پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۵۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
حکومت منطقه کردستان عراق درباره انتشار تمبری علیه تمامیت ارضی ایران توضیحاتی منتشر کرد.
شعار سال: اعتراض شدید ایران و ترکیه به اقدام حکومت منطقه کردستان عراق در چاپ یک نقشه جعلی علیه تمامیت ارضی ایران، ترکیه و سوریه، اربیل را مجبور به ارائه توضیح کرد.

وب‌سایت کردستان ۲۴ به نقل از سخنگوی حکومت کردستان عراق گزارش داد که تمبر‌هایی که نقشه مذکور در قالب آن منتشر شده‌اند موضع رسمی اربیل را منعکس نمی‌کنند.

«جوتیار عادل» بعد از ظهر امروز چهارشنبه طی نشست خبری در واکنش به اعتراض ایران و ترکیه گفت که «شماری از هنرمندان نمونه‌های تمبر یادگاری را به مناسبت سفر پاپ فرانسیس به اقلیم کردستان ارائه کردند و این تمبر‌ها جز پیشنهادات چیز دیگری نیست».

وزارت حمل و نقل کردستان عراق دیروز سه‌شنبه ۶ تمبر یادبود به مناسب سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق منتشر کرده بود که در یکی از آن‌ها با ترسیم نقشه‌ای جعلی از منطقه کردستان عراق، ادعا‌هایی علیه تمامیت ارضی ترکیه، سوریه و ایران مطرح شده بود.

این اقدام اربیل اعراض شدید ترکیه و ایران را در پی داشت. وزارت خارجه ترکیه در واکنش به این نقشه جعلی با دعوت از مقامات عراقی برای احترام به تمامیت ارضی کشور‌های منطقه، اعلام کرد: «برخی از مقامات اقلیم کرد شمال عراق پای خود را از گلیمشان بیرون گذاشته و تلاش کرده‌اند از سفر (پاپ) به عنوان بهانه‌ای به منظور انتشار خیالات واهی و توهمات خود درباره تمامیت ارضی کشور‌های همسایه عراق سوء استفاده کنند».

به گزارش آناتولی ترکیه، وزارت امور خارجه این کشور خواستار پاسخگویی فوری اربیل به اخبار مربوط به احتمال انتشار نقشه جعلی در تمبر یادبود سفر پاپ به عراق شده و تاکید کرد: «مقامات اقلیم شمال عراق بهتر از هر کس دیگری از عواقب چنین امیال موذیانه‌ای مطلع هستند. منتظر اظهار نظر و پاسخگویی فوری و شفاف مقامات اقلیم کرد شمال عراق در این باره هستیم».

«فاتح یلدیز»، سفیر ترکیه نیز در توییتر خود با باز نشر موضع وزارت خارجه این کشور از این اقدام انتقاد کرد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امشب (چهارشنبه) در پاسخ به سؤالی درباره انتشار تمبری در اقلیم کردستان عراق در پی سفر پاپ به این منطقه، عنوان کرد: «روشن است آنچه در فضای عمومی منتشر شده خلاف اصول و قواعد بین‌الملل است».

وی تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران ضمن اعتراض به دولت عراق نسبت به این موضوع خواستار جمع آوری و اصلاح فوری این اقدام غیردوستانه شده است».

این اقدام ضد ایرانی و ادعای تمامیت ارضی منطقه کردستان عراق علیه ایران اعتراض کاربران ایرانی را در شبکه‌های مجازی درپی داشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 21 اسفند  1399، کد خبر: 4959563،  www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
ایران همیشه وقتی الاح طلب ها برش حکمرانی میکنن اوضاع و امنیت مرزی مون به شدت تحت تهدید قرار میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
ایران باید به شدت پیگیر این مساله باشه تا این اشتباه دوباره رخ نده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین