پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۳۲۰۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی حمایت از تولید و حفظ حقوق مصرف‌کننده را یکی از دغدغه‌های وزارت صمت عنوان کرد و گفت: با ایجاد شبکه توزیع منتخب و شبکه عرضه مستقیم کالا، در کنار افزایش نظارت‌ها بر بازار، میتوان به این مهم دست یافت.
شعار سال: جلسه هماهنگی بازار میوه در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، شامگاه شنبه، ۱۶ اسفند ماه با حضور مسئولان مربوطه در وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، استانداری و همچنین نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی فعال در حوزه تولید، توزیع و عرضه میوه برگزار شد.

این جلسه به منظور شناسایی و معرفی ظرفیت‌های موجود در سطح کشور برای عرضه مستقیم و گسترده میوه در راستای تعدیل قیمتها، دسترسی راحتتر و تنظیم بازار میوه برگزار شد.

محمدصادق مفتح در این جلسه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت بازار میوه، حمایت از حقوق مصرفکننده در کنار حفظ منافع تولیدکنندگان را به عنوان یکی از دغدغه‌های وزارت صمت معرفی کرد و گفت: با توجه به ۲ مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان، نیاز به برنامهریزی دقیق است تا ضمن حمایت از تولید، موجبات دسترسی آسان و توانایی تامین اقلام پرمصرف کالا برای جامعه فراهم شود.

قائم مقام وزیر در امور بازرگانی انجام این مهم را امری قابل اجرا دانست و افزود: با هماهنگی و برنامهریزی در جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود این کار شدنی است و خوشبختانه بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

مفتح با اشاره به وفور میوه در کشور، ایجاد و گسترش بستر عرضه برای تولیدکنندگان را یکی از راهکار‌های موثر در کاهش قیمت و حمایت از تولید اعلام کرد و افزود: در کنار تقویت شبکه نظارت، بسترسازی جهت عرضه مستقیم میوه میتواند در تنظیم بازار و حمایت از تولید کمککننده باشد.
 
شبکه توزیع سنتی

طبق گفته‌های قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، در کنار شبکه توزیع سنتی و نیز ایجاد غرفه‌های عرضه مستقیم میوه توسط تولیدکننده، استفاده از پراکندگی خوب شبکه توزیع خرد و بهرهبری از ظرفیت واحد‌های صنفی و اتحادیه‌ها در قالب شبکه توزیع منتخب راهحل مناسبی برای تنظیم بازار میوه در ایام عید و ماه مبارک رمضان خواهد بود.

مفتح در این خصوص توضیح داد: در کنار شبکه توزیع سنتی، ایجاد یک شبکه عرضه جدید و مسیر‌های میانبر میتواند باعث برگشت تعادل و ثبات در شبکه توزیع سنتی شود؛ ما نمیتوانیم شبکه خردهفروشی را حذف کنیم چرا که اقلام مصرفی در سبد خانوار متنوع است بنابراین در کنار عرضه مستقیم میوه، ایجاد شبکه منتخب در میادین و واحد‌های صنفی با همکاری بخش‌های خصوصی در تقویت نظارت و کنترل آن میتواند این مشکل را برطرف کند.

وی کاهش قیمت در بازار را در افزایش تقاضا ومصرف موثر دانست و آن را عاملی در راستای افزایش خروج میوه از سردخانه‌ها اعلام کرد و گفت: انشاءالله با هماهنگی ایجاد شده بین بخش‌های مختلف تولید، توزیع و عرضه و استفاده از ظرفیت خود کنترلی بین این بخشها، در کنار اقدامات و نظارت‌های بخش‌های مختلف دولتی، شاهد تعدیل قیمت‌ها در بازار خواهیم بود


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹، کدخبر: otaghasnaftehran.ir، ۹۲۴۶۴
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
حمايت از توليد در ايران تنها به يك شعار دل شده و كسي نميتونه موانع رو برداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین