پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۳۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اگر دولت آینده راهبردی نداشته باشد، نتیجه عملکرد آن صد برابر مضرتر از داستان روحانی است و مردم و حتی جبهه انقلابی را به شدت بدبین می‌کند.

شعار سال: خوش چشم، کارشناس مسائل بین الملل در همایش بازخوانی هشت سال تجربه تلخ دولت تدبیر و امید که با عنوان «بن بست تکرار» به همت دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران برگزار شد، گفت: ما اگر می‌خواهیم در مقابل فشار‌های آمریکا بایستیم، باید از بیست سال پیش با چین، روسیه و رقبای آمریکا روابط استراتژیک خود را گسترش می‌دادیم تا رقیب غربی هر بلایی که می‌خواهد بر سر ما نیاورد، اما این کار را نکردیم.

 
 
وی با بیان اینکه اگر قرار باشد یک دولت انقلابی روی کار بیاید، این دولت باید دارای راهبرد سیاست خارجی باشد و این چیزی است که من در حال حاضر در بین نامزد‌های احتمالی نمی‌بینم و در واقع کسی از آن‌ها برنامه مدونی ندارد، اضافه کرد: یکی از کاندیدا‌های مطرح سه ماه مانده به انتخابات نه از یک تیم بلکه از یکی از دوستان من خواسته که راهبرد سیاست خارجی برای او بنویسد. به هر روی ما، چون دچار روزمرگی شده ایم و کار راهبردی نمی‌کنیم.


خوش چشم افزود: اینکه ما نقطه ضعف را تشخیص دهیم یک بحث است و اینکه جایگزین نقطه ضعف را داشته باشیم یک بحث دیگر است؛ با این وجود الزاما نباید یک نفر هر دو کار را انجام دهد و این از آدرس‌های غلطی است که هر وقت آقای روحانی کم می‌آورد می‌گوید شما که انقدر نق می‌زنید و شکایت می‌کنید، بگویید جایگزین نقطه ضعف‌ها چیست؟ معتقدم یک نفر می‌تواند نقطه ضعف را ببینید و دیگری می‌تواند راه حل آن را ارائه دهد و بنا نیست همه این کار‌ها را یک نفر انجام دهد.
 
خوش چشم: عملکرد دولت انقلابی بدون راهبرد صد برابر مضرتر از عملکرد دولت روحانی است

خوش چشم با طرح این سوال که آیا کل جبهه انقلاب یک راه حل راهبردی در حوزه سیاست خارجی دارد و یا اصلا در این حوزه کار کرده که مثلا ما چگونه می‌خواهیم رابطه با مصر را برقرار کنیم؟ تصریح کرد: اگر ما بخواهیم با مصر ارتباط برقرار کنیم باید رابطه خود را با بسیاری از کشور‌ها تنظیم کنیم؛ اما اگر از هر کدام از کاندیدا‌های احتمالی ریاست جمهوری در رابطه با برقراری ارتباط با مصر بپرسیم، می‌گوید استراتژی من چین، روسیه و کشور‌های محور مقاومت است و کلا آفریقا، آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی را کنار می‌گذارد و نقشه راهبردی ندارند.

 

عملکرد دولت انقلابی بدون راهبرد صد برابر مضرتر از عملکرد دولت روحانی است

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه جریان انقلابی باید از رهبران این جریان بخواهد که نقشه راهبردی خود را در مورد مسائل مختلف، نوع نگاه به افکار عمومی و رسانه و به سیاست خارجی ارائه کنند، گفت: اگر دولت آینده راهبردی نداشته باشد نتیجه عملکرد آن صد برابر مضرتر از دولت روحانی خواهد بود و مردم و حتی جبهه انقلابی را به شدت بدبین می‌کند.  


وی با بیان اینکه بنده چند روز بعد از توافق هسته‌ای گفتم پروژه بعدی FATF است، افزود: تهدیدات امنیت ملی FATF بار‌ها در نهاد‌های مختلف بررسی شده است؛ اما با این وجود آدم‌های رده بالای تصمیم گیر در این نهاد‌ها خودشان هم همین سوال را می‌پرسند که بله FATF تهدیدات امنیت ملی به وجود می‌آورد؛ اما به عنوان اقدام جایگزین آن باید چه کنیم. سوال بنده این است که اگر در این شرایط یک رئیس جمهور انقلابی روی کار باید همانطور که همه می‌گوییم نباید FATF را بپذیرد؛ اما چگونه می‌خواهد با کشور‌های دیگر کار کند و چه راهکار‌هایی دارد و آیا این رئیس جمهور انقلابی برای یافتن جایگزین FATF تیم تشکیل داده و یا به پنج شش نفر می‌گوید تیم.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه جوان گرایی خوب است، اما این جوان گرایی نباید به گونه‌ای باشد که کسی بخواهد کاندیدا شود که دیدگاه اقتصادی و سیاست خارجی او معلوم نباشد، اضافه کرد: ما از بس نسبت به اشتباهات رهبران جنبش سیاسی و رهبران انقلابی خود اغماض کرده ایم که آدم انقلابی ما هم در تلویزیون می‌گوید من هم می‌خواهم با آمریکا مذاکره کنم. معتقدم این افراد استراتژی آمریکا را نمی‌دانند، چون آمریکا نه تنها هیچ گاه به دنبال حل اختلافات با ما نبوده بلکه همواره دنبال مهار ما بوده است.


وی با اشاره به اینکه هدف آمریکا این است که قدرت موشکی، منطقه ای، هسته ای، لیزری و پهپادی ما را از بین ببرد و فرقی هم نمی‌کند که چه کسی در مقابل او باشد، تصریح کرد: آقایان یا آمریکا را نمی‌شناسند و یا اینکه می‌خواهند رای بیاورند و اگر قرار باشد اینطور رای بیاورند که به مانند عمروعاص عمل کرده اند.

در سه ماه آینده شاهد انبوهی از فتنه‌ها خواهیم بود

وی با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که دچار افتراق شود دچار ضعف خواهد شد، اضافه کرد: ما در سه ماه آینده شاهد انبوهی از فتنه‌ها خواهیم بود و من دعا می‌کنم که از این فتنه‌ها سربلند بیرون بیاییم و کشور مسیر درستی را در پیش بگیرد و ما غرق در این فتنه‌ها نشویم.

خوش چشم با تاکید بر اینکه ما در این ایام بیش از هر زمانی به بصیرت افزایی و جنبش تبیین نیازمندیم، گفت: یکی از برنامه‌های عملیات روانی که وجود دارد، این است که می‌خواهند جوانان انقلابی را تحریک کنند تا آن‌ها شروع کننده دعوا باشند؛ اما ما باید هوشیار باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۹۹،کد خبر: ۹۲۰۴۱۴، www.snn.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین