گذشت؟ وزیر وقت جهادکشاورزی چه کسی بود؟ مسئول وقت طرح طوبی چه کسی بود؟ معاون باغبانی وقت چه کسانی بودند؟ اقای اژه‌ای، لطفا دستور حساب کشی بدهید.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین